hirdetés
2000-10-07 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Az MV elsô monzai próbája mély nyomokat hagyott minden tesztelôben. És nyitott kérdéseket. Vajon milyen a hétköznapi használatban ez a versenypályán tökéletes motor? Képes-e az MV Agusta mindezt szériában is legyártani?




A válasz a széria F4 S képében itt áll elôttünk. Elsô ránézésre ugyanaz, mégis más. Ugyanazok a káprázatos formák, szinte ugyanazok a színek, mégis különbözô. Az arany sorozatnál bôségesen alkalmaztak magnéziumöntvényt a futómûelemeknél, és aranyszínûre festették ôket. A szériánál grafitszínû alumíniumot alkalmaztak. A fényes fekete szénszálas mûanyagot egyszerû fröccsöntött helyettesíti, de a felületét szénszál mintájúra recézték. Azért néhány kevésbé szép megoldás is feltûnik. Az, hogy az eddig egyetlen csavarral állítható lábtartó konzol most fix, még nem baj, de hogy az öntvény minôsége ugyanolyan sivár, mint a lánckerék és a kuplungfedél esetében, az már igen. Mert a sok finom alkatrész között ez igencsak szembeötlô.

Abban a pillanatban, hogy életre kel a négyhengeres, elhalkul minden kritika. Már alapjáraton halljuk ezt a semmivel össze nem téveszthetô hangot. A versenypályán ideális üléspozíció a közúti forgalomban extrém sportosnak hat, de nem kényelmetlen. Az olasz városi forgalomban ránk kényszerített hosszas stop and go haladás sem vált ki nyakmerevséget. Megfordulásnál viszont szûk a hely a tank és a kormány között, és a szépen formatervezett tükrökben fôleg a saját alkarját látja a pilóta. Megint csak jó, hogy a bennük elhelyezett indexek fénye feltûnik a tükör keretében, így nem felejtjük el visszakapcsolni. Ki a forgalomból, fel a hegyekbe! A hideg végigfut a pilóta hátán. Ez motor! Egy négyhengeres unalmas? Ez nem! Alapjárat fölött enyhe rezgésbe megy át, de nem abba az idegesítô magas frekvenciába, ami a kormányon és a lábtartón keresztül elzsibbasztja a végtagokat.

 Olyan mély frekvenciájú, hogy a tankon keresztül az ember gyomrára és lelkére hat. És ez a hangskála! Ha 2000-nél megnyitjuk a gázt, a motor elôször sóhajt egyet a tank alatt, majd hörög, szörcsög, üvölt, és ahogy 6000 körül teljesen eltûnnek a vibrációk, elkezd visítani. 7000-tôl szinte felrobban, mohón rohan az öt számjegyû skálán keresztül egészen a leszabályzóig, és úgy rántja elôre a gépet, mintha az ördög elôl menekülne. A négy különbözô hosszúságú kipufogóvégbôl a concerto grosso második szólama ugyanilyen jól temperált. Kalapálásból, doboláson, majd üvöltésen keresztül megy át abba a sikoltásba, ami magas fordulaton teljesen összemosódik a szívóhanggal. És ami a legjobb: mindez még az elôírt zajszinten belül is mûködik. Ez a motor függôvé tesz! Érezzük, halljuk, kívánjuk. Hogy csak egy nagy V-kettesnek lenne kisugárzása?

Az MV Agusta négyhengeresének legalább ugyanannyi van. És emellett mintha még erôsebb is lenne, mint a Monzában kipróbált példány. A fékpadmérés igazolja is megérzésünket, 126 lóereje öttel felülmúlja azt, amelyet a német kollégák Monza után lemértek. És a mért 273 km/h új sebességi rekord a 750-es szériagépeknél.


A futómû teljesen olyan maradt, mint az Orónál. Szûk fordulókban nagyon lágyan kell vezetni, hogy ne hasson idegesnek, de minél gyorsabb az iram, annál stabilabb. A versenypályán már tökéletesen meggyôzô rugóstagok a közúton lágy reagálásukkal és kényelmükkel lepnek meg, amellett hogy végtelen csillapítási tartalékuk van.

Az álom tehát nagyrészt valósággá vált. Most már csak arról kell az olaszoknak gondoskodni, hogy az is maradjon.




2010-03-30 13:47:08

Szép motor, láttam a Discoveryn, hogyan készül. Alapos munkának tűnt.

2010-01-29 11:39:28

Ez a 2kereküek Ferrari-ja,nagyon jól sikerült olasz dizájn !
De egy Gixert vagy CBR-t szívesebben elviselném!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

MV Agusta F4 S
MV Agusta F4 S

MV Agusta F4 S

údaje

Hengerűrtartalom: 749 cm3

Max. teljesítmény: 126 LE (93 KW) 12500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 74 Nm 10500/min-nál

Fék elöl: 310 mm-es dupla tárcsafék, 6 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 210 mm-es tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/65 ZR 17

Gumi hátul: 190/50 ZR 17

Tengelytáv: 1398 mm

Végsebeség: 255 km/h

MV Agusta
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár