hirdetés
2000-05-01 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Akár egy 250-es. Kicsi, kompakt, nagyon csinos, csupán a kétoldalt elôbukkanó böhöm hengerek árulkodnak arról, hogy mégicsak egy nagyobb motorról van itt szó. Nyeregbe ülve ugyanez az érzésünk. Legfeljebb a kipufogóból elôtörô erôteljes dohogás figyelmeztet arra, hogy a könynyen kézben tartható, minden manôverhez készséges gépben egy nagy motor dolgozik.




Természetesen az erô is árulkodik. Már 1500-as fordulattól életképes az erôforrás, kétezertôl pedig már olyan egyenletes simasággal dolgozik, hogy megnéztem, nem befecskendezôs-e a motor? Nem az. Arra, hogy egy Moto Guzzin ülök, csak a jól ismert, gázadásnál érezhetô guzzis reakció emlékeztet; nevezetesen a motor a gázadásra jobb felé megbillen, miközben a kardánhajtásból eredôen a hátulját is kissé megemeli.

A dolog azonban nem igazán zavaró. Magasabb fordulaton az oldalra billenési hajlam megszûnik, a kardánreakciót pedig nagyon hamar megszokja az ember. A dinamikusan is motorozható gépet hatékonyan állítja meg a dupla elsô tárcsafék. Jó a nyomáspontja és finoman adagolható. A hátsó fék mindehhez jó kiegészítést nyújt. 

A váltó kissé hosszú úttal, és olykor megbízhatatlanul kapcsolható; bármely fokozatnál beletalálhat az ember az üresbe, ráadásul a kuplung kemény kezet igényel. Ugyanakkor a váltó nagyon halkan mûködik és nincs is szükség gyakori használatára. Kettôezer-ötszáztól gyakorlatilag ötödik sebességben a városi forgalomban is közlekedhetünk vele.

A futómû elkényezteti az embert. A keskeny gumikon készségesen fordul az ívekre a Nevada, és a jól hangolt rugózásnak köszönhetôen puhán, belengéstôl mentesen gördül az útegyenetlenségek felett. Ha valakinek mégsem lenne ez megfelelô, hátul öt fokozatban, manuálisan állítható az elôfeszítés. Az üléspozíció határozottan kényelmes és nem csupán a pilótának.

Az utas is kényelmesen ül a széles ülésen, amelyhez rövid háttámla és kényelmes kapaszkodó tartozik. A kényelemhez tartozik a középsztenderre húzást megkönynyítô kihajtható kallantyú. Na meg így ôsz táján jól is esik, hogy a lábat melegítik a hengerek. Zavaró viszont, hogy a csôvázban árulkodó olaj „könynyezik” a rossz tömítés miatt.

Meglepô a szinte már oldtimer kinézetû gép mûszerezettsége. A kilométeróra mellett fordulatszámmérô is van, az órák nappal és éjjel egyaránt jól láthatók. A visszajelzôkre ugyanez nem teljesen igaz, mivel éjjel olyan intenzíven világítanak, hogy a szimbólumokat nem ismeri fel az ember, fôképp, mivel a mûszerfal átveszi a motor rezgését. A világítás viszont épp megfelelô, a tompított és a távolsági fény egyaránt.

Összességében a Nevada nagyon kellemes gép: különösen kettesben túrázóknak ajánlható, de városban is könnyen kezelhetô.    




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Moto Guzzi Nevada 750 - 2000

Moto Guzzi Nevada 750 - 2000

údaje

Hengerűrtartalom: 743,9 cm3

Max. teljesítmény: 48 LE (35 KW) 6200/min-nál

Max. forgatónyomaték: 60 Nm 3200/min-nál

Végsebeség: 173 km/h

Moto Guzzi
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár