hirdetés
2008-08-08 , Írta: Kristijan Ticak, Képek: Milagro
Bookmark and Share

hirdetés

Még alig szokta meg a Griso látványát a motorovilág, máris itt a szépséges Moto Guzzi újabb változata. A hengerenként négyszelepes blokkal szerelt csupasz gép nem felejtette el hogyan kell igazán Guzzinak lenni, de vonzzereje azonnal magával ragadja szépség szerelmeseit.



Amióta a Comoi tónál működő Moto Guzzi a Piaggio konszern tulajdonába került, láthatóan jobban mennek a dolgok a korábban kissé nehézkesen fejlődő márkánál. Az elmúlt évek örömteli fejleményei a Breva a Norge a Bellaggio megjelenése, vagy a Grisoé amely kétségkívül a Guzzi legmerészebb alkotása. A valósággá vált formai tanulmány a míves márkahagyományok újraértelmezésével hódítja sorra a motorosokat és segít a patinás gyártónak visszaszerezni régi helyét a kétkerekűek felsőházában.

Már tudjuk, hogy az olasz bálványra nem a feledés homálya vár, így még jobban örülhetünk amikor a új Grisora ülve rövid indítózás után szívbemarkolóan bluggyogni kezdenek az ezerkettes blokk hengerei. Az alapjáraton ritmikusan jobbra-balra táncoló dugattyúk fölött mostantól nem két hanem négy szelep cseréli a töltetet hengerenként, innen a Griso név után illesztett 8V jelzés ami már indulás előtt is különleges élményt ígér.

A hajtóműnek nem csupán hengerfejeiben történt változás, hiszen összesen ötszázhatvanhárom alkatrész különbözteti meg az elődöktől. A változatlanul elragadó csupasz gép számos más részletében is átalakult, hogy ne csak feledhetetlenül szép legyen, de legalább ennyi örömet okozzon a motorosnak menet közben és az együttélés évei során.

Feltűnő és egyben szokatlan egy utcai Guzzin a hullámos féktárcsák, illetve a radiális féknyergek látványa. Vajon a motor teljesítménye tényleg indokolja ezt az előkészületet? A Milánó utcáin rendezett próbamenet csak részben adhat választ a felajzott motoros kérdéseire. Az minden esetre biztos, hogy a beígért műszaki színvonal és az őszi napfényben tündöklő Griso gyöngyházfehér színe már fél siker az anatómiailag igen harmónikus motor számára.



Az alaposan átdolgozott blokk nem csak hangjában erőteljes. Igazi olasz csődör válik belőle amint szabadjára engedjük száztíz lőerejét és a hozzá társuló száznyolc Newtonméternyi forgatónyomatékot. Nem lehet biztosan tudni, hogy a vérbő Guzzi tervezői valóban ezt szerették-e volna, de kétségtelen, hogy a hosszú és lapos motor kezeléséhez a határozott férfijellem passzol leginkább.



A V2-es terhelésváltási reakciói a főútvonalakon és a forgalomban haladva is jól érezhetőek, főként a teljes fordulatszámtartomány alsó harmadában. Mindehhez egy eddig nem tapasztalható jellemvonás társul ha elő akarjuk csalni a nyolcszelepes felépítés adta előnyöket. A Griso új blokkja tényleg erősebben tol ha a fordulatszám skála felső részébe kalandozik a mutató, de a várva-várt erőtöbblet csak 6000-től 7500/min-ig jelentkezik és a nagyobb szelepfelület miatt a motor veszített a kis fordulaton legendás rugalmasságából. Ráadásul a hosszú tengelytáv miatt a Guzzi nem éppen kezesbárány a szűk fordulókban, mégha manőverezése a Metzelen Sportec M3 abroncsoknak köszönhetően valamivel könnyebb is mint elődeinek.

A vágta végén a Griso korábbi énjéhez képest új élményben részesülünk, ha a fékekre bízzuk mozgási energiánk felemésztését. A hullámos tárcsákba móhon harapnak bele a betétek, bár a megfelelő fékhatás eléréséhez nagy kézi erő szükséges, és a rendszer adagolhatósága lehetne finomabb. Így ez a részlet némi megszokást igényel.



A fékezéshez és a sármos Griso vezetéséhez megszerzett határozottságunkat később is kamatoztathatjuk, hiszen a formanyelvet perfektül beszélő Moto Guzzi alkotói kemény rugózó elemeket és hozzá kényelmetlen – bár a motor formáját tökéletesen követő –  nyerget álmodtak a fehér paripára, hogy a hátán ülő még évek múlva se veszítse el az érzést: valami különlegeset birtokol.




2010-02-15 13:10:24

De sok félék vagyunk!:-)
Én személy szerint leflexelném róla a kipufogót :-)

2009-12-01 12:22:11

A legjobban a kipufogója tetszik. A Guzzi családtól az én kedvencem a V7 Classic.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Moto Guzzi Griso 8V

údaje

Hengerűrtartalom: 1151 cm3

Max. teljesítmény: 110 LE (80 KW) 7500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 108 Nm 6400/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 282 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 180/55 ZR 17

Tengelytáv: 1554 mm

Végsebeség: 230 km/h

Moto Guzzi
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár