hirdetés
2000-08-03 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Tombolt a párbaj: egy Harley-twin és egy négyhengeres Indian dübörgött hazafelé egy motorostalálkozóról. Mindkét óriás tulajdonosa laposan feküdt a tankon, hogy még véletlenül se a másik fényes új gépe legyen a gyorsabb. Régi történet, talán a negyvenes évek Amerikájából? Nem.
 



Az idén zajlott a párviadal az edinburghi bike-show után, egy Twin Cam 88-as Harley és egy vadonatúj Indian Four között – csaknem 60 évvel azután, hogy az utolsó is legördült  a springfieldi futószalagról. Most pedig majd’ fél évszázaddal a gyár bezárása után Alan Forbes, skót restaurátor és kereskedõ ismét gyártja a hosszan beépített négyhengereseket.

Az Indian Dakota erõforrása az a Svédországban készült, 1845 cm3-es Wiking-blokk, amit Sture Torngren, Mikael Jonsson és Björn Johansson 1997 márciusában elõször mutatott be Daytonában. A négyhengeres alapja eredetileg egy Volvo-karterház VW Bogár-hengerekkel és saját készítésû hengerfejjel. A négysebességes váltót BMW-alkatrészekbõl szerelték össze, a vezérmûtengely, a fõtengely, a dugattyúk és a hajtókarok is a Volvótól származnak.

A futómû a Wiking dupla bölcsõváza köré épült, 59 fokos villaszöggel és 1740 milliméteres tengelytávval. Elöl a Harleykban használt Showa-villa, 16 colos kerék, Avon Roadrunner gumi és egytárcsás, kétdugattyús H-D-fék lett beszerelve.

A Harleyra emlékeztet az az érzés is, ahogy helyet foglalunk a nagy, rugózott nyeregben a széles tank mögött, de ahogy életre kel a nagy négyhengeres, már tudjuk, hogy itt valami egészen más vár ránk. A gázlökésekre úgy dõl félre a hosszában beépített erõforrás, mint egy Guzziban, de alapjáraton teljesen egyenletes és nyugodt hang árad a kipufogóból. Ez a prototípus 60 lóerejével még rugalmasabbra lett hangolva a késõbbi széria 74 lóerõs változatához képest, és egybõl feltûnik az alacsony fordulatszámszint. A motor 3800-nál éri el a legnagyobb teljesítményét, 2650-nél pedig 168 Nm-es maximális forgatónyomatékát.

Már alapról finoman veszi a gázparancsokat, és igencsak meghúzza a karunkat, ha ütközésig nyitjuk a gázt. 325 kilójával alig nehezebb a Harley Fat Boynál, és 175 km/órás végsebességével igencsak feladja neki a leckét. Ezt igazolta Forbes versenye is egy barátja vadonatúj Harleyja ellen az edinburghi bike-show után. A futómûve nagyon kényelmesre hangolt, ezért a kanyarokban jóval a gumik tapadáshatára elõtt leérnek az alkatrészek.

Forbes 23 500 fontot kér a nagyon finoman kidolgozott gépért, és ha vannak is, akik soha nem vásárolnának egy Skóciában készült Indiant, ugyanannyian vannak, akik azt mondják: ugyan ki más tudott volna az eredetihez ennyire közelit készíteni, mint ez a megszállott és aranykezû Indian-restaurátor.    




2009-09-18 06:10:04

Hát érdekes egy koncepció az tuti. Biztosan jó, meg hagyományápoló, meg retro, meg hasonló divatos kifejezések, de őszintén megmondva nekem nem tetszik.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Indian Dakota

Indian Dakota

údaje

Hengerűrtartalom: 1845 cm3

Max. teljesítmény: 74 LE (54 KW) 3800/min-nál

Max. forgatónyomaték: 168 Nm 2650/min-nál

Fék elöl: 292 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 200 mm-es dobfék, dugattyús

Tengelytáv: 1740 mm

Végsebeség: 200 km/h

Egyéb márka
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár