hirdetés
1999-10-05 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share Megosztás Iwiw-re.

hirdetés
Get Adobe Flash player

Elôször is mélyen meghajolunk, de nem a ZR–7, hanem a Kawasaki Zephyr elôtt, mivel azzal a géppel kezdôdött 1991-ben a naked bike-ok reneszánsza. Azóta persze sok modernebb pucér gép nyüzsög a 750-es kategóriában, és mivel a Bandit és társai átvették az uralmat, a Zephyr inkább afféle nosztalgiamotorrá vált. De a Kawa nem hagyja magát.


hirdetés
Get Adobe Flash player



Szeretné viszszahódítani a vezetô szerepet, és ebben nagy segítséget jelenthet az új típus kimondottan kedvezô ára. Tekintettel arra, hogy az ER–5 és a ZRX 1100 között igencsak nagy a különbség, a Kawasaki e kettô közé lôtte be a ZR–7-est. Igazán kompaktnak sikerült az új gép. Szinte el sem hiszi az ember, hogy a keskeny tankba 22 liter benzin fér el. A ZR–7 ülése alacsony, nem túl puha, és még az utasra is gondoltak a tervezôk.

A kormány kialakítása jól sikerült, a fehér órák pedig még tûzô napsütésben is jól leolvashatók. Olyan apróságokra is kiterjedt a tervezôk figyelme, mint a bôséges szerszámkészlet vagy az esôruha befogadására is elegendô hely az ülés alatt. A központi állványra könynyen felemelhetô a 229 kilós ZR–7, és a hidegindítás, amely régebben nem volt éppen a Kawák erôssége, most problémátlan. Azonnal életre kel, és hideg állapotában is spontán reagál a gázmarkolat legkisebb elfordítására.

A motor hangja megôrizte a tipikus Kawasaki-hangzást, de mechanikus zaját dicséretesen csökkentették. Az átdolgozott négyhengeres kevesebb rezgéssel gördül, mint a 750-es Zephyr, amit a Kawasaki a primer lánc új feszítômechanizmusával magyaráz. A fogyasztás viszont csaknem egy literrel meghaladja a Zephyrnél mért értéket. Ez részben a nagyon rövid végáttétel bûne, ám éppen ez garantálja a ZR–7 nagyon jó gyorsulását és nyomatékrugalmasságát. Ezenfelül a motor nagyon homogén teljesítménygörbét rajzolt a mérôcsíkra, emiatt ajánlatos gyorsan végigkapcsolni az ötfokozatú váltót, és nem kiforgatni a sebességfokozatokat. Az országúton általában úgyis megfelel az ötödik sebességfokozat, még elôzés közben is.

Minden adva van tehát a laza, stresszmentes motorozáshoz, ráadásul a futómû is készségesen segít ebben, mert célpontos és jóindulatú. Forszírozott tempónál azért feltûnik néhány gyengéje. Gyors kanyarokban kicsit billeg a gép a hossztengely körül, a villa meg túl puhára sikerült. Kár, mert máskülönben a ZR–7 szabad magassága igazán tempós kanyarvételt is megenged. Pedig egy progresszívebb rugóval és a csillapítás kevés változtatásával mindkét probléma valószínûleg kiküszöbölhetô lenne. A Kawasaki már jelezte is, hogy dolgoznak a hibák kijavításán. Az elsô fék viszont jó, és a sokadik fékezés után sem csökken teljesítménye. Mégis kifogásolható, hogy a nyomáspontja lehetne kicsivel határozottabb. 

Összegezve: a ZR–7 méltó utódja a Zephyrnek. Sikerült vele a Kawasaki technikusainak egy olyan motort kialakítani, amely árához képest sokat nyújt, és ha az ígért módosítások megtörténnek, akkor még többet is fog.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

hirdetés

Kawasaki ZR-7 1999

Kawasaki ZR-7

údaje

Hengerűrtartalom: 739 cm3

Max. teljesítmény: 76 LE (56 KW) 9500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 63 Nm 7300/min-nál

Fék elöl: 300 mm-es dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 160/60 ZR 17

Tengelytáv: 1455 mm

Végsebeség: 200 km/h

Kawasaki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Szerkesztőség: 1056 Budapest, Szerb u. 17-19. | Tel: 445-3022
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Aprilia RS 50 Honda CBR 125 R Yamaha YZF-R1 2009 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia RS 125 Aprilia SR 50 LC - 1997 Honda XL700V Transalp Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki DL650 V-Strom Yamaha Vmax 2009- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Suzuki SV650 2003- Honda CB600F Hornet 2005- Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XV535 Virago Suzuki GSR 600 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda VTX 1800 KTM 1190 RC8 R 2009 Suzuki Intruder C 1800 R Honda CBF125 2009 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda VFR 800 2003- Kawasaki ZX-10R BMW S 1000 RR 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Yamaha XJ6 Diversion 2009 Triumph Tiger 1050 Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Yamaha XT1200Z Super Ténéré BMW R 1200 GS 2010 Yamaha SR125 1997- Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Kawasaki ER-6n 2009 KTM 990 Supermoto T 2009 Kawasaki KLR650 / R Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Suzuki B-King Honda VTR250 2009 BMW F800GS 2008
És ezt olvasta már?Bezár