hirdetés
2008-07-31 , Írta: Rolf Henniges, Képek: Rossen Gargolov
Bookmark and Share

hirdetés

Két Harley motor, egy eszeveszett futómű, tizenkét év munka. Remekmű és egy álom megvalósítása.




Egy motorkerékpárban soha nem lehet elég motor – mondja a 47 éves kölni mérnök és formatervező, Christoph Madaus és áhítattal tekint alkotására. Tekintünk vele. Az ember nem is tudja, hova tekintsen először. Amit ez az ember a múlt 12 évben alkotott, egyszerűen lélegzetelállító. Már csak az adatok: két 45 fokos, V2-es motor, 2680 cm3, 2,06 méter tengelytáv, 400 kiló teletankoltan. Aztán az a hihetetlen felhajtás minden egyes részletnél. Olyan, mint egy mechanikus lény egy skifiből, méghozzá olyan, ami még működik is.

És az alkotója? Christoph Madaus formatervezőként főleg belső építészettel foglalkozik. Stílusa letisztult, lényegre törő és elegáns. De ez az ember emellett ízig-vérig motoros, méghozzá nagyon sokat motorozik. 1995-ben ott állt a műhelyében, és elhatározta, hogy megépít egy teljesen saját tervezésű gépet. Vett két vadonatúj Harley Evo blokkot, és nekiállt. „Ha tudtam volna, hogy 12 évig tart, bele sem kezdek.” A munkaórákat soha nem számolta. De ahogy elnézzük, úgy munkaidő után egy életművet alkotott.



Munkájából adódóan megszokta, hogy a legnemesebb anyagokat is csak a pontosság és a kifinomított megmunkálási technika teszi tökéletessé. Ezért a Twintrax-nál gyakran teljesen új megoldásokat választott. Például a kuplung és fékhidraulikát teli anyagból marta ki – egybeépítve a kormánycsutkákkal. Csak azért, hogy el tudja készíteni a sárvédőket, elvégzett Madaus egy műkovács tanfolyamot. Az összes idomot, valamint a lehajtás részeit formatervező agyagból formázta ki, mielőtt a végleges alkatrésznek kezdett neki. A váz elkészítéséhez egy atomreaktorokra vizsgázott hegesztőt alkalmazott. A lengővillát, a kerekeket és a hangtompítók belsejét számítógépen tervezte meg, majd neves cégekkel gyártatta le. Aztán sok alkatrész, mint a 47-es csőből hajlított kipufogókönyökök maguktól adódtak. 12 hosszú év alatt.



2007 májusában Christoph Madaus először megnyomta az önindító gombot. A villanymotor csak néhány másodpercig jár, majd felreppennek a madarak a kölni zöldövezet fakoronáiból. A két Supertrapp EAR kipufogóból combos hang szól, a négy henger igen egyedi gyújtássorrendje összetéveszthetetlenné teszi. Ugyanúgy, mint az üléspozíciót. A távolság az ülés és a kormánycsutkák között több mint egy méter, a markolatok 45 mm vastagok.

„Már csak a rendszám hiányzik róla!” A német TÜV-öt meggyőzni? Hát, aki ilyet alkotott…




2009-12-01 12:41:56

Nem tudok érdemben hozzáfűzni semmit, de komolyan.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Madaus Twintrax Power Plus

údaje

Hengerűrtartalom: 2680 cm3

Max. teljesítmény: 160 LE (117 KW) 5500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 200 Nm 2000/min-nál

Gumi elöl: 130/70 ZR 18, Metzeler ME 880

Gumi hátul: 200/70 ZR 15, Metzeler ME 880

Tengelytáv: 2060 mm

Végsebeség: 250 km/h

Egyéb márka
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár