hirdetés
2001-07-31 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

A Honda CB 1000, mármint a Big One igencsak tiszteletet parancsoló egyéniség. A CB 400-as szinte kiköpött hasonmása, csak minden méretarányosan kisebb rajta.




A szerényebb lökettérfogatot és az ezzel járó kisebb teljesítményt jól szabott dizájnnal takarták el a keleti konstruktõrök. Olyan jól sikerült az álcázás, hogy alaposan szemügyre kell venni a gépet ahhoz, hogy kiderüljön, ki is rejtõzik a felnõttes külsõ mögött. A gép ma komoly érdeklõdésre tarthat számot, mert az európai trendet követi megjelenése. Az eladási statisztikák szerint tõlünk nyugatra ugyanis a naked bike-ok most élik másodvirágzásukat. Józan értékelés és minél szélesebb körû használhatóság mindenekfelett!

A CB 400, amit az M3-as bevezetõ szakaszánál lévõ Motor-Sapiens Kft.-tõl kaptunk, küllemében megfelel a kor igényeinek. A szerényebb teljesítményért fürgeséggel és könnyû kezelhetõséggel kárpótolja gazdáját. A motor ergonómiai kialakítása igen jól sikerült. Ülésmagassága a 160–180 cm magasságú motorosoknak egyaránt megfelel, és 187 kg-os súlyával akár nõk, akár kezdõ motorosok számára jól beválik. A lépcsõs nyereg miatt a 180 cm-nél magasabb motorosoknak kissé kényelmetlen, mert nem tudnak az ülésen hátracsúszni, pont az ülés lejtõs részén ülnek. A tank vonala viszont kényelmes, a nyereg felé elkeskenyedik, a combok rásimulva a tank két oldalára, szinte egybeolvadnak azzal. A lábtartók ideális pozícióban vannak, bár a váltókar lehetne jobban lábhoz illeszkedõ, inkább a kisebb lábfejû motorosoknak megfelelõ.

A kezelõszervek épp kéznél vannak, a mûszerezettség jó. A géphez a tesztmotorénál hosszabb szárú visszapillantó tükröket javaslok, mert ezekkel nem lát maga mögé az ember. A kormány átlagos magasságú motorosnak jól kézre áll. 100 km/órás sebességnél egyensúlyba kerül a felsõtestre ható menetszél és a gravitáció, így nem kell erõsen kapaszkodni és nem kell a csuklókon támaszkodni. A CB 400 abszolút naked bike, nincs rajta még kis fejidom sem, így nagyobb tempó esetén a felsõtest ki van téve a menetszél kénye-kedvének. A hátsó ülésen az utas a pilótánál magasabban foglal helyet, így bár a huzat jobban éri, de számára is szabad kilátás nyílik. A gyári állapotú motoron csomagnak semmiféle hely nem kínálkozik, csak az ülés alatt találunk két gumipókrögzítõ keretet, két-két tüskével, ahová a gumipók kampója beakasztható. A hátsó vázrész és az ülés kialakításának hiányossága, hogy sehol nem lelünk utaskapaszkodót.



És hogy megy a CB? A motor 3000/ perc fordulatszám alatt haldoklik, semmiféle erõkifejtésre nem képes, ezen a fordulatszám-tartományon minél hamarabb túl kell jutni. 3000 fölött már éledezik, de komoly gyorsítóerõrõl 7000/perces fordulatszám alatt nem beszélhetünk. Az erõforrás 7000/percnél kezd kifejezetten virgonc módon viselkedni. A kis motor munkáját hatsebességes váltóval könnyítették meg a tervezõk. Már 70–80 km/órás sebességnél kapcsolhatjuk a hatodik fokozatot, de ha innen gyorsítani akarunk, kettõt, de inkább hármat vissza kell kapcsolnunk. A gyári kipufogócsõvel „akár lopni is járhatunk” olyan halk, tesztmotorunk csöve viszont valamivel nyitottabb és így természetesen hangosabb is.

Elöl nem a legkorszerûbb, de igen hatásos, kétdugattyús féknyergekkel ellátott dupla tárcsafék, hátul egydugattyús tárcsafék felelõs a motor lassításáért. A fékek jól adagolhatóak, kis kézerõvel is hatékonyan fékezik a 187 kg-os jármûvet.
Az elsõ kilométerek alatt kiderült, hogy a hátsó lengéscsillapítók eresztik az olajat, az elsõkben nincs elég olaj, és a kormánycsapágyat meg kell húzni. A régebbi CB-k esetében is oda kellett figyelni a kormánycsapágyak állapotára. Miután a szükséges tennivalókat elvégezték, semleges futómûvet tapasztaltam, amely jól végzi dolgát még a hullámosabb útszakaszokon is.

Összegzés: aki komoly kinézetû, de kis súlyú, könnyen vezethetõ, igazi naked bike-ot szeretne birtokolni, amellyel fürgén lehet városban közlekedni, rövidebb túrákra alkalmas – és emellett elfogadja a nagytestvérekéhez képest szerény teljesítményt – jól dönt, ha a Honda CB 400-ast választja.   


Címkék:  Honda , CB 400


2012-02-19 17:27:43

Eladó a CB 400-asom. Link:http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cb-400sf_v-tec_spec_iii-5530294
Ha valakit érdekel hívjon bátran.

2010-01-31 22:11:47

Nagyon jó konstrukció! Ha kap egy kis törődést, egy életet kiszolgál!

2009-11-23 22:38:27

Ahol tanultam, ott is ilyet használtak a korlátlanra, jó moci, sok mindent kibír, ráadásul kerek lámpája van

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Honda CB 400

Honda CB 400

údaje

Hengerűrtartalom: 399 cm3

Max. teljesítmény: 53 LE (38 KW) 11000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 36 Nm 10000/min-nál

Fék elöl: 300 mm-es dupla tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 256 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 110/70 – 17

Gumi hátul: 140/70 – 17

Tengelytáv: 1455 mm

Végsebeség: 187 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár