hirdetés
1998-10-30 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Bár Anglia fél autóipara a BMW tulajdonában van, mégis meglepô, hogy épp egy német cég kelti életre ismét a Nortont, méghozzá BMW-erôforrással.

 A 42 éves Joachim Seifert látva, hogy a Nortonnak vége, már öt évvel ezelôtt, tehát idejében megszerezte a névhasználat jogát.



Ahhoz már sem az idô, sem a tôke nem elegendô, hogy saját erôforrást fejlesszenek ki 1998-ra, a Norton századik születésnapjára, amikorra beindul a sorozatgyártás. Seifert a BMW F 650-es egyhengeresénél kötött ki. Ez a DOHC-erôforrás amúgy is akár a Manx motorjának modern változata lehetne, és a BMW beleegyezett, hogy Norton emblémával építsék be a Dave Pears építette szupermono versenyvázba.

Pears Tigcraft cége ezt és a gép többi alkotóelemét rekord idô alatt – állítólag mindössze öt hónap – gyártotta le és készítette el kész motorként a birminghami kiállításra. A gépet kipróbálhattam, és arra a megállapításra jutottam, hogy ez nem egy retrobike, hanem egy teljesen modern szupermono, amely megtartotta a régi Manx összes elônyét: szuperjó fordulékony futómûvét, fékeit és erôteljes egyhengeres motorját.

A motorja tökéletesen hangolt, könnyen indul, a felszereltség komplett és funkcionális, a csúnya nyerget és a túl kemény rugóstagokat pedig módosítják a szériagyártásig.




2010-02-15 13:07:26

Ami sosem megy ki a divatból

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Norton C 652  SM - 1998

Norton C 652 SM

údaje

Hengerűrtartalom: 652 cm3

Max. teljesítmény: 48 LE (34 KW) 6500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 57 Nm 5200/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es dobfék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 110/70 ZR 17

Gumi hátul: 130/70 ZR 17

Tengelytáv: 1380 mm

Végsebeség: 172 km/h

Egyéb márka
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár