hirdetés
2000-11-21 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Nehéz dolgunk volt nekünk, tesztelôknek a Harley-Davidsonnal. A méregdrága milwaukee-i nagyvasak nem haladtak, nem fordultak, nem fékeztek, megbízhatatlanok voltak, és volt idôszak, amikor a kidolgozásuk még a keletnémet termékek színvonalát sem érte el igazán. Ha ezt ôszintén megírtuk, a laikusok hitetlenül néztek ránk. Akkor hogy lehetne az a legendás amerikai motor, amely olyan jól néz ki, és amelyet a motorok királyának neveznek? A rajongók meg legszívesebben meglincseltek volna és dilettánsoknak neveztek minket „Nem értetek a feelinghez és a motorozás lényegéhez” címszó alatt.




De szerencsére változtak az idôk. Az elmúlt tizenöt évben folyamatosan javult a kidolgozás minôsége, és a múlt év végén bemutatott Softail sorozat a kiegyensúlyozótengelyes Twin Cam erôforrása mellett teljesen új gyártási technológiát és minôségi kontrollt is magával hozott. Ahogy ezt már a Softail Standardnál is észrevettük, az új évezreddel új fejezetet is nyitott a gyár. De a Deuce, a Softail sorozat új csúcsmodellje még ezt is felülmúlja. A szériachoppereknél soha nem látott finomsággal tervezték meg a gép küllemét. De nem csupán a lágy vonalak, a finom részletek adják ennek a gépnek a varázsát. Még aki nem tud mit kezdeni egy chopperrel, az is áhítattal nézi.

Nem találkoztam olyan emberrel, aki azonnal nem a gép szépségérôl áradozott volna. A finom csíkozás, ami csak egy árnyalattal tér el az alapfényezéstôl, a sima felületû, lámpa- és indexburák, a sárvédôbe süllyesztett hátsó lámpa vagy a finom gravírozások – látszik, hogy alkotói nagy szeretettel láttak neki minden részletnek. Hasonlít a Deuce az eddigi modellekre, de ha pontosan megnézzük, több újonnan formatervezett alkatrészt látunk rajta, mint ahogy ezt egy új Harley-modellnél megszoktuk. A többi modellnél alkalmazott építôszekrény módszerbôl csak kevés maradt meg.

Fôleg az eddigi formák sarkait kerekítették le, és így sokkal lágyabban hat minden. Az elsô teleszkópvilla szárai, a tankra szerelt mûszerfal, a hátsó sárvédô és tartója, a parányi csepp alakú indexek… sorolhatnánk végig a motor majdnem minden alkatrészét. De honnan kapta a Deuce a nevét? Hátul szélesebb gumit és egy 17 colos tárcsakereket szereltek rá. Persze nem egy egyszerû tárcsakereket – a széle rafinált bordázatot kapott. Az egészet megkoronázzák a különlegesen élénk színek és az óriási mennyiségben található króm.



Ahogy már említettük: a Harley új évjárata nem csupán jól fest. A majd másfél literes kéthengeres gombnyomásra máris életre kel, és a szívatót hamar visszanyomhatjuk. A Twin Cam 88-as alapjáraton kellemesen masszírozza a kezet, a lábat és az ülepet, de ahogy emelkedik a fordulatszám, eltûnnek a rezgések. Nagyon rafináltan hangolták össze az amerikaiak a két kiegyensúlyozótengelyt. Éppen annyi rezgést hagynak meg, amennyi szükséges ahhoz, hogy még „az igazi érzésrôl” beszélhessünk, de semmivel sem többet. Nincs szükség szilentblokkos felfüggesztésre, és a motorblokk, valamint a váltóház – ha továbbra is külön olajkörrel rendelkezik –, mereven össze van szerelve, ami az egész futómûnek plusz stabilitást ad.

Teljesítmény is van bôven, minden gázparancsra – akár már a fordulatszámskála mélyérôl is – azonnal jelentkezik a tolóerô. Az üléspozíciót is sokkal gyakorlatiasabban választották meg, szemben a múlt évek divatjával. Kormánya nem hajlított buckhorn-kormány vagy elôrekényszerítô drag bar, hanem jó széles, ami a legkülönbözôbb testalkatú pilótáknak egyaránt kézhez áll. Az elôreszerelt lábtartókkal laza testpozíciót veszünk így fel, és ha 120 fölött úgy lebegünk a gépen, mint egy kiteregetett lepedô a viharban, mérsékelt tempónál mégis kimondottan kényelmesen haladunk. A rugóstagokat nagyon lágyra hangolták, így kemény fékezés közben – a négydugattyús féknyergekkel még ilyet is lehet – felüt a villa, és ugyanezt teszi nagyobb úthullámokon is.

Annak ellenére, hogy igencsak egyenesfutásra van hangolva a Deuce futómûve, a széles kormánnyal nem követel sok erôt a kanyarodás, és egészen addig, amíg a lábtartók leérnek, stabilan is követi  a Harley a megcélzott íveket. Ezen szerencsére a szélesebb hátsó gumi sem változtatott, nem ad más érzést, mint ahogy ezt a keskenyebb 15 colos hátsó kerekû Softailektôl megszoktuk.

Ha nem lenne olyan borsos ára, biztos minden rajongó Deuce-t akarna venni. De még így is elkelt szinte az egész éves gyártás. És nem csodálkoznánk, ha ez csak a kezdet lenne.




2010-03-30 13:51:25

Nem pocskondiázni akarom, de egy Intruder szerintem szebb is, jobb is.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Harley-Davidson Softail Deuce

Harley-Davidson Softail Deuce

údaje

Hengerűrtartalom: 1449 cm3

Max. teljesítmény: 63 LE (46 KW) 5200/min-nál

Max. forgatónyomaték: 106 Nm 3500 /min-nál

Fék elöl: 292 mm-es tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 292 mm-es tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 90 H 21

Gumi hátul: 160/70 VB 17

Tengelytáv: 1691 mm

Végsebeség: 177 km/h

Harley-Davidson
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár