hirdetés
2008-07-29 , Írta: Molnár Tamás, Képek: archív
Bookmark and Share

hirdetés

Nem környezetvédelmi aktivisták felhívásáról lesz szó, hanem a Kawasaki utcai superbike motorjáról, ami akkor élte fénykorát, mikor még a nagy ezresek helyett 750-esek mérkőztek a világbajnoki babérokért.

 

A Superbike világbajnokság helyszíneiről egyszerűen nem hiányozhatott a Kawasaki. Üde zöld színfoltja emelte a színvonalat. Valahogy a ZX-7R mindig is a kőkemény sportosságot, és adrenalin bomba képet sugárzott. A Kawa a legnagyobb sikereinek egyikét 1993-ban érte el a versenypályán Scott Russellel. De ezt még az előd, ZXR 750-el hozták össze, ami sokáig felülmúlhatatlannak tűnt. De nem csak a ZXR-t érintette meg akkoriban a változás szele, ott voltak a testvérek is, a ZX-6R és a 9R is. Érdekes módon a ZX-7R-t nem a pályára hegyezték ki, jól kiegyensúlyozott karburátoros erőforrása az utcai használatot segítette elő, és teletankolt 237 kilós tömegével mindkét testvérénél nehezebb volt. A hat éves pályafutású 750-esből eleinte mint egy 5500 darabot értékesítettek évente, de a vége felé már igen stagnált ez a szám. Mégis érthetetlen, hogy a Kawasaki miért vonta ki magát olyan hamar a 750-es kategóriából. Legnagyobb ellenfele a GSX-R volt, amely még mindig fellelhető a Suzuki palettáján.

 

A motor igazi tulajdonságaira térve, le kell szögezni, hogy a Kawás srácok mindig is nagyon komolyan vették a sportmotorokat. Ennek megfelelően a motor nagyszerű kanyarstabilitásához, pompásan adagolható fékjeihez egyszerűen nem fér kétség. Jó minőségű futómű elemeinek köszönhetően szinte úgy lehetett vele fordulni, mint egy 996-os Ducatival. Negatívumként ütközik vissza viszont a relatív magas súly, valamint a kormány és az ülés közti viszonylag nagynak mondható távolság, ami kényelmetlenné teheti a motorozást a kisebb termetű pilóták számára. Rendesen nyújtózkodniuk kell a méretes tank miatt. Szintén kellemetlen tud lenni, a félmagasra helyezett lábtartó is, mivel nem hagy elég helyet a lábnak, és eléggé kényelmetlen guggoló pozíciót eredményez. A pilóta a városi folyamatos Stop and Go forgalmat komoly büntetésnek érzi. Csak nagyobb tempónál tehermentesíti a menetszél a csuklókat. A testtartás inkább versenypályára, mint közútra lett tervezve.



A négyhengeres soros motor hosszú életű. 70-80 ezer kilomléteres példányok rendszerint találhatók, de a több mint százezer kilométeres, bontatlan blokkok sem számítanak különlegességnek. Maga az erőforrás konstrukciója a ZXR750-re épül, annyi eltéréssel, hogy egy másik hengerfejet készítettek, amiben már a szelepek vezérlését nem himbák, hanem emelőtőkék végzik. Gumi és csillapító elemek a motorfelfüggesztésnél és a vázban csökkentik a vibrációkat.



A ZX-7-en az évek során nem változtattak szinte semmit. 1996-os megjelenésétől a sorozat végéig egy kaptafára készültek a gépek. Mindössze 1998-ban egy plusz hegesztési varrattal látták el hangtompító dobot, mert az előtte a rezonanciától letörhetett. A jobboldali idomban elhelyezett hűtőfolyadék tartály tartófülét ekkor szintén megerősítették, mert itt berepedhetett, és szivároghatott a folyadék. Kétféle teljesítménnyel volt kapható a ZX-7R, 98 lóerős fojtott és 122 lóerős nyitott változatban. Természetesen a gyengébbikből (a nyugati piacokról importált gépek között jó néhány ilyen található) is könnyen lehet combosat csinálni, mindössze más gáztolattyú és más karburátorfedél, valamint kb. 2,4 munkaóra szükséges hozzá.



Ugyan a kezelhetőségre és pályaalkalmasságra nem igazán lehet panasz, mindössze az eredeti Dunlop D 204-es gumik teszik igen nehézkessé a 7-es Kawasakit, velük feleslegesen sok erőre van szükség, ha ívre akarjuk fektetni a masinát. Jobban működik a Pirelli Dragon, méghozzá hátul keskenyebb, 180-as méretben, vagy a Michelin Hi-Sport, az lehet akár eredeti, 190-es méretű. Sokkal pontosabb lesz velük a motor irányíthatósága. Sajnálatos módon az idő előre haladtával a futómű elemei elkopnak, meghibásodnak. Amennyiben ez bekövetkezne érdemes körülnézni a piacon, mert van pár cég, aki a gyári ár környékén kínál jobb minőségi sport rugózó elemeket.




2010-01-29 11:07:17

Nem tudom mi az ami megragadott benne,lehet az a széles fejidom a két "ramair"-el,tényleg nem tudom,nem a leggyorsabb,nem a legkezelhetőbb,nem a legkönnyebb de hát nem mai fiú már!Egy biztos van egyénisége és ez ugyebár elég fontos!

2009-12-01 17:38:38

Elég sokat láttam én is a nyáron belőle. Jó motor, na.

2009-12-01 13:50:48

Nem véletlenül szeretik oly sokan.

2008-08-24 22:41:19

A 'SUPERBIKE'! A legszebb! Nem a legjobb, de igazi egyéniség!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kawasaki ZX-7R 2004

údaje

Hengerűrtartalom: 748 cm3

Max. teljesítmény: 122 LE (89 KW) 11800 /min-nál

Max. forgatónyomaték: 78 Nm 9800 /min-nál

Fék elöl: 320 mm-es tárcsafék, 6 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 230 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 17

Gumi hátul: 190/50 17

Tengelytáv: 1435 mm

Végsebeség: 250 km/h

Kawasaki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár