hirdetés
1999-12-01 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

A zivatar illata még a levegôben úszik, a monzai királyi park fáinak levelein ott csillognak a vízcseppek, de a pára mögül már átdereng a nap. Mintha tudná, hogy a következô eseményhez nem illik az esô. Az MV Agusta F4 Serie d’Oro elsô négy példánya készen áll a tesztelésre.



Az MV Agusta és Monza – legendás gyôzelmek történetét idézô párosítás. A legendát John Surtees, Gary Hocking, Mike Hailwood és Giacomo Agostini alapították és alakították: 270 Grand Prix gyôzelem és 75 világbajnoki cím, valamint 1958-tól 1974-ig megszakítás nélkül 17 világbajnokság a királykategóriában.



Massimo Tamburininek a nagy visszatérésre készült alkotása szénszálból és magnéziumból álló mûremek, eddigi munkásságának a fénypontja. Minden alkatrésze tökéletes és ötletes, és az MV le is védte az újdonságokat, nehogy a japánok nyomban lekoppintsák. A konzol csavarjával állítható a lábtartó magassága és pozíciója, az excenterre felfogott váltó és fékpedál pontosan a pilóta lábméretéhez állítható. A térhálós acélcsô vázat a lengôvillacsapágynál magnéziumöntvény lemezek egészítik ki. Ezek mentén az egész motor keresztirányban szétszerelhetô a könnyebb szerviz érdekében. A kipufogó külön remekmû. A négy hangtompító kamra kiömlôcsövei akár az orgonasípok, különbözô hosszúságúak és zenei algoritmusok szerint különbözô hangszintre hangolták ôket. Összhangzatuk az MV-t valamennyi négyhengerestôl megkülönbözteti.  

A motor hengerfejét még 1990-ben a Ferrarinál szerkesztették meg, majd sokáig a Ducatinál dolgoztak rajta, míg végül az egykori Cagiva GP versenyosztály fejezte be a fejlesztést. Mivel Tamburini különlegesen kis blokkot kívánt, Andrea Goggi csak a hengerfejet hagyta meg, minden mást átszerkesztett. Olajtank nem fért volna el a vázban, tehát nedves karteres lett, az önindító és a generátor a hengersor mögött kapott helyet, és a blokkot az 500-as GP-motor kiszedhetô váltójával párosították.



A Ducati 916-os ergonómiáját mind ez ideig egyetlen sportgép sem érte el, az MV viszont még túl is szárnyalja. Gombnyomásra életre kel a négyhengeres, a kuplung és a sebességváltó puhán és jól adagolhatóan mûködik. Még a sisakon is átszûrödik az a hang, és végigfut tôle az ember hátán a hideg, ahogy az MV végiggyorsít a hat sebességfokozaton. Hatezres fordulattól még a versenypályán is használható ereje van, nyolc- és tizenkétezer között egyenletesen tol elôre, de tizenkétezer-ötszáznál ajánlatos váltani, mert kifogy a szuszból a motor. De azt, hogy egyáltalán nem gyengélkedik, és hogy kiváló az aerodinamikája, a célegyenes végén mért 270 km/ órás tempó igazolja.

Úgy halad végig a Curva Grandén és a Parabolicán, mintha síneken menne, de leginkább a sikánékban okoz meglepetést; hihetetlen könnyedséggel dönthetô egyik oldalról a másikra. A 120/65-ös Pirelli Dragon Evo tökéletesen harmonizál a gép kormány-geometriájával, és még akkor is célpontos, ha a kanyar közepéig fékezünk. Ehhez a hihetetlenül szilárd, de nagyon finom reagálású Showa-villa tökéletes visszajelzése párosul. Csak ha keményen ráhajtunk a rázókövekre, akkor jutnak el az ütések a kormányig. A fékek kezdetben kissé határozatlanok, viszont csekély kézerô mellett is brutális fékerôt produkálnak.

Hogyan viselkedik az MV hétköznapokon, azt csupán az a háromszáz szerencsés tudhatja meg, akinek megrendelését elfogadták. De elmondhatjuk, hogy Monzában az MV újabb gyôzelmet aratott. Ergonómia és futómû terén új fejezetet nyitott a négyhengeres motorok történetében. Ôszintén reméljük, hogy a nagyszériás S típus hasonlóan jó lesz, s akkor életben maradhat a legenda.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

MV Agusta F4 - 1999

MV Agusta F4

údaje

Hengerűrtartalom: 749 cm3

Max. teljesítmény: 126 LE (93 KW) 12200/min-nál

Max. forgatónyomaték: 74 Nm 10500/min-nál

Fék elöl: 310 mm-es dupla tárcsafék, 6 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 210 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/65 ZR 17

Gumi hátul: 190/50 ZR 17

Tengelytáv: 1398 mm

MV Agusta
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár