hirdetés
1997-10-30 , Írta: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Nem kevesebb, mint 135 lóerôs a GSX-R befecskendezéses változata, de ezt egyedül a benzinbefecskendezés nem eredményezheti.

A karburátoros verzió 39 milliméteres torokátmérôje helyett 46 milliméteres torokátmérôk, módosított vezérmûtengelyek kellettek még ehhez az eredményhez. Ahhoz, hogy az alsó és a középsô tartományban is növekedjen a teljesítmény, a TL 1000 S-rôl ismert elektronikusan vezérelt gáznyomásszabályzó kellett, amely alacsony fordulatszámokon a légáramot beszûkíti és felgyorsítja.

Rövid gombnyomásra elindul a Suzuki. A befecskendezô vezérlôegysége a hûtôvíz és a beszívott levegô hômérsékletét méri, valamint a légnyomást és az airboxban lévô nyomást; ezeknek, valamint a fordulatszámnak és a fojtószelep állásának függvényében számítja ki a befecskendezett üzemanyag mennyiségét. Ezt a gyakorlatban is nagyon jól csinálja, mert lehet hideg vagy meleg a motor, még ha alapjárat fölött ütközésig rántjuk is a gázt, akkor sem csuklik A négyütemû erôforrás közvetlenül és spontán követi a gázparancsokat és erôteljesen feszít a láncon.

De ami nekünk az egészben a legjobban tetszett, az a kétszáz kilométeres mért távolságra mindössze 12 liternyi, azaz 100 kilométerenkénti 6 literes üzemanyag-fogyasztás.  A Suzuki üléspozícióján a technikusok nem változtattak, viszont a futómûvön finomítottak valamennyit. A régi modell sokat bírált kormánycsapkodásának kiküszöbölésére egy kormánylengés-csillapítót szereltek az alsó villahíd alá. A felmelegedésre gyengülô hátsó rugóstag kapott egy tûszelepet, amely melegedésre elzár egy átfolyónyílást, akadályozva ezzel a csillapítás gyengülését.

Az elsô féktárcsa fél milliméternyivel lett vastagabb, és a fék továbbra is olyan harapós, ahogy az egy sportmotortól elvárható. Az 1998-as GSX-R vadonatúj Metzeler ME Z3 versenygumikon gördül, amelyek a tesztmotornak kezességet, és még jobb tapadást nyújtottak

Összegezve, a benzinbefecskendezés jól mûködik, és a Suzuki egy jó sportmotort épített. Hogy mennyire jót, azt hamarosan összehasonlító tesztben ismertetjük.




2010-01-30 11:44:07

Ez minden idők legjobb,legkiforrottabb sportmotorja,remélem a Gixxer ezer is a nyomdokaiba lép,25 év fejlesztés nem kis idő!Szerintem csak az tud belekötni aki,még nem ment vele,és elfogult más márkával kapcsolatban!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

 Suzuki GSX-R750 1996-1997

Suzuki GSX-R750

údaje

Hengerűrtartalom: 749 cm3

Max. teljesítmény: 128,7 LE (96 KW) 12000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 82 Nm 10000 /min-nál

Fék elöl: 320 mm-es dupla tárcsafék, 6 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70-17

Gumi hátul: 180/55-17

Tengelytáv: 1400 mm

Hossz: 2055 mm

Suzuki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár