hirdetés
2000-03-13 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Amikor a Red Baron Hungary Kft. telephelyén átvettük az 1990-ben gyártott gépet, kilométer-számlálója 24 344-et mutatott, és hamarosan meggyõzõdhettem arról, hogy az óraállás valóban megfelel a motorkerékpár technikai állapotának.





A tízéves motor egyformára mattult alkatrészei arról tanúskodnak, hogy minden eredeti rajta, azaz a motor nem volt karambolos. Ugyanakkor a motorkerékpár felületén talált kisebb sérülések elárulták, hogy japán gazdája feltételezhetõen ennek nyergében kívánta a GP-versenyek hangulatát átélni. Az Across sok mindennel sugallja és a nyeregben ülõvel érezteti is, hogy közel áll a sport világához. Mivel közúti gép, a tervezõi túrázásra is alkalmassá tették – erre utal a különleges kialakítású, rendkívül nagy térfogatú csomagtartó, az üzemanyagtartály megszokott helyén. Ebbõl nyomban adódik a következõ kérdés: hol van az üzemanyagtartály?

Az bizony jól el lett rejtve a hátsó sárvédõ és az ülés közötti keskeny térben. Az üzemanyag-betöltést egy szellemesen koreografált mûveletsorral kezdhetjük meg. A gyújtáskulcsot a kapcsoló FUEL (üzemanyag) jelzéséhez fordítjuk, majd megnyomjuk az  áramvonalidom jobb oldalán lévõ FUEL OPENER feliratú elektromos kapcsoló gombját.

Erre az ülés végében felpattan egy fedél, amely alatt ott lapul a hagyományosan elcsavarható zárósapka. Tele tankkal elindulva az elõször felvillanó narancssárga jelzésig 130, a második, piros jelzésig 190 kilométert tehetünk meg, de még ezután további 40 kilométert motorozhatunk, mire a terheletlen üzemanyag-szivattyú hangjának a felerõsödése és a kihagyogató motor nyomatékosan jelzi, hogy át kell kapcsolni a csapot a tartalékállásba. Aki ennyi figyelmeztetés után sem tankol, annak kb. 40 km után nincs tovább.

A hûvösebbre forduló õszi reggeleken 10–15 Celsius-fok mellett már a teljes dúsító kézi állításával is csak harmadik indítózásra – a gázmarkolathoz nem szabad nyúlni! – kezd folyamatosan duruzsolni az erõforrás. Rövid melegítés után már a gázadást is elfogadja és elõbb fél, majd teljes viszszaállítással a motor már dúsítás nélkül is üzemeltethetõ. A hideg mechanika, és ezzel összefüggésben a még nem elégséges olajkenés miatt kezdetben csak kíméletesen menjünk, ellenkezõ esetben a kopások hamarabb jelentkeznek. Üzemmeleg motorral persze más a helyzet, kell is forgatni a forgattyús tengelyt, mert háromezer alatt el sem tud indulni.

A teljesítmény az ötezres tartományban kezdi észrevetetni magát és hatezer környékén lehet elfogadhatóan haladni. A rugalmasság megõrzéséhez elég gyakran kell az áttételi fokozatokat váltogatni, de a városi forgalomban lomhán haladva elbírja az ötödiket esetleg a hatodikat is. Elõzéshez minimum kettõt érdemes viszszaváltani. A szokásosnál nagyobb fordulatszámmal együttjáró hanghatás miatt kezdetben reflexszerûen (ha nem számoljuk) még a hatodik fokozatra is rá akarunk váltani, de már nincs hová.

A forgattyús tengelyt azonban tovább lehet pörgetni a tizenhatezer-ötszázas engedélyezett határig! Ez már fölöttébb izgató és ezért a kis gép folyamatosan arra csábít, hogy pörgessük és száguldjunk vele.

Sajnos mérômûszerünk éppen meghibásodott, ezért a gyorsulást és sebességmérést a tartósteszt további folytatásában fogjuk leközölni, elôzetesen csak anynyit, hogy az Across a tankra hasalva még a hatodik sebességfokozatban is kiforog, ami kilométeróra szerint több mint 180. Hát ez az, amirõl most kellõ önmérséklettel muszáj lemondanom, ha csak nem akarom a honoráriumomat büntetéscsekkekre beváltani.

Azóta, amikor útnak indulok, a kék masnis kis fekete ördög minduntalan felmordul alattam, „menjünk már, gyorsabban, gyorsabban, még ennél is gyorsabban…”




2009-11-26 22:30:57

16500-as tiltás, 250ccm, 40 LE? Jól hangzik, csak pont kicsúszik az Ak. alól

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Suzuki GSX 250 F Across

Suzuki GSX 250 F Across

údaje

Hengerűrtartalom: 248 cm3

Max. teljesítmény: 40 LE (29 KW) 10000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 27 Nm 8000/min-nál

Fék elöl: 310 mm-es szimpla tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 250 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 110/70 – 17

Gumi hátul: 140/70 – 17

Tengelytáv: 1380 mm

Hossz: 2020 mm

Végsebeség: 180 km/h

Suzuki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár