hirdetés
2003-04-01 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Az Eliminator család a nyolcvanas évek közepén született meg. Létezett belõle 250-es, 400-as, 500-as, 600-as, 750-es, 900-as, ezres, és 1100-as – épp ahogy a különbözõ piaci igények megkívánták.




Az alapelv egyszerû volt. A GPZ sorozat négyhengeres motorjait építették be egy hosszú, lapos formájú, dragbarkormányos custom motorba. Még most – több mint 15 évvel az elsõ Eliminator megjelenése után – is divatosnak hatnak. Sõt, a 400-as japán belpiaci változat majdnem úgy néz ki, mint egy kis Night Train, és olyan szépen vannak elosztva rajta a csillogó krómelemek, hogy alig akad motor, amelyen ezt ennél jobban eltalálták volna.

A külcsín egy szempont, de a belbecs ennél fontosabb. Sok víz folyt le a Dunán 1986 óta, amikor a ZL 400-as elõször megjelent, és legalább annyit fejlôdtek azóta a japán motorok. Lehet az Eliminatort még korszerûnek nevezni? A Red Baronnál egy nagyon szép, négyéves példányra bukkantunk, amely olyan jó állapotban volt, hogy ha nem mutatott volna 7000 kilométert az órája, szinte újnak is hihettük volna. Az üléspozíció pont olyan, mint ahogy azt egy dragbike-tól elvártuk. Az alacsony, mélyen kagylósított ülés alján ül a vezetõ, kezei enyhén elõre dõlõ felsõtesttel fogják a magas riserre szerelt, egyenes kormányt. A lábtartókat esetleg el tudnánk képzelni elõrébb vagy hátrább. Aztán ahogy elfordítjuk a gyújtáskapcsolót, azonnal egy teljesen más világban érezzük magunkat. Elõször is a Kawasakiéban, mert kell némi idõ hozzá, amíg felmelegszik a vízhûtéses motor, és elkezdi simán venni a gázparancsokat. Viszont a késõbbiekben nagyon finom járásúnak mutatkozik, és ahogy elérte hõmérsékletét, vidáman pörög fel minden gázadásra. Egyenletesen húz az egész fordulatszámtartományon keresztül, selymes járását sehol sem zavarja semmi rezgés.

A városi forgalomban általában hamar felkapcsolunk a hatodik sebességfokozatig, és hagyjuk olyan 3000-es fordulaton duruzsolni a gépet. Ha dinamikusabban akarunk haladni, akkor viszont már jócskán kell kapcsolgatni, és ilyenkor, teherváltásnál érzõdik is az Eliminator ritka sajátossága: a kis 400-as nem lánc- hanem kardánhajtásos! Elõnye, hogy mindig szép tiszta, nem igényel ápolást, viszont rövid lengõvillája és puha rugózása mellett gátlástalanul liftezik a hátulja minden teherváltásnál. Apropó rugózás: a rugóstagok kényelemre vannak hangolva, méghozzá olyannyira, hogy a hullámos pesti utakon egy személlyel is felütnek, fõleg akkor, ha egy huppanón még el is vesszük a gázt. A kétszemélyes motorozás az Eliminatorral különben is csak kényszerhelyzetben ajánlatos, mivel a hátsó ülése nagyon rövid és kemény, nagyon fent van az ülés is és a lábtartó is, és még a legnagyobb elõfeszítésen is hamar blokkon vannak a rugóstagok.

Ahogy azt egy dragbike-tól elvárjuk, az Eliminator egyenesfutása kifogástalan, kanyarodáshoz azonban sok erõt igényel. Ezért amikor elhagyjuk vele a várost, kiderül, hogy inkább az egyenes mint a kanyargós utakat szereti. Autópályán a megengedett sebességhatárig kellemesen tudunk vele haladni, afölött kényelmetlenné válik, mert a menetszél meglehetôsen feszíti az embert a lapos dragbar kormány mögött. Itt aztán az is feltûnik, hogy a hatodik sebességfokozat overdrive-ként van áttételezve, ha el akarjuk érni az „Eli” végsebességét, vissza kell kapcsolni ötödikbe. De ezt a gyakorlatot hamarosan mellõzni fogjuk, mert nemcsak karunk izomzata, de pénztárcánk is jócskán megsínyli a száguldozást. Ilyenkor ugyanis nagy iszákos lesz a kis Eliminatorból, és a nevéhez hûen már alig több mint 120 kilométer után elpusztítja a 12 literes tank tartalmát, és a tartalék sem visz ezután túl messzire.
Úgy százas tempót tartva viszont kimondottan kellemes a 400-assal barangolni: ilyenkor lágy járása, kényelmes ülése és pont erre a tempóra szabott üléspozíciója akár egy egész napon át is örömmel tölthet el bennünket. Ez az élmény pedig soha nem fog kimenni a divatból, ezért a kis Eliminator még biztosan jó néhány évig menõ marad. 


Címkék:  kawasaki , zl 400 , eliminator


2010-03-03 01:15:26

Sziasztok ! Nemrég sikerült szert tennem egy nagyon megkímélt gyönyörű állpotú Japán belpiacos példányra. Elég rég vadásztam egy ilyenre, ráadásul elöl dupla tárcsafékes. Egy ami kissé elkeserítő az a gyártási éve (1990), de feledteti az állapota. Öreg motoros vagyok, már 30 éve koptatom az aszfaltot és nekem ez a húsz éves technika is korszerűnek hat. A tesztben leírt fogyasztás elképesztően soknak tűnik, remélem ennyi nem lessz a mai benzinárak mellett, kissé drága mulatság lenne. Ami kissé zavaró a rövid áttételezése 80-as tempónál kb. 6000-et forog, talán ez lehet a magyarázat az étvágyára.
Üdv: Egy öreg motoros.

2010-01-31 21:58:14

120 km -en 12 liter benzin? Ezt ma már a nagy teherautók is alulmúlják!!!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kawasaki ZL 400 Eliminator

Kawasaki ZL 400 Eliminator

údaje

Hengerűrtartalom: 398 cm3

Max. teljesítmény: 54 LE (38 KW) 12000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 34 Nm 10500/min-nál

Fék elöl: 300 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 160 mm-es dobfék, dugattyús

Gumi elöl: 100/90 – 18

Gumi hátul: 150/80 H 15

Tengelytáv: 1550 mm

Végsebeség: 180 km/h

Kawasaki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár