hirdetés
1999-10-01 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

A Suzuki terjeszkedik a robogópiacon. Nem csupán a robogók eddigi lökettérfogat-határát növelték meg, de azt is célul tûzték ki, hogy a márka a robogók világában is növelje népszerûségét.


A 400-as Burgman bemutatójakor kiderült, hogy a robogók minôsítésére eddig használt kifejezések olyan fogalmakkal bôvültek, mint erô és menetdinamika. Túl sok újdonságra azért nem számított a tesztelô, hiszen a 400-as futómûve és felszereltsége szinte teljesen azonos a fél évvel korábban bemutatott 250-esével: stabil hídváz, a középsô csatornába helyezett tankkal, fekvô egyhengeres vízhûtéses négyütemû erôforrás kiegyenlítô- tengellyel, és inkább motorkerékpárt idézô futómû.



A különbségek gyorsan felsorolhatók. A típustáblán kívül a Burgman 400-ast kisebb testvérétôl ránézésre megkülönbözteti a 160-ig skálázott kilométeróra, a nagyobb kipufogódob, valamint a jobb oldalfedél alól kikandikáló kézi kerék. Ez utóbbival a lábdeszka alatt fekvô központi rugóstag elôfeszítését állíthatjuk anélkül, hogy a szerszámmal a gép alá kéne feküdnünk, mint a 250-esnél. A vázat, a villát, az akkumulátort és a generátort szintén erôsebbre cserélték, de a legfontosabb különbség, hogy a furat 10 milliméternyivel 83-ra, és a löket 11,6 mm-nyivel, 71,2-re nôtt. E két érték szorzatából adódó 385 cm3-nyi lökettérfogatból a négyszelepes négyütemû tisztességes 33 lóerôt csihol ki.

De vajon szüksége van-e egy robogónak enynyi erôre? Menetpróbánk alapján egyértelmû igennel válaszolhatunk. Nem mintha az AN 400-as látványosan füstölne el álló helyzetbôl, és még a további kilométerek során is úgy érezzük, hogy alig megyünk. Ennyi az egész? De csak pillantsunk rá a kilométerórára, és rájövünk, hogy tényleg nem gyenge a nagy Burgman, hiszen az autópályán 150-ig is felkúszik a mutató – éppen csak nem érezzük ezt a tempót.

A motor bársonyosan gördül, a szélvédelem tökéletes – feltéve, hogy a pilóta normál méretû. A nagyon magasra nôttek sisakja körül viszont hangos légörvények gerjednek. A kamionok elôzése gyerekjáték, mindig van elég erôtartalék. Gyakran a bal sávban találjuk magunkat ezzel a géppel, és sokszor gyorsabban hajtunk, mint hinnénk, no meg annál, mint ami megengedett. Nyilván azért, mert teljes biztonságban érezzük magunkat: a futómû stabil, a jól hangolt rugóstagok és az erôteljes kombifék mindig biztosan uralják a sebességet.

Kézenfekvô a hasonlat, hogy a Burgman 400 a robogók S-osztálya. Tulajdonképpen csak szélesebb utaslábtartókat (felárért kaphatók) és több dôlésszabadságot kívánhatunk.



A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Suzuki AN 400 Burgman - 1999

Suzuki AN 400 Burgman

údaje

Hengerűrtartalom: 385 cm3

Max. teljesítmény: 33 LE (24 KW) 8000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 32 Nm 6000/min-nál

Fék elöl: 260 mm-es szimpla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 210 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 110/90 – 13

Gumi hátul: 130/70 – 13

Tengelytáv: 1590 mm

Végsebeség: 148 km/h

Suzuki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár