hirdetés
1998-10-27 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Kicsit furcsának tûnt, hogy a Suzuki mérnökei épp az óriáscruiserek körében nem kínáltak eddig semmit. Most viszont igen! A VL 1500 nyomatékosan jelzi, helyet követelnek ebben a kategóriában is.


Az 1400-as Intruder megnövelt erôforrása most már presztízsértékû másfél literes lökettérfogattal büszkélkedik, és 68 lóerôs. Még figyelemreméltóbbak a gép méretei. Több mint hárommázsás a súlya, vaskos sárvédôk, brutális tárcsakerekek, karvastagságú villaburkolat, a vastag gumik, akár egy lakószobát megtöltô ülésgarnitúra, valamint mindennek a közepébe egy krómtól csillogó, hatalmas motorblokk jellemzi a gépet. Ráadásul 170 centis tengelytávjával a Suzuki a világ leghosszabb szériamotorja.



A jó hír ezzel kapcsolatban, hogy ezt menet közben szerencsére alig érezzük. Mert a VL 1500 nem az a kanyarokban pépesen ingadozó kétkerekû kamion, aminek képzelnénk. A dagi komolyabb fenyegetések nélkül engedi magát rávenni az irányváltoztatásra, a szûk kanyarokban is sikerül végighaladni ívkorrekciók nélkül, és lábletétel nélkül is megfordulhatunk vele egy normál szélességû úttesten. Csak a kanyargós szakaszokon tiltakozik néha a futómû. Ha megpróbáljuk a dôlésszög fogalmát szó szerint venni, a VL szikrázó lábdeszkákkal jelzi, hogy vele ne próbálkozzunk. De akit ez komolyabban zavar, az a tévéfoteljánál is a hiányzó dönthetôséget fogja kritizálni, és nem igazán értette meg ezt a motort. A VL 1500 a cruiserezés mélységeibe nyújt bepillantást, de mindezt csak az élvezheti, aki kellô nyugalommal képes nekilátni a feladatnak.

Az erôforrásnál ez azt jelenti, hogy a fordulatot tartsuk nyugodtan a forgatónyomaték csúcspontjánál – úgy 2500 körül. Ez alá ugyanúgy ne hagyjuk esni, mint ahogy sokkal tovább forgatni sem érdemes. Szerencsére mindehhez rendelkezésünkre áll öt sebességfokozat, amelyeket egy himba közvetítésével lazán bokából tudunk váltani. A futómûnél a nyugalom a legfontosabb: idejében zárjuk be a gázt, használjuk ki a nagy motor fékhatását és inkább lassabban, mint gyorsabban menjünk be a kanyarokba. Kellô kézi és láberô használata mellett a motorféket egész jól segíti az elsô és a hátsó tárcsa.  A kényelem szempontjából jobb, ha mérsékeljük elvárásainkat, mert bár az ülés nagyon kényelmes, a kemény rugóstagok a rossz útburkolaton viszszajelzik a felület egyenetlenségeit. A küllem tekintetében jobb, ha nem nézünk meg mindent aprólékosan.

Igaz ugyan, hogy a VL nagyon dögösen néz ki, de a látvány fôleg fedelekbôl és
álcázásokból áll. A tank valójában az ülés alatt kapott helyet, a légszûrô ott, ahol mi a tankot látjuk. De ez valahol rendben is van, hiszen a látszatkeltés a sikeres cruiserek egyik titka.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

 Suzuki VL1500 Intruder

Suzuki VL1500 Intruder

údaje

Hengerűrtartalom: 1462 cm3

Max. teljesítmény: 68 LE (50 KW) 4800/min-nál

Max. forgatónyomaték: 114 Nm 2300/min-nál

Fék elöl: 300 mm-es szimpla tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 275 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 150/80 H 16

Gumi hátul: 180/70 H 15

Tengelytáv: 1700 mm

Hossz: 2525 mm

Végsebeség: 180 km/h

Suzuki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár