hirdetés
1999-06-25 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

A Dyna Sportot kipróbálhatnád a versenypályán is – ezt hallva kissé elhibázottnak tartottam Szôr Gábornak, a Harley-Davidson Budapest üzletvezetôjének ötletét. De az elsô kemény gázfröccs, majd az elsô szabad kanyar egybôl meggyôzött igazáról.

Bár az új Twin Cam 88-as erôforrás külsôre alig különbözik az Evótól, és a Dyna is öszszetéveszthetetlen Harley, mégis teljesen más: a harmadik évezred Harleyja.

Az igazsághoz azonban hozzá tartozik, hogy tesztgépünk nem volt egészen eredeti: a Dynojet fúvóka kittel, nyitottabb légszûrôvel és igencsak hangos Screaming Eagle-kipufogóval szerelték. Viszont az 1450-es blokk így nem kevesebb, mint nyolcvan lóerôt és 133 Nm-t nyomott a Dynomotor fékpadjára olyan nyomatékgörbe mellett, amirôl eddig csak álmodhattak a harleysok. Ezt az erôforrást nyolc évig fejlesztette a Harley-Davidson a Porsche mérnökeivel közösen, de az eredmény megérte: Milwaukee-ban most többet léptek elôre, mint amekkorát az elmúlt 50 évben összesen.



Alapjáraton még erôsen remeg, de valamivel e fölött a rezgésölô felfüggesztés már kiszûri a vibrációkat. A motor minden gázparancsra spontán rántja elôre a majd 300 kilós gépet és szinte hihetetlen, milyen gyorsan pörög föl a nagy 1450-es kéthengeres. Ha nem figyelünk oda, azonnal a piros tartományban találjuk magunkat. Mindegy, hol rántjuk rá a gázt, mindig tolóerôvel válaszol. Semmi csuklás, semmi csattogás a karburátorból. És ami a legjobb: még egyórányi csôgáz után is ugyanilyen. Sajnos a menetteljesítményeket nem tudtuk hitelesen lemérni, mert az elsô gumi futófelülete egy 15 centis darabon levált az alsó rétegekrôl, csúnya hólyagot képezve. Hogy ez rendszeres hiba-e vagy egyedi eset, nem tudjuk megmondani. De egy bizonyos: ennek a gépnek megnôtt teljesítménye és igényesebb technikája miatt a Harley-Davidsonnak még jobban oda kell figyelnie a beszállítók termékeinek minôségére.

Miként az új motor, a futómû is meglepetés. Miután a villaszöget 62 fokra, az utánfutást pedig 104 milliméterre módosították, igazán kezes lett a Harley, és a széles, jó kialakítású kormánnyal mindig jól uralható. A rugóstagok hangolása is jól sikerült, de a legnagyobb meglepetést a fékek okozzák: kissé nagy kézi erôvel ugyan, de valóban jól mûködnek. A gumik keveréke valamivel puhább az eddiginél, és olyan dôlésszögeket engednek meg a Dyna Sportnak, amelyek mellett tulajdonképpen magasabbra kellene szerelni a lábtartókat. De ez egyúttal magasabb üléspozíciót is követelne, és akkor már nem lenne a Dyna igazi Harley.

Ha nem akarunk vele száguldozni, akkor egyszerûen kihajtjuk az elôreszerelt pótlábtartókat, és úgy cirkálunk vele, mint akármely másik Harleyval. És éppen ettôl olyan jó ez a motor: mindent tud, amit egy modern naked bike-nak tudnia kell, miközben valódi Harley maradt – sajnos árban is.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Harley-Davidson Dyna Superglide Sport - 1999

Harley-Davidson Dyna Superglide Sport

údaje

Hengerűrtartalom: 1449 cm3

Max. teljesítmény: 68 LE (50 KW) 5400/min-nál

Max. forgatónyomaték: 106 Nm 2900/min-nál

Fék elöl: 292 mm-es dupla tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 292 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 100/90 H 19

Gumi hátul: 130/90 H 16

Tengelytáv: 1607 mm

Végsebeség: 176 km/h

Harley-Davidson
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár