hirdetés
2000-03-21 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Lassan nincs olyan kategória, ahova ne hatoltak volna be a Suzuki Intruderek. Az 1500-as sikere után a Suzuki a kis kategóriákba is elküldte „behatolóját”. A múlt év végén az A1-es jogosítványnyal rendelkezôk számára született egy akkora 125-ös cruiser, hogy még a legszelídebb 16 éves is Marlon Brandónak érzi magát rajta, és most itt van egy 250-es Suzuki cirkáló.




Csillog-villog a krómtól. Tényleg nem spóroltak vele. Nagy fedelek, mint az 1500-ason, meg egy óriási hátsó sárvédô, és máris sokkal nagyobbnak néz ki a VL egy 250-esnél. Aztán ahogy gombnyomásra beindul a motor, a hatás még fokozódik. Olyan mély hangon dörmög a negyedliteres erôforrás az egymás fölött elvezetett kipufogócsövekbôl, mintha legalább háromszor akkora lenne. Szerencsére abban a pillanatban hogy leemeljük az Intrudert az oldaltámaszáról, vége az óriás jellegnek: mintha egy segédmotort markolnánk meg. Milyen könnyû! A Suzuki felhasználta a nagy Intruderrel gyûjtött tapasztalatokat, és ami egy 315 kilós monstrumot könnyen kezelhetôvé tesz – a nagyon alacsony súlypont és a széles kormány – az igazi csodákat eredményez egy teletankoltan 159 kilós, könnyû gépnél.

Ugyanilyen könnyedén megy vele a motorozás is. Az alacsony üléspozíciónak köszönhetôen minden kezdô hamar barátságot köt a kis Intruderrel, és a kormány is pont úgy esik kézre, hogy lazán és biztosan vezethetjük vele a gépet. Hogy ne legyen túl billegôs, viszonylag lapos villaszöget és hosszú utánfutást kapott a VL, de közel sem érezzük lomhának a kanyarodást – könnyû súly, alacsony súlypont és széles kormány. A könnyedséghez a V-kettes is hozzáteszi a magáét. Nem egy erômûvész – 20 lóerôt mért neki a Dynomotor fékpadja – viszont szinte alapjárattól egyenletesen növekszik az erô, és a rövid váltóáttétellel már 40 km/ h-tól csak a hatodik sebességfokozatot használjuk. Ezért csak ritkán vesszük észre, milyen pontosan és puhán kapcsolható a váltómû. Az elsô, egydugattyús szimpla tárcsafék a gép csekély súlyával könnyedén elbánik, kis erôt igényel és nagyon jól adagolható. Ugyanez jellemzi a hátsó dobféket is.

Ám akik nagyra nôttek, nem lesznek felhôtlenül boldogok a kis Intruderrel. Hely az még lenne a kormány és a lábtartó között, viszont a légszûrô doboz krómozott nyúlványai és a tank domborulata a hosszú lábúak combját igencsak nyomja. És az utasnak is van oka panaszra, mivel neki nem jutott olyan kényelmes ülés, mint a vezetônek. Kár, hogy a gyújtáskapcsolóhoz nem találtak jobb helyet, mint a bal térd alatt. Annál praktikusabb, hogy az ülés alatt maradt hely egy nagyméretû csomagtartónak.

Az Intruder kidolgozása meszsze felülmúlja mindazt, amit eddig a 250-eseknél láttunk. Az árával viszont akadhat még gond, mivel 1 200 000 forinttal épp annyiba kerül, mint egy 650-es Savage. De hát hol van azon a vad egyhengeresen ennyi szép megoldás?




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Suzuki VL 250 Intruder LC

Suzuki VL250 Intruder LC

údaje

Hengerűrtartalom: 248 cm3

Max. teljesítmény: 24 LE (18 KW) 8500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 23 Nm 6000/min-nál

Fék elöl: 275 mm-es szimpla tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 130 mm-es dobfék, dugattyús

Gumi elöl: 90/90 – 18

Gumi hátul: 150/80 – 15

Tengelytáv: 1520 mm

Végsebeség: 122 km/h

Suzuki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár