hirdetés
1998-07-01 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Vissza az alapokhoz! A Harley-Davidson nem csupán motorjai formatervezésénél tartja magát ehhez az elvhez, hanem a színválasztásnál is visszatért az ôskorhoz.

A Night Train után – mint egykor Henry Ford autói – a Softail Standard is csak feketében kapható. Nem is tér el sokban a Night Traintôl az új Standard, mindössze a Heritage kormánya, egy vastagon párnázott ülés, hátul is drótküllôs kerék, valamint fekete helyett szürke motorblokk kell – és készen is áll a teljesen saját karakterû új gép. De a gyár szerint még sok további átalakítás vár a legtöbb Standardra, hiszen nem másnak szánta, mint ideális alapnak a chopperépítôk számára.


De persze maradhat az új masina úgy is, ahogy a gyár kiszállította, hiszen már így is vérbeli chopper. Lazán hátradôlve trónol rajta a pilóta, aki, függetlenül attól, hogy160 vagy 190 centire nôtt, éppen kellô távolságban találja a buckhorn kormányt, az ülést és az elôrenyúló lábtartókat. Az Evo-engine elérkezett gyártásának utolsó évéhez, és a sok finomhangolásnak köszönhetôen pontosan azt a nyomatékot nyújtja már alacsony fordulaton, amit egy ilyen hosszú löketû kéthengerestôl elvárunk. Az indítógomb benyomására valóságos földrengés kezdôdik, és amikor nagy reccsenéssel becuppan az elsô sebességfokozat, és a kuplung kieresztésével elindul a gép, mintha a természet erôi fölött diadalmaskodtunk volna.


A Softail 90-100 kilométeres tempóig szinte masszírozza az érzékszerveinket. Minden gázmozdulatra változik a két nagy dugattyú pulzusa, érezzük a tájat, a napsütést, a levegô illatát. Az idô is egészen más dimenziót kap. De jaj annak, aki nem értékeli ezt a nyugalmat: elegendô egy kis száguldás, és az élmény romokban. A szél ilyenkor már nem simogatja, hanem cibálja a pilótát, és a nagy V-kettes nyugodt pulzusa hirtelen idegesítô rezgésbe megy át, amely az ülés, a lábtartók és a kormányvégek közvetítésével fájdalmasan jut el a pilótához. Az elsô féket sem nagy tempóra szánták, a hátsó meg az eddig megszokottnál hamarabb leblokkol. A futómû hangolása különben meglepôen jól sikerült. Chopperhez képest a Softail Standard igen stabilan fekszik a kanyarokban. Az új, vastagon párnázott ülés pedig fôleg az utasnak nyújt eddig szokatlan kényelmet.
De a legtöbb Softail Standardot úgyis átalakítják.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Harley-Davidson Softail Standard - 1999

Harley-Davidson Softail Standard

údaje

Hengerűrtartalom: 1338 cm3

Max. teljesítmény: 56 LE (40 KW) 5000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 94 Nm 2700/min-nál

Fék elöl: 292 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 292 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: MH 90 B 21

Gumi hátul: 130/90 B 16

Tengelytáv: 1696 mm

Végsebeség: 165 km/h

Harley-Davidson
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár