hirdetés
2008-07-31 , Írta: Zách Dániel, Képek: Mező János
Bookmark and Share

hirdetés

Játékos vezethetőséggel csábítja nyeregbe fiatal célközönségét az új Honda CBR125R. Aki nem emlékszik az NSR-ek szikrázó erejére, és környezettudatos gondolkodású, biztosan szívébe zárja a kamaszosan könnyed kis sportmotort, az erőkultusz elkötelezettjei pedig a kis japán gazdaságos működésének örülhetnek.

Honda CBR 125

A nyolcadliteres Honda kamasz lelkekre vadászik. Gyártója most is a kicsinyített nagymotor ötletével bolondít. Az új CBR125 messziről hatszázas és ezres rokonaira hajaz. Gyártója az NSR óta pontosan másolja le a kor szupersport gépeinek arányait, csak mindent sokkal kisebb méretben. Egy generáció nőtt fel az édeskés füstöt eregető kétüteműek hátán, míg a cég úgy döntött, hogy a környezetvédelem fontosabb, így kis CBR125 elődjének mennie kellett. Vitte lóerőinek felét és egy gazdaságos, füstmentes, négyütemű utódnak adta át a helyét.

A típus most a modellfrissítés után kecsesebb fejidomot kapott, melyen még ram-air nyílást is imitáltak igaz csak a fényezéssel. Ezen kívül szinte minden teljesen más a parányi Hondán, aminek csak örülni lehet, hiszen melyik tizenéves motorozna szívesen azzal gondolattal, hogy tisztelnie kell a gép teljesítményét? Egyáltalán akarnak tisztelni valamit a kamaszok a vágyaikon kívül? Valószínűleg nem.

Nagyfiús a Honda CBR 125 fejidoma

Indításkor nagyfiús benzinpumpa hangot hallat a befecskendezővel táplált egyhengeres, majd surrogva jár. Lefulladás nincs, mint ahogy kézi szívató sem, ezekkel már nem kell foglalkoznia a mai fiataloknak. Ha csak közlekedünk a CBR-rel, úgy viselkedik, mint bármelyik kismotor, leszámítva a sportos üléspozíciót. Városban még a váltót sem kell túl sokszor használni, hatezres fordulatnál kattintok felfelé, így csoroghatok feltűnés nélkül a forgalomban, elég a lendület megtartására ügyelnem. A blokk nyomatékosabb, mint a kétütemű elődök, nincs teljesítményugrás, tehát nehéz vele nagyot hibázni. Észrevétlenségem csak addig tart, míg mellém nem süvít néhány sportmotoros. Elismerően biccentenek, ez jól esik, úgy látszik sikerült a Honda CBR125R látványtrükkje, megint kamasz vagyok.

A nagy sportmotorokat nem egyszerű követni a nyílt szakaszokon, de a kétszelepes kis Honda mindent kifacsar magából az élvezetért. Ha a pörgési kedvének engedünk, könnyedén lendül a tízezres érték közelébe, és néha igazán meglepő gyorsításokra is képes, ha jó érzékkel választok fokozatot. A maroknyi ménes ismét megtanít becsülni a keveset, soha nem ijeszt meg.

A CBR 125 R ülése az utas számára is hívogató

Ahol a forgalom miatt senki sem fér el, ott a CBR125R keskeny gumijain cikázik tova a sávok közt, mint egy pimasz kölyök, és néha két kört megy a körforgalomban. A várost elhagyva azért kiderül: van még hova fejlődnie. A végsebesség még éppen elegendő az autópályázáshoz – a matrica jelentős részt eltakar a kéttenyérnyi szélvédőből – de a szembeszél nagy ellenség, rögtön csökkenti a lendületet. Hegyi szerpentineken már észnél kell lenni a kamaszos hév megtartásához, még több váltás és a fordulatszám makacs fenntartása mellett marad elemében a kis Honda. A futómű feszes, és az első fék is elegendő a százharminc kilós mini sportoló megzabolázásához. Mindez remek játék, a kockázata nem mérhető a nagymotorokéhoz, mint ahogy a fogyasztás sem, hiszen tíz liter benzin több mint háromszáz kilométerre elég, amit a csúcsgépek biztosan nem bírnak utánozni.    


Címkék:  honda , cbr , cbr125r


2010-01-29 10:57:42

Jó,ez valamivel el kell kezdeni,nem vehet egyből senki Ezredes gépet,bár személy szerint nyolcadliteres kategóriában, a 2T voltak a jók!De az emissziós törvényeket nehéz velük betartani!SAJNOS!

2009-12-01 12:38:35

Adrenalinlöket tizenévesen? Hát inkább mint hajnal kettőkor a diszkó előtt saját hány.. , na jó, szóval inkább motorozzatok!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Honda CBR 125 R

údaje

Hengerűrtartalom: 124,7 cm3

Max. teljesítmény: 13,6 LE (8,2 KW) 10000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 10,6 Nm 8250/min-nál

Fék elöl: 276 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 80/90–17

Gumi hátul: 100/80–17

Tengelytáv: 1294 mm

Hossz: 1920 mm

Végsebeség: 117 km/h

Honda
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár