hirdetés
1999-10-06 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Dollármilliókra volt szükség ahhoz, hogy 1988 és 89 után nyolc évvel John Kocinski révén a Honda végre megtörje a kéthengeres Ducatik nyomasztó fölényét, és megnyerje harmadik világbajnoki címét.




Már maga az alapgép, az RVF 750 RC 45 is olyan drága volt, hogy csupán két évig árulták. Szerencsére van egy sokkal olcsóbb módja is, hogy – ha kicsinyített méretben is – de birtokolhassuk ennek a gépnek csaknem minden mûszaki finomságát: az RVF 400, a gyôztes V-négyes gép japán belpiaci utcai változata.

A vízhûtéses, 90 fokos négyhengeres V-motorban összesen négy felül fekvô vezérmûtengely forog, amelyeket nem vezérmûlánc, hanem fogaskeréksorok hajtanak meg, biztosítva a pontos vezérlési idôt. Kompakt alumínium zárt szelvény hídváz fogja körül ezt a mûszaki remekmûvet, és a hajlított küllôs hátsó kerék egykarú lengôvillában kapott helyet. A négy vékony kipufogócsonk szinte mûvészien görbül a hátsó kerék elôtt. Egy részlet még a méregdrága RC 45-ösénél is szebb: az elsô lámpa – üvege belesimul az idom formájába.

Helyet foglalva a nyeregben még kompaktabbnak tûnik a motor – a legtöbb 250-es kétütemû szupersportgépnél is kisebb. Mivel a lábtartók nincsenek túl magasan, a kormánycsutkák pedig mélyen, ezért az üléspozíció elég kényelmes. Gombnyomásra felharsan az összetéveszthetetlen, telt, morgós hang, amely a motoros világban csak a Honda négyhengeres V-motorjainak a jellegzetessége, és az erôforrás már rövid hidegindítás után mohón veszi a fordulatszámokat. Ez mégsem kôkemény, szupersportos motor. Mint az üléspozíciót, a rugózást is teljesen a hétköznapi használatra hangolták, és még a másodrendû utak egyenetlenségeit is jól kivasalja. A négyhengeres erôforrás már 3000-es fordulattól egész 14 000-ig egyenletesen adja le teljesítményét, ami tovább emeli a használati értékét.

Az RVF a legdrágább japán 400-as gép, és ha a tesztelt géphez hasonlót ki akarunk fogni, nyugodtan számítsunk majdnem egymillióra – még használtan is.




2009-11-30 08:22:40

Hú!egy néccázas! dejó lenne, ha újra elterjedne itthon is ez a kategória. Én venném Csak egyedül nem vagyok piac

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Honda RVF 400

Honda RVF 400

údaje

Hengerűrtartalom: 399 cm3

Max. teljesítmény: 59 LE (43 KW) 12500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 36 Nm 10000/min-nál

Fék elöl: 300 mm-es dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/60 R 17

Gumi hátul: 150/60 R 17

Tengelytáv: 1390 mm

Végsebeség: 197 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár