hirdetés
2000-03-28 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Még a Harley-Davidson kínálatában is olyan a Springer Softail, mint egy ikon. Egyetlen más motor sem tudja a hagyománykedvelô choppereseket így összekötni a múlttal, mint ez. Ugyan melyiken található még olyan parallelogramm villa, amelynek ôsei 1910-ig vezethetôk vissza?




De nem csak a villa adja a patinát, hiszen a Harley-Davidson egészen az Evo-erôforrásig megôrizte ôsi jellegét. Sok kilónyi lendtömeg gondoskodott arról, hogy még lassú, egyenetlen alapjáratán se álljon le az erôforrás, a gázparancsoknál gyakran egy csuklás és egy csattogás emlékeztette a vezetôt, hogy ennek a gépnek saját élete van, és a középsô fordulatszám-tartomány fölött erôteljes rezgésekkel jelezte, hogy utál sietni. De most hirtelen az új, kiegyensúlyzótengelyes Twin Cam 88B-t találjuk a Springerben.

Minden más lett. Az egész gép új, nem csak az erôforrása. Bár majdnem pontosan úgy néz ki minden, mint eddig, mégis a váztól a fékeken át a felszerelésig mindent újonnan szerkesztettek és kiviteleztek. A csillogó króm, ami a Springer majd minden alkatrészét borítja, a legjobb minôségû, ami a motorgyártásban fellelhetô, és a fényezés is a legigényesebb. Egyetlen alkatrészt sem találunk, amely ne illeszkedne pontosan és ne lenne megfelelôen kidolgozva. Ha valaki azt hiszi, hogy ez mindig így volt, az nézze meg a tíz évvel ezelôtti vagy még régebbi gépeket, és meglátja, mi történt azóta Milwaukee-ban.

Érezhetô ez a kezelhetôség terén is. Nem kell már satukéz ahhoz, hogy kiemeljük és pontosan adagolhassuk a kuplungot, és a fék nem csak akkor kezd el mûködni, ha a félelemtôl eltelve rángatjuk. Még a váltó is zajtalanul és könnyen kapcsolható. Megmaradt viszont a hihetetlenül lezser üléspozíció. Behuppanunk az ülés mélyedésébe, lazán az elôreszerelt lábtartóra helyezzük lábunkat, és megmarkoljuk a buckhorn-kormányt. Ennél lazábban már nem megy. Ezután méltósággal flangálunk lassan végig az utakon, és mindenki tudja, mit vezetünk.

Vagy mégsem? Az új motor teljesen más, mint ahogy egy Harley big twint elképzelünk. Az elsô gombnyomásra indul, alig rezeg és olyan szófogadó, mint egy öleb. Nem tiltakozik, nem csuklik, egyszerûen minden gázparancsra minden fordulatszámon óriási nyomatékkal válaszol. Igaz, a MOTORRAD fékpadja „csak” 61 lóerôt igazolt, viszont az elképzelhetô legszebb nyomatékgörbe mellett. És ez a teljesítmény elegendô ahhoz, hogy még olyan tempónál is, ahol a laza arckifejezés a szélnyomástól grimaszba megy át, és a pilóta görcsösen kapaszkodik a széles kormányba, a gép még erôteljesen tovább gyorsítson. Ilyenkor sem jelzi semmiféle rezgés, hogy a motor erôlködne.

De az üléspozíció csak lassú barangolás mellett kényelmes. Ilyenkor simogatja a menetszél a testet és az arcot, és ilyenkor van a szemnek elég ideje, hogy gyönyörködhessen a tájban és a fényszóró halszemoptikája révén a tájjal összeolvadó kék égben. Ez már régen is elkápráztatott, és elkápráztat most is. Csak most még nagyobb kényelem közepette, mert az üléspárna és a rugóstagok is kényelmesebbek lettek.

Tehát a puhányoknak készült az új Harley, elveszítve mindazt, ami a tökélyre törô japánoktól megkülönböztette? De hát mit akarunk, a Harley éppen azon javított, amit eddig mindig kritizáltak. És most megvalósította azt a minôséget, amit már évekkel ezelôtt propagált. Biztos akad majd kemény fiú, aki kiszereli a kiegyensúlyozótengelyt, kiszedi az üléspárnát és keményít a rugóstagokon. De lehet, hogy nem.

Hiszen a Harley menedzserei fôleg abban nagymesterek, hogy elhitessék, minden pont úgy jó, ahogy ôk csinálták. És ezen a téren az új Springerrel sokkal könnyebb dolguk lesz, mint régebben.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Harley-Davidson Springer Softail

Harley-Davidson Springer Softail

údaje

Hengerűrtartalom: 1449 cm3

Max. teljesítmény: 63 LE (46 KW) 5200/min-nál

Max. forgatónyomaték: 106 Nm 3500/min-nál

Fék elöl: 292 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 292 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: MH 90 H 21

Gumi hátul: 130/90 H 16

Tengelytáv: 1696 mm

Végsebeség: 172 km/h

Harley-Davidson
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár