hirdetés
2000-04-04 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Melyik a legférfiasabb motor? Ezen korábban napokig lehetett filozofálni, de amióta Arnold Schwarzenegger Terminatorként az emberiség szolgálatában egy Harley-Davidson Fat Boy nyergében dübörgött be a filmvászonra, azóta egyszer és mindenkorra tisztázódott a kérdés.




De hogyan is tölthette volna be bármely más motor ezt a szerepet? Hiszen tömzsi kerekeivel és dagadt formáival a Fat Boy a mai napig a cruiserek megtestesült példaképe. Már sokszor utánozták, de sohasem sikerrel.

A Twin Cam 88 B-s erõforrással most új fejezet nyílt a Fat Boy történetében. Mert bár 2000-ben is úgy fest a Fat Boy, mint az elõdje, gyakorlatilag minden új rajta. Az erõforrást most összecsavarozták a váltóval, és mereven beépítették a vázba. Ez persze nem mûködne, ha az 1450-es kéthengeres nem kapott volna két óriási kiegyensúlyozótengelyt, melyek kiszûrik a 45 fokos V-kettes rezgéseit.

A futómûvön a leglátványosabb változtatás a négydugattyús féknyereg elöl és hátul, de valójában a váz is új, és a rugóstagok is más hangolást kaptak. Ezenkívül minden kis részletet átdolgoztak, modernizálták a gyártástechnológiát és ügyelnek a minõségi követelmények betartására.

A régi Fat Boyjal ellentétben az új típust lehet kapni többszínû fényezésben is, és ez olyan jól sikerült, hogy még hatásosabb lett a gép „fellépése”. Nyeregbe szállva mégis mintha régi ismerõssel találkoznánk. Ugyanolyan terebélyes a nyereg, a lábunk kényelmes helyet talál az elõreszerelt széles lábtartó deszkákon, és a kormány jól kézhez áll – alig tûnik fel, hogy kissé más hajlású, mint a régi.



Már az elsõ Fat Boy avval lepett meg, hogy sokkal kezesebb, mint ahogy tömzsi külleme sugallja, és – cruiser ide vagy oda – olyan Harley, amelyet szarván ragadva jól megkergethetünk. Ez az újnál sincs másképp, sõt a négydugattyús féknyergek még sokkal dinamikusabbá tették az óriást, mivel a kinetikai energiát jó hatásfokkal alakítják át hõenergiává, és ehhez még Schwarzenegger satukezeire sincs szükség.

A Twin Cam-erõforrás készségesen veszi a gázparancsokat, és bár 63 megadott lóerejébõl csak 59-et igazolt a Dynomotor fékpadja, a legalacsonyabb fordulaton is már lapátszám nyújtja a forgatónyomatékot. Ugyannakkor a Fat Boy nem adja azt a finomságot, amellyel meglepett az új erõforrás a Springer Softail (mr 2000/1.) vagy a Deuce (mr 2000/5.) próbája alkalmával. A váltó, akár a „régi szép idõkben”, csak keményen és nagy csattanással fogadta az elsõ sebességfokozatot, és mintha ez a motor mindenben egy kicsit durvább lenne a két másik Softailnél.

Viszont a lábdeszkák gumiba ágyazott felületén keresztül egyáltalán nem érezhetõek a rezgések, és az erõforrás készségesen szolgál akkor is, ha megkergetik. 130-nál gyorsabban nem igazán akarunk haladni, ennek pedig az az oka, hogy e fölött igencsak kifeszül a pilóta a széles kormány mögött. A kanyarsebességet is csak a hamar leérõ lábdeszkák határolják be, a futómû sokkal többet megengedne.

De hát ez is hozzá tartozik a Terminator fellépéséhez. Mert az milyen lenne szikrázás nélkül?    




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Harley-Davidson Fat Boy

Harley-Davidson Fat Boy

údaje

Hengerűrtartalom: 1449 cm3

Max. teljesítmény: 63 LE (45 KW) 5200/min-nál

Max. forgatónyomaték: 106 Nm 3500 /min-nál

Végsebeség: 172 km/h

Harley-Davidson
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár