hirdetés
1999-09-30 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

A mandellói Moto Guzzi gyár idôsebb dolgozói még mindig csillogó szemmel idézik fel 1971-et, amikor hatalmas eladási sikert aratott a V7 Sport, amely akkoriban szenzációsnak számító 206 km/órás végsebességet ért el.




Ez a 700 köbcentis, mindenki által szeretett V7-es lett a keresztapja az új 1100-asnak, és a Moto Guzzinál most arról álmodnak, hogy a V11 Sport hasonlóan nagy sikert arat. Manapság persze más számít szenzációs végsebességnek, és a V11 mai szemmel nem is igazán sportgép. Gyártói leginkább Café Racer alla italianának mondanák. Úgyszólván egy Guzzi Light, amellyel az alpesi hágókon ugyanúgy lehet száguldozni, mint az autópályán. Kilencvenegy lóerejével és 220 km/h végsebességével elég ereje van ahhoz, hogy olasz charme-jával bármely kávézó elôtt megállja a helyét.

Ahogy a V11-est beindítjuk, ismét Guzzi Lightnak érezzük. A régi Guzziktól ismert hangverseny elmarad, és ugyan még mindig jól szól, de a szigorú hangerô-elôírásokhoz idomuló, Ducatikat idézô kipufogók hangtompítói igencsak lecsendesítették. A V11-es erôforrása a jól ismert 1100-as kétszelepes befecskendezéses motor, amely sok finomításon ment keresztül, mielôtt az új gépbe építették.

Ráülünk, elindulunk, és jól érezzük magunkat. Ez az elsô benyomás a V11-esrôl. Az üléspozíció nem túlzottan sportos, inkább kényelmes, a V2-es azonnal és erôlködés nélkül ránt elôre. Hétezernél sárgát, nyolcezertôl pirosat mutat a fordulatszámmérô. De ki pörgetne ennyire egy Guzzit, hiszen már egészen alul is ugyanolyan nagy nyomatékkal rendelkezik. Teljesen új viszont a hatsebességes vátómû, amely puhán és pontosan mûködik. Belsejében négy tengely forog – e megoldást a Moto Guzzi szabadalommal védi. Nem változtatott a Guzzi azon, hogy váltás közben igencsak nagy utat kell a lábnak megtenni. Szintén új és nagyon jó a hidraulikus kuplung, mert ezt nem kell rángatni, feszíteni, csupán egyszerûen meghúzni.

A futómûvel nagy igazi csodákat alkottak a Guzzi mérnökei. Régen robusztus erôre volt szükség hozzá, most enyhén meghúzzuk a kormányt, és a V11 könnyedén dôl be bármelyik kanyarba. Alig hihetô, de ennek az új hatsebességes váltómû az oka, amely a terebélyes régi ötfokozatúnál hét centivel rövidebb. A régi váltóegység miatt a motorblokkot nem lehetett a hossztengelybe elhelyezni, ez most lehetséges. Az erôforrás továbbra is tetemes súlyát alig érezzük menet közben. A rövidebb tengelytáv, a módosított cantilever lengôvilla, a hosszabb, nyomatékkitámasztással készült kardántengely, valamint az egy fokkal hegyesebb villaszög az elmúlt harminc év legkezesebb Guzzijává tette a V11-est. Ha viszont megfordulás közben elszámítjuk magunkat, máris érezhetôvé válik a motor súlya, mert tolni nem éppen könnyû a V11-est. Szerencsére ez nem túl gyakran fordul elô, a villa elfordítási szöge ugyanis a régi Guzzikénál lényegesen nagyobb, miáltal szûk fordulókat tesz lehetôvé.

A V11-es sok beállítási lehetôséget nyújt. A kormánycsutkák magasságban és dôlésben állíthatók, a kuplung és a fékkar is beállítható, csakúgy mint a White Power-rugóstag. A fejre állított teleszkópvilla húzó- és nyomófokozatát a villakifli fölött lehet beszabályozni. Így még a leglustábbak is kipróbálják valamikor a nagyon sportostól a nagyon kényelmesig terjedô beállítási lehetôségeket. Kényelemben amúgy sem szenved hiányt a V11-es, talán inkább egy szemernyit a stabilitás terén. A gyors kanyarokban a mandellói café racer hátulja hajlamos az enyhe megingásra, az autópályán olykor még szitálni is kezd – soha nem veszélyesen, de érezhetôen. Ez a szériagyártásig sem változik igazán, mert az addigra tervezett módosítások inkább egy keskenyebb ülésbôl, szebb ülésidomból és kormány-rezgéscsillapítókból állnak. A Guzzi tartozéklistája bôséges. A mûszerfalidomtól a pakkdobozokon át a tanktáskáig sok minden szerepel rajta. Természetesen két személy utazására is alkalmas a gép, mert a hátsó ülésborító pillanatok alatt leszerelhetô.

Szeptemberben jelenik meg a piacon a V11-es. Nálunk is kapható lesz az MBC Hungary kereskedôi hálózatánál. A gyár igazi eladási sikerre számít, mert már az idén ezer, míg a jövô évben kettôezer-ötszáz darab gyártását tervezi.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Moto Guzzi V11 Sport - 1999

Moto Guzzi V11 Sport - 1999

údaje

Hengerűrtartalom: 1062 cm3

Max. teljesítmény: 91 LE (67 KW) 7800/min-nál

Max. forgatónyomaték: 94 Nm 6000/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 282 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 170/60 ZR 17

Tengelytáv: 1471 mm

Végsebeség: 210 km/h

Moto Guzzi
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár