hirdetés
1999-06-30 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Amikor egy negyed évszázaddal ezelôtt a Moto Guzzi megalkotta az elsô Californiát, még sem a BMW, sem a japánok nem építettek óriás túragépeket.

A kényelmes, határozott cél nélküli barangoláshoz csak egy amerikai gyár kínált megfelelô motorkerékpárokat. A California pontosan úgy tükrözte az olaszok elképzelését az amerikai motorozás e formájáról, ahogy az amerikai vadnyugatot a sikeres olasz spagetti-western filmek. És a California sem lett kevésbé sikeres. Azóta a Moto Guzzi szinte Európa Harley-Davidsonjává vált.



Épp ezért különös, hogy a Jackal csak most született meg, hisz az amerikai testvér már több mint tíz éve bemutatta, hogyan lesz egy óriás túrázóból cruiser, pusztán a fölösleges dolgok elhagyásával. Sok díszlettel együtt elmaradt a szélvédô, a lábtartó deszkák, a pakktáskák, a vastag üléspárna, sôt még a fordulatszámmérô, valamint a bal oldali elsô féktárcsa és az egész integrál fékrendszer is, ily módon egy puritán cruiser született. Hogy a Jackal miért lett mégis más, mint a hasonló recept szerint készült többi motor, azt csak az fogja megérteni, aki motorozott vele a gép szülôföldjén. Szinte megrezzen a Lago di Lecco sima víztükre, amikor a keresztbe beépített nagy kéthengeres életre kel és megrázza magát, az egész motort jobbra döntve eközben.

Ahogy a motor áthalad a kis falvakon, a part menti utat két oldalról szegélyezô házak faláról visszaverôdik a dübörgése. Balra a tó és a másik part mögött emelkedô hegyek, jobbra a meredeken emelkedô sziklák. Az alacsony ülésben a széles kormánnyal szinte az egész világot átöleljük. Csak az zavaró, hogy a lábtartók olyan magasra kerültek, hogy már-már békahelyzetbe kényszerítik az ember lábát. Viszont ahogy egy mellékút a hegyekbe kanyarodik, megjön a válasz arra, miért emelte a Moto Guzzi ennyire magasra a lábtartókat. Egyetlen más cruiser sem tudja itt követni a Jackalt: a nem túl széles gumikon hihetetlen könnyedséggel dôl egyik kanyarból a másikba a nagy kéthengeres, és csak késôn, elképesztôen késôn fognak talajt a lábtartók.

A feszesre hangolt rugóstagok mindig pontos visszajelzést adnak az út felületérôl, ami viszont rossz utakon igencsak heves ütésekben jelentkezik. Ráadásul a nem túl vastagon párnázott ülés sem dédelgeti ilyenkor a pilótát. Annak ellenére, hogy csak egy tárcsa jutott a nagy gép elsô kerekére, a fékrendszernek nem okoz gondot az óriás súlya. Az 1064 köbcentis, kétszelepes V-kettes meghajszolva sem veszíti el nyugodt, szuverén természetét. Fordulatszámmérô? Minek? Magunktól hamar továbbkapcsolunk a következô sebességfokozatba, mivel ahogy fent csökken a motor pörgôkészsége, úgy növekszenek a rezgései. A benzinbefecskendezés ellenére nem spontán, hanem kicsit késlekedve reagál a parancsokra, szakasztott úgy, mint egy régi amerikai nagymotor.

Milyen könnyû volt a Jackalt megalkotni, mégis milyen jól sikerült! Mert aki egy karakteres, mégis jól motorozható cruiserre vágyott, annak a kevesebbel is sokkal többet nyújt, mint az eredeti California.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Moto Guzzi California Jackal - 1999

Moto Guzzi California Jackal - 1999

údaje

Hengerűrtartalom: 1064 cm3

Max. teljesítmény: 74 LE (55 KW) 6500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 94 Nm 5000/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 282 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 110/90 V 18

Gumi hátul: 140/80 V 18

Tengelytáv: 1575 mm

Moto Guzzi
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár