hirdetés
2000-07-11 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Van egy CB 1000-sem, láttam, hogy Japánban most 1300-asként is készítik. Hogy tudnám az enyémet is átalakítani?”




Ez nem kitaláció, tényleg kaptunk ilyen olvasói levelet. Persze szó sem lehet átalakításról, mert az 1300-as teljesen más motor. Más a váza, más az erõforrása. Mindössze a fényezését és a formáit választották meg úgy, hogy a sikeres ezresre emlékeztessenek. De ha egymás mellett áll a két gép, akkor már viszonylagos ez a hasonlóság, mert az 1300-as formáinak a kidolgozása sokkal finomabb.

Mivel azonban a gépet nem az európai piacra szánták, – inkább a gazdag japánok gigantomániáját elégítik ki vele – ezért eddig nem juthattunk ilyen tesztpéldányhoz. Most a szigethalmi 97 Motorsnak köszönhetõen hozzájutottunk egy frissen importált CB 1300-ashoz. Szép példány. Az egész óriás tele van apró, finom megoldásokkal. Finom mûvû csavarok, gondosan formatervezett és az eddigi legszebb kijelzõ diódákkal ellátott mûszerfal, igényesen fényezett, krómozott, és polírozott felületek – még a Hondánál is ritkán látni ilyen kidolgozási minõséget. De a hátsó rugózás az igazi mûszaki csemege.



Kétoldalt gáztartályos Showa-rugóstag – himbarendszerre felszerelve! Hogy megmaradjon a két rugóstagos külsõ és mégse kelljen lemondani a himbarendszer progreszszív hatásáról, a lengõvilla fölé mindkét oldalon kitámasztó rudazatot helyeztek el a végén aszimmetrikus kétkarú himbával. Persze, hogy jól mûködik. Különben nem csinálták volna meg.

Olyan nagy ez a motor, hogy még az óriási erõforrás is elvész benne. Nem a CB 1000-res blokkját növelte meg a Honda, hanem minden módosítás nélkül egyszerûen átvette az X4-es muscle bike hûtõbordákkal ellátott, szép rajzolatú, vízhûtéses négyhengeresét.
Ahogy helyet foglalunk az 1300-ason, igazolódnak benyomásaink: nagyon nagy motor.



De jól helyezték el a kormányt és a lábtartókat, nemcsak óriások ülhetnek rajta kényelmesen. A nagy négyhengeres határozottan duruzsol a gép hasában, majd ellenállhatatlan nyomatékkal tolja a gépet elõre, akármelyik sebességfokozatban vagyunk. Ötödikben alapjáratról(!) ütközésig húzhatjuk a gázt, és csuklás nélkül tör elõre a gép. Nem akartak hinni a fülüknek a Hosuba Garázsnál, amikor 1000-res fordulattól kértem a mérést. De már itt 65 Nm nyomatékkal szolgál. Viszont 8500-nál vége, amibõl az utolsó 1500 már kicsit erôltetett.

Van, aki unalmasnak tartja, mert sehol sincs erõcsúcsa, de aki szeret kapcsolgatás nélkül motorozni, az imádni fogja. Nem is száguldásra készült ez a gép, 182 km/h-nál le is szabályozza az elektronika. Egyszerûen szuverén nyomatékrugalmassága emeli ezt a nagy- motort magasan a többi fölé. Japán szerénységgel, de határozott öntudattal.

A futómû nagyon stabil egyenesfutást biztosít, ami még fokozza a nyugodt jelleget. A rugóstagok nagyon finoman mûködnek és a fékek jól boldogulnak a 273 kilós monstrummal. Túlságosan japán ez a gép? Lehet, de aki egyszer megértette az óriások nyugalmát, az Európában is szeretni fogja.


Címkék:  Honda , CB 1300


2010-05-14 20:21:47

Én ezt inkább Japánba veszem meg. S legurulok vele Osakába, napfürcsizni egyet..

2010-01-29 11:41:41

Igazi retro gép a 21.században!
A kedvenc Nakedem!!
Igazi "mozdony"!!Zenghetnék még ódákat róla,de nem kell reklám a Hondáknak,ez szerintem köztudott!

2009-12-18 10:24:58

Már szerencsére van itt is belőle bőven és nincs lekorlátozva 182-re Nagyon szép motorformájú motor.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

 Honda CB1300 2007

Honda CB1300 2007

údaje

Hengerűrtartalom: 1284 cm3

Max. teljesítmény: 116 LE (85 KW) 7500 /min-nál

Max. forgatónyomaték: 117 Nm 6000 /min-nál

Fék elöl: 310 mm-es dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 256 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70ZR17 (58W)

Gumi hátul: 180/55ZR17 (73W)

Tengelytáv: 1515 mm

Hossz: 2220 mm

Végsebeség: 247 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár