hirdetés
2008-07-30 , Írta: Lövey Ádám, Képek: Lovász Sándor László
Bookmark and Share

hirdetés

A legkisebb Ninja óriási piaci űrt tölt be: olyan 250-es négyütemű sportmotor, ami korlátozott jogosítvánnyal vezethető. Hazai utakon is próbára tettük a mérges zöld kis Ninját.



„A leghosszabb út is az első lépéssel kezdődik – indulj el!” Így invitálja a magyar Kawasaki importőr a kezdő, ám a sportos vonalat kedvelő motorosokat. És milyen igazuk van! A kis Ninja pont erre született: könnyedén kezelhető, selyempuhán járó blokkja, pontosan adagolható kuplungja, kellően erős és tökéletes visszajelzést adó fékrendszere, valamint sportos megjelenése ellenére kényelmes üléspozíciója mind-mind segít elfelejteni minden bizonytalanságot. A kis Ninját vezetni gyerekjáték. Nem vonják el a figyelmet olyan dolgok mint például felegyenesedési hajlam, sajgó csuklók, vagy épp fuldokló blokk, ha elfelejtettünk visszaváltani. A kéthengeres hatodikban 30 km/órától (!) minden erőlködés nélkül szépen kezd húzni, nem csörög, nem csattog, csendben és meglepően könnyedén teszi a dolgát. Ráadásul a kéthengeres, négyütemű, injektoros erőforrás sok kollégájával ellentétben nem hal el a legfelső fordulatszámtartományban, hanem egyre erőteljesebben forog a piros vonalig.


Az egyszerű, könnyen áttekinthető műszerfalon könnyű eligazodni. A tükrök nemcsak formásak, hanem nagy és jól használható képet is adnak a mögöttes forgalomról.

Így aztán választhatunk: elbarangolhatunk alacsony fordulaton, vagy kiforgathatjuk tiltásig bátran, ennek a motornak minden vezetési stílus fekszik. Csak rajtunk múlik, épp mihez van kedvünk. Meglepően erőteljes és gazdag visszajelzést nyújt az első fék, a kuplung precíz adagolhatósága pedig minden motoros álma (nem csak a kezdőké). Az ülés is igazi Ninjás: sportmotorosan kemény. Ezen azért lehetne puhítani, főleg tekintetbe véve a magasra helyezett kormányt, amivel jelzi a gyár, hogy a sportos megjelenés mellett a kényelmet is szem előtt tartotta. Hiszen amikor ismerkedünk a motorozás szépségeivel, az a jó, ha minél kevesebb dolog vonja el a figyelmünket.



A Ninja 250R kellően sportos, mégis könnyű vele együtt élni, mert segíti a kezdő motorost első lépései megtételénél. Mire vársz még? Indulj el!


Női szemmel

Ki lehetne kompetensebb személy egy ilyen menetpróbán, mint egy hölgy, aki maga is hasonló kategóriájú motorral jár?



"A Kawasaki Ninja 250R megteremti azt az érzést, amit egy nagy speed motor nyújt, csak nem annyira erős, viszont bőven elég ereje van ahhoz, hogy kellemes vezetési élményt nyújtson. Mint női vezető nagyon élveztem, hogy könnyen kezelhető, fordulékony és jó a kanyarstabilitása a vékony gumik ellenére. A fékek nagyon jól fognak, úgyhogy vigyázni kell a vészfékezésnél! Mind a fék, mind a kuplung kar fáradság nélkül kezelhető, még kis tenyérrel is. Az ülésből az átlagos magasságú hölgyeknek is biztonságosan leér a lábuk. A kuplungot úgy tervezték, hogy a rutintalanabb csúsztatásokat is állja. A váltó precíz, a kezdők számára könnyű az eligazodás a sebességek között, ami biztonságossá teszi számukra a motorozást, mert kevésbé váltanak mellé. A motor pörgős, a nyomatéka minden sebességfokozatban élvezetessé teszi a gyorsulást, nem szükséges a gyakori váltás, mert szinte minden sebességfokozatban van ereje a motornak, mely élvezetet fokozza a kéthengeres motor „nagymotoros” hangja. Végül, de nem utolsó sorban nagyon szép esztétikai élményt nyújt, áramvonalas, arányos."









2010-01-13 20:49:23

nekem egyáltalán nem tetszik

2009-12-01 13:46:30

Hátha lesz belőle olvasói tesztmotorozás!

2009-11-17 19:53:10

Szép motor, az ára miatt nem nyert nálam. Pedig húzott felé a szívem.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kawasaki Ninja 250 R

údaje

Hengerűrtartalom: 249 cm3

Max. teljesítmény: 33 LE (22 KW) 11000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 22 Nm 8200/min-nál

Fék elöl: 290 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 110/70 ZR 17

Gumi hátul: 130/70 ZR 17

Tengelytáv: 1400 mm

Végsebeség: 170 km/h

Kawasaki
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár