hirdetés
1999-06-01 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Van ilyen? 50-es robogó ABS-szel? Igen, van. A Honda a japán piacra a sikeres Dio-modellt ST jelû, ABS-szel ellátott kivitelben is készíti. A bonyolult, elektromágnesbôl, mágnesszelepekbôl és elekronikából álló rendszer az elsô és a hátsó kerék blokkolását egyaránt megakadályozza.




Alapos próbák után azonban kijelenthetjük, hogy mûködik is a szerkezet, noha a kezdô minden hibáját nem képes kivédeni. Mint a legelsô motor-ABS-ek, a Dio rendszere is alacsony szabályzófrekvenciával dolgozik, ami mellett egy rövid idôre leblokkolhat a kerék. Egy kezdônek pedig ennyi már éppen elég ahhoz, hogy elessen, fôleg mert a robogó 10 colos kereke nem biztosít elegendô röppentyûhatást ahhoz, hogy idejében újra felegyenesítse a motort. Ennek ellenére valódi biztonsági többletet jelent.

A Dio ST-t az elsô kerékre szerelt fogaskorong és jeladó szenzor, továbbá a hátsókerék-váltóházra szerelt szenzor és a mûszerfal visszajelzô diódájáról ismerhetjük fel. Az orridom alatt rejlik a szabályzó elektronika, a lábdeszka alatt meg egy óriási szabályzórendszer. Ez kissé bonyolulttá sikerült, mivel a Diót elöl hidraulikus tárcsafék, hátul bowdenes dobfék lassítja. Ha az elsô kerék szenzora azt jelzi a számítógépnek, hogy megállt a kerék, akkor az egy mágnesszelepen keresztül csökkenti a fékolaj nyomását. Ha a hátsó szenzor jelez blokkolást, akkor a bowdenek közé iktatott elektromágnes ellazítja a fékhuzalt, kioldva így a blokkoló dobféket.

Japánban a Dio ST 50 000 jennel, azaz 50%-kal drágább, mint az ABS nélküli kivitel. Ez nem túl sok, különösen ha azt vesszük, milyen presztízsértéke van a technika-megszállott  tinédzserek között.




2010-04-26 09:24:08

A szomszéd srác haverja biztos nem szeretné, mert mindig csikorgó hátsó gumival érkezik, szerinte az a menő. Kis gyökér...

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Honda Dio ST

Honda Dio ST

údaje

Hengerűrtartalom: 49 cm3

Max. teljesítmény: 7 LE (5,2 KW) 6500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 7,7 Nm 6250/min-nál

Fék elöl: 140 mm-es szimpla tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 130 mm-es dobfék, dugattyús

Gumi elöl: 3,00 – 10

Gumi hátul: 3,00 – 10

Tengelytáv: 1245 mm

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár