hirdetés
2008-08-27 , Írta: GSX Béla
Bookmark and Share

hirdetés

Mindig is vonzottak a klasszikus külsejű motorok. Ma úgy mondanánk, hogy naked bike-ok, de én nem tartom csupasznak őket. Pont annyi ruha van rajtuk, amennyi kell.

Jómagam nem vagyok már túl fiatal, még a régi rendszerben kezdtem a motorozást. Az első motorom egy Riga volt (a mai fiatalok már csak városként ismerik) amit egy kettőötvenes MZ követett. Ez az akkori érában csúcsgépnek számított. Sajnos ellopták a tárolóból, és mivel már nős voltam nem motorra, hanem kocsira kellett a pénz. De minden házasságnak vége szakad egyszer, :) és a válásom után első dolgom az volt, hogy motort vegyek magamnak. Lehetőleg jó nagyot, klasszikus kinézetűt, és ne túl drágát. Így vettem egy 17 éves Suzuki GS 1000-t, amit hét évig használtam, és nem bántam meg a választást. A múlt évben sikerült egy kis pénzmagra szert tennem, és a rég vágyott GSX 1400-t használtan, két és fél évesen megvennem.

Mindig is vonzottak a klasszikus külsejű motorok. Ma úgy mondanánk, hogy naked bike-ok, de én nem tartom csupasznak őket. Pont annyi ruha van rajtuk amennyi kell. Két kerék, tank, ülés, csomagtartó, motor, kipufogók. Az MZ is, a GS is, és a GSX is ilyen, motornak kinéző motor. Nem mondom én is megcsodálok egy CBR, GSX-R, FZR, GPZ, stb motort, de a barátnő egy óra múlva már lekívánkozik a hátsó ülésről, és a cuccokat is külön kocsival kell utánuk vinni. Én meg szeretem a kedvesem combját simogatni :) menet közben, és nem várok arra sem, hogy kocsi jöjjön utánunk.

Na de jöjjenek a tapasztalatok. Eddig 16000 km-t tettem (tettünk) meg együtt, itthon és külföldön egyaránt. Mikor először ültem fel egy szalonban a GSX-re elcsodálkoztam a hatalmas, széles tankon, és azon is, hogy az ülésnél milyen kényelmesen le van keskenyítve. Így egy kicsit a széltől, esőtől is véd, kényelmes is, meg szép nagy is. Én 181 cm magas vagyok, és bőven leér mindkét lábam teli talppal. Az ülés elsőre kicsit furcsa, előre lejt, de ez csak eleinte volt zavaró. Később a bukócsőre tettem egy plusz lábtartót is, így hosszú túrákon tudom a lábam helyét változtatni, és kényelmesebb is. Az utasnak is tágas helye van, kényelem hiányára nem panaszkodtak. Eddig a leghosszabb táv, amit egy nap alatt megtettem vele 670 km volt, (Békéscsaba – Plitvicei tavak) és nem voltam elgyötörve a végén.

A menetteljesítménye fenomenális. Nem is a végsebesség, hanem a gyorsulás, az erő, és az ahogy ezt előadja. A motor 2000 fordulattól terhelhető, és 140-nél is csak még 4000 forog. Szóval nagyon nagy fakéz kell ahhoz hogy valaki szétforgassa. Épp ezért kicsit túlzásnak tartom, hogy 6000 km-ként olajcsere kell neki, én legutóbb 8000 km után cseréltem, és a szerelő szerint is szép volt még az olaj színe. Persze az olaj a hűtésből is kiveszi a részét, lehet, hogy ezért kell a sűrű csere. Az olajhűtő a Bandithoz képest egy ventillátorral van megtámogatva, én csak egyszer-kétszer forró napokon, dugóban araszolva hallottam, hogy beindult. A lég-olaj hűtés egy stabil kiforrott konstrukció, nem panaszkodott rá idáig senki.

A hatsebességes váltó könnyen jár, mint ahogy az olajos fék és kuplung is, és én raktam rá fokozatkijelzőt is. Sokszor előfordult, hogy a hatalmas nyomaték miatt, csak pakoltam felfelé a sebességeket, és hetediket is akartam váltani.

A futómű minden eleme minden irányban állítható, ez talán már túl sok is, könnyen eltéved benne az ember. Elég egyszer beállítani, és utána már csak a rugóelőfeszítést szoktam csavargatni, a terhelésnek megfelelően. Az előfeszítés kézzel állítható egy kis kerék segítségével, ami viszont könnyen megadja magát, pláne ha nagynyomású mosóban tisztítjuk.

A gyárilag szerelt Bridgestone gumik nekem nem váltak be, sokat kibírnak, de nem nagyon tapadnak. Most Continental Road Attack van fenn, ezzel sokkal jobban lehet érezni a gépet. Sokan lecserélik a hátsó 190-est 180-ra, de az a széles hátsó gumi olyan gyönyörű. Lehet, hogy a 180-as kanyarokban jobban kezelhető, de én nem akarom jobban kezelni.

Egyebek. A moci most lesz négy éves, és 27000 km van benne, amiből 16 ezret már én tettem bele. Raktam rá dobozokat (2x44+1x48 liter), előre tolt lábtartót, markolatfűtést, szélvédőt, fokozatkijelzőt, ködlámpát, GPS tartót, töltő csatlakozót így már elég egyéni a gép. Most a tükrök szárának meghosszabbításán agyalok, mert a tükrökben félig csak a karom látszik. Egyébként is eléggé remegnek a tükrök, elmosódott képet mutatnak. Markolatvédőn is gondolkodom, az egyik ismerős már rakott rá, a DL 1000 V-Storm markolatvédője kis alakítással jó rá. Technikai adatokkal nem akarok untatni senkit, azt könnyen megtalálhatja bárki. Sajnos a gyártással leálltak, új GSX már csak egy-kettő akad az országban, azok is hosszú időt tölthettek el a szalonokban.


Írói vélemény:

Azoknak ajánlom a GSX-et akik kedvelik a motor kinézetű motorokat. Nem kell a méretétől, súlyától megijedni, persze a tologatáshoz kell némi izomerő. Nagyon kezes, megbízható jószág, a motor rendkívül megbízható, 100000 km-t gond nélkül lefut. Itthon saját tábora van a híveinek, akik interneten tartják egymással a kapcsolatot. A http://www.gsx1400.hu honlapon mindenféle infót be lehet szerezni róla. Aki mellette szavaz, az egy különleges járgányhoz jut, amiből nem túl sok szaladgál az utakon, és hű társa lesz hosszú utakon országokon át. És a barátnő sem fog panaszkodni! :)


Előnyök:

  • Megbízható
  • Kényelmes
  • Stabil
  • Motornak kinéző motor
  • Hatalmas nyomaték, nagyon jó gyorsulás
  • Egyedi kinézet

Hátrányok:

  • Fogyasztás, stílusfüggő (5,5-8,5)
  • Nehéz, ha oldalra megdől, nehéz megtartani
  • Alacsony hasmagasság, nekem már kétszer is lekoppant fekvő rendőrön két személlyel



2010-01-28 17:49:27

Nekem itt kezdődik a naked motor,de egy CB1300 lehet jobban kellene !

2009-12-18 08:15:28

Nekem így is, ilyen túlméretesen is bejön. Sportmotorból elég az ezer, de egy túrázónál legyen bőven nyomaték, ne kelljen szétforgatni.

2009-12-01 11:38:50

Gyönyörű motor, örök klasszikus formavilággal, de nekem legalább 400 ccm -el fölötte van az általam elképzeltnek.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár