hirdetés
1999-07-28 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

A KTM Duke bemutatójára ez alkalommal a Barcelonától ötven kilométernyire fekvô manresai versenypályán került sor. Logikus, hiszen öntött BBS kerekeivel a Duke igencsak eltávolodott hajdani endurós gyökereitôl. Tehát fel a bôrruhával, versenycsizmával, integrálsisakkal, és irány a pálya!

Még éppen csak elkészültek a fotók, s kezdem feldolgozni, mit tapasztaltam, máris tisztul a kép. A Duke másképpen néz ki, mint eddig, mégis ugyanaz maradt. Valódi funbike, amely a kanyargós szerpentinen érzi magát a legjobban. Elô tehát a krosszcsizmával és a krosszsisakkal, és nyomás a hegyekbe!



Kanyargós szerpentin vezet a katalán hegyek egyik kimagasló sziklájára épült híres monserrati kolostorhoz. Minden évben itt rendezték meg a spanyol bajnokság legnehezebb hegyi versenyét, és hétvégeken még mindig nézôk tízezrei állnak az út mentén, miközben motorosok százai élvezik ennek a pályának örömeit. Hajtûkanyar követ hajtûkanyart, s csak néhány rövid egyenes és hosszabb kanyar választja el ôket egymástól. Ez a Duke igazi vadászterülete!

Hirtelen feledésbe merülnek azok a problémák, amelyek a Bridgestone 56-os gumikkal a versenypályán elôjöttek. Igaz, a japán gumi tapadása tökéletes volt a hátsó keréken, elöl viszont meglehetôsen alattomosan viselkedett. Mintha a Duke be akart volna esni a kanyarba, olyan pontatlan volt a kormányzása. Forszírozott tempónál mindig az elsô kerék kezdett csúszni. Nem igazán harmonizál ez az abroncs a Duke-kal, hiszen eredetileg nehezebb, és fôleg orrnehéz sportmotorokhoz fejlesztették. Az elôírt 1,7 barnyi nyomást a szerpentineken ezért 2,1 barra növeltük, így a motor billegôs jellege semlegessé vált, és a közúton eleve lehetetlen a csúszáshatárig motorozni. Ami megmaradt, az a tiszta élvezet. Úgy dönthetô a Duke egyik kanyarból a másikba, akár egy gyerekbicikli. A négydugattyús Brembo-nyereg már egyujjnyi erô hatására is hatalmasat harap a 320-as féktárcsába, könnyedén elbánva a gép 150 kilójával. A 625 cm3-es négyütemû keményen tol a középsô tartománytól kezdve, és a hajtûkbôl a hátsó gumi fekete csíkokat ken az aszfalra. Mindezt oly könnyedén, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne. A gyorsabb szakaszokon is teljesen nyugodt marad a futómû, és a végsebességig nem tapasztalható szitálás vagy kormánycsapkodás.

Útban vissza a versenypályához a hosszabb fullgázos szakaszokon azért kiderül, hogy ez már megint nem a Duke világa. Az egyhengeres érezhetô vibrációkat továbbít a kézhez és a lábhoz, és a pilóta egyfolytában a következô szûk kanyar után áhítozik. Vissza a hegyekbe, mert a nemes Duke itt viselkedik igazán uralkodóhoz méltóan!




2010-01-30 11:27:14

Igazi élménymotor,gyönyörű hanggal !
Elég megbízható!

2009-11-24 23:56:56

Ez a motor is csak állatkodásra jó...de arra tökéletes

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

KTM Duke 640 - 1999

KTM Duke 640

údaje

Hengerűrtartalom: 625 cm3

Max. teljesítmény: 55 LE (40 KW) 7000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 58 Nm 6000/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es szimpla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 160/60 ZR 17

Tengelytáv: 1460 mm

Végsebeség: 176 km/h

KTM
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár