hirdetés
2008-07-16 , Írta: Molnár Tamás, Képek: Paulovits Imre
Bookmark and Share

hirdetés

Ha valamit meglehet állapítani egyértelműen az olasz dolgokról, az az, hogy a formavilág szinte teljes mértékben letisztult, és tökéletes. Mindig figyelnek az apró részletekre. Ez az új Husky-nál merően igaz.




Egészen Milánón túl kellett utaznunk, hogy végre élőben is megcsodálhassuk az MV Agusta család első a végsőkig a formatervezésnek alárendelt szupermotoját. Megérte a hosszas unalmas autókázás! Bár csak röpke pár órát és mindössze száz kilométert sikerült beletekerni ebbe a motorba, mégis arra az időre míg a nyergében lehettem, felszabadultan élvezhettem a motorozás nyújtotta örömöt. Annyira kezes kis bárány lett a motor hogy korhatár nélkül szinte mindenkinek ajánlható. Igazán méltó ellenfele a KTM LC4 640-nek, vagy a 660-nak. Nem véletlen ennek a két típusnak a megemlítése, hisz ezek a motorok képviselik a sportos vonalat, ellentétben az XT 660-nal, vagy az FMX –el, amik inkább a felhasználóbarát funbike-ok csoportját alkotják.


 
Első ránézésre fel se tűnik az embernek Miguel Angel Galuzzi a legapróbb részletekbe menő, szinte fanatikus formatervezése, az SM 610 kidolgozottsága és „Husqvarna” reklám. Mindenhova sikerült becsempészni egy kicsit a céglogóból. A legérdekesebb és a legötletesebb, a motor kipufogója, amely szintén ábrázolja a származást. De hasonlóan elgondolkodtató a műszerfal is, melynek LCD-jének a hátterébe is elrejtettek egy nagy H betűt a fogaskerékkel. Az új, minden eddigitől eltérő grafit szürke és feketés színösszeállítás is dögös lett. Ami a legtalálóbb és legérdekesebb, az a nem szabványos tanksapka. Valahogy felhívja magára az ember figyelmét. Igazából hozták az olasz színvonalat, leszámítva a kipufogót, melynek borítása úgy néz ki, mint ha egy hirtelen hibát 10 perc alatt kellett volna kijavítani és csak így sikerült. Nem csak, hogy formátlan, de még a horganyzottnak tűnő anyaga is rontja a képet. Ezt leszámítva nem lehet belekötni semmibe. Különben is, ha rajta ül az ember, nem is látja.
 
Ami a felhasználást illeti, szintén kicsit olaszos lett. Beindítás után kicsit kopogósnak és nyersnek tűnik az erőforrás hangja. A kipufogóból kijövő dübörgés azért nem egy utolsó muzsika. Álló helyben már a legkisebb gázadásra is jól veszi a lapot a 610ccm-es blokk, amely 7700-as fordulatnál adja a felhasználó tudtára, hogy ennyi neki elég volt, mégis csak egyhengeres. Ezt azért lehet ilyen határozottan kijelenteni, mert duplán felszerelték a motort fordulatszámmérő szerkezettel. Van egy hagyományos számokkal visszajelző az LCD alján és egy diagramm is található a felső szekcióban, merőlegesen  az üzemanyagszint jelzőre. Mondhatni ez nem teljesen hétköznapi egy sportos szupermotónál. Sőt a komplett műszerezettségről elmondható ugyanez. Mindent jól láthatóan és érthetően ad a pilóta tudtára.



Az üléspozíció a várthoz képest sportos, mégis a kényelmesebb kategóriába lehetne sorolni. Azért ez nem jelenti azt, hogy órákat el lehet tölteni a nyergébe elgémberedés, vagy fartáji fájdalmak nélkül. Kézre esnek a kezelő szervek is. Futóművére nem lehet panasz, minőségi darabok, teljes mértékben állíthatóak, így mindenki megtalálhatja a neki való sportosságot, vagy épp komfortot. Szériában a se-se is-is elvet követték, így igazából érdemes egy kis időt fordítani a klikkelgetésre. Főleg az eleje hajlamos az összesüppedésre, már akár 50-es tempónál való lassításkor. A fordulékonysága jónak mondható, egyaránt semleges a gyors és lassú kanyarokban. Kissé bizonytalanná válik a motor, ha mélyre van döntve, ami a 4,25 colos hátsó kerék számlájára írható. De ezt igazán csak nagy sebességnél szűk éles fordulókban lehet észlelni. A fékek tökéletesen működnek, meglepően keményen lassítják a motort, mégis nagyon jól adagolhatóak, az első akár egy ujjal is. A hat sebességes váltó útja kicsit hosszúra sikeredett, időnként a lábat is el kell emelni a lábtartóról a sebességi fokozat kapcsolásához. A kuplungnak határozottan érezhető a nyomáspontja, és nagyon jól csúsztatható.



Mint az elején említve volt, álló helybe veszi a lapot, de ez valóban csak a terhelés nélküli cibálásokra igaz. Haladás közben 3000 alatt elég erőteljesen rángat az erőforrás és csak utána indul meg. Igazi erő 4500 körül érezhető, utána 7000-nél már el is fogy és 700-al később le is tilt a gyújtás. Mindent összevetve az SM 610 egy kellemes motor képét festi, ami kis törődéssel és idő ráfordítással akár sport, akár túra célokra is könnyen idomítható, aki viszont mindkettőt egyszerre szeretné, az ne is keresgéljen sokkal tovább.




2008-07-20 06:01:59

Még nem volt szerencsém 610es Husky-t próbálni, de mivel SM510R-em van, így megy az 5ös:)

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Husqvarna SM 610

údaje

Hengerűrtartalom: 576 cm3

Max. teljesítmény: 53 LE (37 KW) 7000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 52 Nm 6250/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es úszóágyazású tárcsafék, fix, 4 dugattyús Brembo féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es úszóágyazású tárcsafék, úszóágyazású, 2 dugattyús Brembo féknyereg

Gumi elöl: 120/70 - 17

Gumi hátul: 160/60 - 17

Tengelytáv: 1485 mm

Hossz: 2080 mm

Végsebeség: 170 km/h

Husqvarna
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár