hirdetés
2000-12-01 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

A Honda marketingeseinek ötlete ígéretesnek tûnt: ha a CBR 1100 XX már nem a világ legerôsebb motorja, szedjük le róla az idomot és legyen belôle a legerôsebb és legbrutálisabb naked bike. De mire az elképzelés megvalósult, gyakorlatilag teljesen más motor lett belôle.




Az új váz – ugyanúgy, mint az új CBR 900 RR-nél – a lengôvilla felfüggesztésénél egy keskeny, de masszív öntvénybôl áll, ide a lengôvilla két szára nem belülrôl, hanem kívülrôl csatlakozik. Elônye: a lengôvilla kiszedése nélkül lehet végtelen láncot cserélni. A központi rugóstag himbarendszer nélkül mûködik. A motorból egy sebességfokozatot és egy kiegyensúlyozótengelyt kihagytak, új vezérmûtengellyel és a befecskendezési program áthangolásával inkább a középsô tartományt erôsítették meg.

De a legtöbb munkájuk mégis az aerodinamikusoknak volt. Ahhoz, hogy egy ennyire gyors motorral idom nélkül lehessen motorozni, jó néhány trükkre volt szükség. Az oldalsó mûanyag borító a hûtô fölött például nem egy csúnya részletet takar el: azért volt rá szükség, hogy úgy terelje a hûtô levegôt, hogy eközben nagy tempónál spoilerként lenyomja az elsô kereket, máskülönben a gép kormányozhatatlanná válna. Hogy a pilótát ne fújja le a szél, a tank sokkal magasabb, mint a hagyományos naked bike-oknál, és a kis légterelô a mûszerfalon ügyesen vezeti a levegôt a sisak fölé. Az ember nem is hinné, de tényleg mûködik.

Hogy mûködik, afelôl az erôforrás sem hagy kétséget. Sokkal jobban rezonál a CBR-nél, érezhetô a hiányzó kiegyensúlyozótengely. Amilyen bársonyosnak és ártatlannak tûnt a CBR-ben, olyan brutálisnak hat ebben a naked bike-ban. Fôleg a nyomatékrugalmasságával. Rövid végáttételével a legfelsô sebességfokozatban 60-ról 180-ra mindössze 11,7 másodperc alatt gyorsítja fel a 257 kilós monstrumot. Ez majdnem öt másodperccel jobb, mint amit az XX produkál!

De nem csak veszedelmesen erôsnek, veszedelmesen nagynak is hat az X 11-es. A tank szinte hegyként tornyosul a pilóta elôtt, és a kormány annyira elöl van, hogy ez még tovább fokozza ezt a hatást. A lábtartók viszonylag fent és hátul kaptak helyet, így az üléspozíciója inkább streetfighterre, semmint egy naked bike-éra emlékeztet. 

A rugóstagok feszesek, mindig jól visszajeleznek és gondoskodnak arról, hogy a futómû bírjon a gép zabolátlan gyorsulásával. Rövid úthullámokon viszont igen durván ütnek.
Hiába, a marketingesek férfias masinát kértek, a technikusok csak teljesítették.




2010-03-30 13:52:46

a klasszikus ki mint vet, úgy arat szindróma? Ezt kérték, ezt kapták.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Honda X 11

Honda X 11

údaje

Hengerűrtartalom: 1137 cm3

Max. teljesítmény: 140 LE (103 KW) 9000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 116 Nm 7000/min-nál

Fék elöl: 310 mm-es dupla tárcsafék, 3 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 256 mm-es tárcsafék, 3 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 180/55 ZR 17

Tengelytáv: 1500 mm

Végsebeség: 255 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár