hirdetés
1999-07-28 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Yoshimura-Suzuki GS 1000-nek, amelylyel Wes Cooley 1980-ban megnyerte a daytonai superbike-versenyt. A sikert megismételte Imolában, majd ô uralta az egész amerikai bajnokságot.


Az üléspozíció is a nagy elôdre emlékeztet: egyenes felsôtesttel kényelmesen fogjuk a kézreálló, félszéles kormányt. A hasonmás éppencsak sokkal könnyebben irányítható. Néhány kilométernyi barangolás után ér az elsô meglepetés. Egy elém vágó teherautó miatt hatodik sebességben lelassulok 50 km/h-ig, majd ráhúzom a gázt, a négyszázas azonban habozás nélkül veszi a lapot. Akkor hát még egyszer. 50 km/h, 2500-as fordulat hatodikban és lám, tényleg ütközésig lehet rántani a gázt, a kis négyhengeres erôteljesen megindul. Sôt, akár 40-ig is leeshet a kilométeróra mutatója. Végig egyenletesen húz a fordulatszámskálán, majd úgy 7000 körül jön egy kis extra erô, ami tovább nô 12 000-ig, ahonnan már csak erôlködve forog tovább. Tízezer fordulatnyi használható fordulatszám-tartomány – ez már igen! A Hosuba Garázs (telefon: 24/470-508) fékpadja igazolta is az eredményt. Már 2000-nél 27 newtonméter, illetve 8 lóerô áll rendelkezésre és nagyon szépen egyenletesen emelkedik. A nyomatékgörbe 3000 és 12 ezer között nem esik 30 newtonméter alá.



Az elsô gyorsulási és végsebességmérés meglepetést tartogatott. A gyorsulási és a nyomatékrugalmassági értékek az elvárások szerint megfelelôek voltak, de 170 fölött igencsak szitálni kezdett a futómû a kormánytengely körül. Az Impulse-ba tehát beépítették volna a régi GS futómû gyengeségeit is? Pedig az csak 220 fölött szitált! Miután a japán Dunlop-gumik már az országúton is elég pontatlanul viselkedtek, a Gerhard Berger próbapályán pedig a fotózásnál kontrollálhatatlanná vált a csúszáshatáruk, lecseréltük ôket azonos méretû Metzeler ME Z1 Racingre. Ezután mintha a motort is kicserélték volna. Célpontos és kezes lett, és ahol a csapnivaló japán gumi pépesen csúszkált, ott most az eddiginél mélyebbre döntve biztos íven lehetett haladni. A megismételt végsebességmérés közben makulátlanul egyenesen futott az Impulse, amíg 183 km/h-nál le nem szabályozta az elektronika.

A továbbiakban kiváló hétköznapi tulajdonságokat mutatott a gép. Ülése két személlyel is több száz kilométeren át kényelmes, fékjei pontosan adagolhatók és jól lassítanak, rugóstagjai kényelmesre vannak hangolva, csillapításuknak rossz utakra és két személyre is van elég tartalékuk. Összefoglalva: az Im-pulse ugyan nem örökölte Wes Cooley masinájának zabolátlan erejét, rendkívül rugalmas motorjával, kezes futómûvével és kényelmes üléspozíciójával azonban nagyon sokoldalú motor – feltéve, hogy a megfelelô gumi van rajta.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Suzuki GSX 400 Impulse S - 1999

Suzuki GSX 400 Impulse S

údaje

Hengerűrtartalom: 399 cm3

Max. teljesítmény: 53 LE (39 KW) 11000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 38 Nm 9500/min-nál

Fék elöl: 280 mm-es dupla tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 230 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 110/70 H 17

Gumi hátul: 140/70 H 17

Tengelytáv: 1435 mm

Hossz: 2080 mm

Végsebeség: 184 km/h

Suzuki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár