hirdetés
2000-03-29 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Egy szemétládából jó gépet faragni nem nagy ügy egy komoly gyárnak. Az osztályelsô Kawasaki ZX–9R-en javítani már nehezebb feladat. Mivel a konkurrencia igencsak felfegyverkezett, a Kawasaki sem maradt tétlen, a támadásban látva a legjobb védekezést. Az utolsó porcikájáig átdolgozta tehát a ZX–9R-t, felkészítve az új Fireblade és társai elleni csatára.




Az óriási ram air pofa még hatékonyabban kebelezi be a menetszelet, s fölötte csillognak a veszélyes kinézetû ferde fényszóró szemek. Ezek már utalnak arra, kit is tekint legfôbb ellenfelének a ZX–9R: a Yamaha R1-et. A kormánycsutkákat mélyebbre helyezték, javítottak az aerodinamikán és a motort átdolgozott csatornákkal és vezérlési idôkkel egyenletesebb teljesítményleadásra hangolták. Az airbox tipikus szörcsögô hangját szerencsére meghagyták. A sebességváltó pontosan veszi mind a hat fokozatot. Az üléspozíció a széles plexi mögött kompakt, de kényelmes. A mélyebbre helyezett kormánycsutkák ellenére alacsonyak és magasak egyaránt jól érzik magukat a nyeregben.

A kanyargós olasz országutakon igencsak kezesnek mutatkozik a Kawa, amit 190-es gumija miatt nem feltételeztünk róla. Ennek titka, hogy a Michelin Pilot Sport keresztmetszete nagyon hegyes. Emellett nagyon jól tapad, szinte a füle tövén fordulhat az ember. A ZX–9R szinte átvitorlázik a hoszszanti barázdák, foltok és úthullámok fölött. Sajnos az elsô 120/70-es gumi a kanyarodás élvezetét fékezésnél igencsak megzavarja, mert egy hirtelen rántással felegyenesíti a lefektetett motort. Meg lehet szokni, de nem éppen kellemes. És az sem, hogy eközben érezhetôen remeg az eleje, mintha rágna a fék.

Annál jobb a combos erôforrás, és példásan követi a parancsokat. Minden teherváltási reakció nélkül továbbítja erejét az aszfaltra. Azt, hogy most valóban jobb lett-e a nyomatéka, mint elôdjének, így nehéz megmondani, mert már az sem szenvedett gyengeségben.

A misanói pályán aztán a gyanú bizonysággá vált: a pontatlan érzés a bekanyarodásnál itt komoly rezonanciákba ment át, és éppen csak valamit javult a helyzet, amikor a meleg elsô gumit 2,3-ról 2,5 barra pumpáltuk fel. De az igazitól még messze van, így az egész tesztnap egy harmonikus beállítás keresésére ment rá. A minden irányba beállítható rugóstagok és a magasságban állítható hátsó traktus mellett végtelenül sok a lehetôség, de közülük a helyeset senki nem találta meg ezen a napon.

Sok munka vár tehát a Kawasaki technikusaira. Addig nem is mondunk végleges véleményt az új ZX–9R-rôl, de visszatérünk rá, ha megjelentek az elsô szériapéldányok.




2010-01-29 11:46:41

A legszebb hangú gépek egyike!!!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

 Kawasaki ZX-9R 2000-2001

Kawasaki ZX-9R

údaje

Hengerűrtartalom: 899 cm3

Max. teljesítmény: 143 LE (105 KW) 11000 /min-nál

Max. forgatónyomaték: 101 Nm 9200 /min-nál

Fék elöl: 310 mm-es dupla tárcsafék, 6 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 - 17

Gumi hátul: 190/50 - 17

Végsebeség: 270 km/h

Kawasaki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár