hirdetés
2008-08-12 , Írta: Stefan Glück
Bookmark and Share

hirdetés

A pörgős kéthengeres V-motorral ellátott Suzuki SV 650 1999-es megjelenése óta a motorkerékpárok világa alaposan megváltozott, de ma is nehéz kevesebb pénzért több élményhez jutni. Vajon használtan is jó választás a középsúlyú Suzuki?

Nyitott kapukat döngetett Suzuki a kétkerekűek piacán, amikor 1999-ben bemutatta az SV 650-et. A rendkívül élénk V2-es erőforrás, a fürge futómű, a jó manőverezési készség, valamint a kiváló felszereltség és a kedvező ár kombinációjáért nem csak itthon de Európa más országaiban is sokan lelkesednek. A siker titka az is, hogy az SV nem jelent túl nagy kihívást a kezdőknek, ugyanakkor a rutinosabb pilótáknak sem unalmas, tehát igen sokoldalú motor. A modellváltozat kiválasztásakor alapvetően dönteni kell a csupasz verzió kényelmes üléspozíciója és a félidomos S modell szélvédelme között, bár ez utóbbi ülése sem nevezhető kínpadnak. A jól eltalált vízhűtéses kéthengeres egyaránt alkalmas városi nézelődésre és tempósabb haladásra is, vagyis az SV a versenypálya használatot kivéve minden körülmények között ideális. A típus sikerét jelzi, hogy a Suzuki egyik legsikeresebb modellje, és bár évek óta nem változott sokat, a legtöbb piacon az összesített eladási statisztikák éllovasai közé tartozik.

 
 
Természetesen egy sikeres középkategóriás motornak is vannak gyenge pontjai. Már a kezdetektől sok kritikát kapott az SV-k nagyon puha hangolású teleszkópvillája, amely elsősorban gyors tempónál éri el határait. Ezen a tulajdonosok egy része keményebb villarugókkal és a hozzáillő olajjal javít. Az akadozó gyújtáskapcsolót minden bizonnyal pokolba kívánták már néhányan, mások ügyes kézmozdulatokkal indítják Suzukijukat. Ha a váltó rosszul kapcsolható, annak általában a kuplung összetett mechanizmusának pontatlan beállítása az oka és a próbakör után érdemes odafigyelni a vízpumpa ház környékére is, hogy nem szivárog-e valahol a hűtőfolyadék. Azt pedig, hogy vajon a végdobot, a gyűjtőt és a kipufogókönyököt miért hegesztették össze, csak a jó ég tudja. Mindenesetre nem könnyíti meg az SV650 tulajdonosok körében egyébként kedvelt cserekipufogó felszerelését. Általában azonban a Suzuki SV650 robusztus és megbízható, bár az erőforrás a német Motorrad magazin 50 000 kilométeres tartós tesztje után azért mutatott kopásnyomokat.



Mielőtt az SV650 hírdetések tengerébe vetnénk magunkat érdemes tisztázni, hogy a ritkább csupasz változatot, vagy az S verziót részesítjük-e előnyben. A több száz példányt felmutató magyar kínálat minden igényt kielégít. Az SV650-esek gyakorisága lenyomja az árakat, így aki egy 2002 végéig gyártott, első generációs karburátoros gépért többet ad egymillió Forintnál, bizonyára új állapotú gépet talált. Még egy 2003 utáni, befecskendezéses, fogkefével ápolt, elfogadható kilométerállással bíró példányhoz is hozzájuthatunk 1,2 millió Forintért. Érdemes tudni ugyanakkor, hogy a pörgős V2-esen elvégzett jelentősebb átalakítások általában csökkentik a sokoldalú Suzuki árát. Miután kiválasztottuk az ideális motort, alapos szemle következik.



A gyakran alkalmazott kiegészítők, mint például a magasabb szélvédő vagy a mini indexek láttán, vizsgáljuk meg, hogy a változtatások mögött az egyediség igénye vagy egy korábbi bukás eltűntetésének szándéka áll-e. A balesetekről egyébként a villahidak sérülései is árulkodnak. Ha korábban nyitott rendszerűre cserélték a kipufogót, mindenképpen ragaszkodjunk az eredeti – és a tuning doboknál drágább – alkatrészhez is, hiszen a végdob és a gyűjtőcső szétválasztásához fűrész kell, ezért egy esetleges visszaépítéskor szükségünk lesz az eredeti végdob formájára.


1999



A Suzuki SV650 már a kezdetektől kitűnt ehhez az árkategóriához képest értékes felszereltségével. A váz és a lengővilla például alumíniumból készült. A műszerfal felszereltsége nem túl bőséges, de kielégítő. Negatívum az akadozó gyújtáskapcsoló és az alulcsillapított, nem állítható teleszkóp

A burkolatlan SV650 eladásai mindig szorosan az idomos változat statisztikájának nyomban jártak. A sajátos külsejű műszerfal megjelenése kissé csináld magad jellegű. A kipufogó teljes egészében rozsdamentes acél. Igazán szervizbarát: a Ducati Monsterhez hasonló felhajtható tank.



Modelltörténet


2001

Az SV 650 még mindig műszaki változtatások nélkül készül, csak a hengerek váltják fel a fekete gyászruhát barátságosabb ezüstszínre. A rugóstag kielégítően végzi a dolgát, az utaslábtartók továbbra is túl magasan vannak. Az ezüst fényezést pedig felváltja a piros.


2002

Átalakítják a villát, a változás a rugóalap-beállítás dugóin látszik. A lépés a helyes irányba mutat, de a jótól azért még messze van. A kipufogó továbbra is egyrészes.


2003-2005



A Suzuki SV650 korszerűbb és felnőttesebb lett, szebbnek nem mondanánk. Fényszórói annál fényesebben világítanak.

A műszerfal és a diódás hátsó lámpa korszerű. Míg a műszerek kimondottan jól sikerültnek mondhatók, a lámpákról megoszlanak a vélemények. Hátrafelé mindenesetre jól látni.


Szemrevételezés

Egy befecskendezéses SV650 szemrevételezésénél ugyanazok a szabályok érvényesek, mint a karburátoros változatnál, így a kiinduló kérdés is ugyanaz: idommal vagy anélkül? Bár pucér változattal elég ritkán találkozunk a kínálatban. Modellspecifikus hibái nincsenek. Az aktuális változat végdobja és gyűjtője még mindig össze van hegesztve, ezért ha időközben más végdobot raktak fel rá, akkor is mindig kérjük el az eredetit, hogy igény esetén vissza lehessen építeni.

Szintén kedvelt átalakítás az 120/60-as első abroncs cseréje 120/70-esre, a nagyobb gumiválaszték és a jobb menetkomfort miatt. Egyébként elég, ha ügyelünk az esésnyomokra (a villahíd sérülései kiválóan jelzik). Mivel a kínálat nagy része kb. 10 000 kilométert futott példányokból áll, elég, ha a gumikat és a láncot ellenőrizzük. Ez utóbbi ápolását sokan elhanyagolják, mert az SV-nek csak oldaltámasza van.


A konkurencia: Hyosung GT 650 Naked, Ducati Monster 620 i.e., Cagiva Raptor 650


Ducati Monster

Kezdetben az SV meglehetősen egyedül volt a piacon. A középkategóriás japán motorok akkoriban kizárólag négy, sorban álló hengerrel készültek. Aki két hengerre vágyott, annak a kezdő motorok között kellett keresgélnie, amelyek már akkoriban sem újszerű technikai megoldásaikkal tűntek ki. Na meg nem is V-motorok voltak. Csak a Ducatinak volt hasonló koncepciója a Monster 600 személyében, amely viszont ugyanennyibe került, de 20 lóerővel kevesebbet teljesített. és felszereltsége is jóval gyengébb volt. A Monster 750 és 900 ugyanakkor anyagilag más régióban mozognak. Leginkább még a 620 i.e. tudott lépést tartani az SV-vel.


Cagiva Raptor 650

2000 óta a Raptor 650-nel a Cagiva is megpróbál egy szeletet kihasítani magának a tortából. Praktikus okokból a változatlan SV-erőforrást alkalmazza, ami annak kvalitásait tekintve semmiképpen nem hiba. A szép térhálós acél csőváznak és kitűnő menettulajdonságainak köszönhetően előkelő SV-motornak számít.


Hyosung GT 650 Naked

A Hyosung egészen más úton járt a GT 650-nel. Szintén erősen érezhető rajta az SV650 hatása, de a koreaiak megpróbálták az árral meggyőzni a német piacot. Ez viszont mindeddig nem sikerült, az utcai forgalomban ritkán látni Hyosungot. Pedig árához képest nem is rossz. A GT kapható pucéron, félidommal és - ebben jobb az SV-nél - teljes burkolattal is. Aki le tud mondani a nem létező image-ról, és nem támaszt túlságosan nagy igényeket a futóművel szemben, az a jutányos árnak köszönhetően igazán boldog lehet a GT-vel.


Címkék:  suzuki , sv , 650 , használt motor teszt


2009-12-02 08:44:21

Jó motor, és tényleg a Hyosung sem annyira rossz gép. Az ára számomra meggyőző lene, ha ilyenen gondolkodnék.

2009-12-01 12:18:00

Frankó, gondolkodtam -dom rajta.

2008-08-21 20:28:19

Szeretem , mert az alsó fordulatszám tartománytól (2500) keményen tól tiltásig (11000)! Ezért nagyon keveset kell váltogatni :)

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Suzuki SV650

údaje

Hengerűrtartalom: 645 cm3

Max. teljesítmény: 72 LE (52 KW) 9000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 84 Nm 7200/min-nál

Fék elöl: 290 mm-es dupla tárcsafék, 2 dugattyús Tokico féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 160/60 ZR 17

Tengelytáv: 1435 mm

Hossz: 2120 mm

Végsebeség: 206 km/h

Suzuki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár