hirdetés
1998-10-29 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Amikor a Piaggio a Runner 50-essel feltámasztotta a Gilera nevet, minden tesztelô el volt ragadtatva.

Az újszerû súlyelosztás, a lábtartó alá helyezett üzemanyagtartály igen jó hatással volt a robogó kezelhetôségére. De miért ez az erôfeszítés egy 50-es esetében? A választ a 180-as adta meg. A futómûvet olyan robogóhoz fejlesztették, amely menetteljesítményben minden eddigit fölülmúl.



A prospektus 21 lóerôt ígér, s az indítógomb megnyomása után felhangzó telt, kétütemû dohogás bôséges lökettérfogat jelenlétét szuggerálja. Ha ráhúzzuk a gázt, még a lélegzetünk is eláll. Robogónál ilyesmi eddig valóban nem létezett. Az igazi meglepetések azonban a városi elôzéseknél következnek. Miután tökéletesen sikerült az ékszíj automata váltót a motor karakterisztikájához hangolni, a motor gyakorlatilag mindig maximális forgatónyomatékon fut, így elôzés közben úgy gyorsul, akár egy 50 lóerôs motor. A Dynomotor (tel.: 285-0584) fékpadján a még nem egészen bejáratott motor 5800 fordulaton 19 lóerôt teljesített, de a teljesítménye 4500 és 8000 között végig 17 lóerô fölött maradt. Emellett 9,2 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/órára, ilyen pedig még nem történt meg robogóval.

A futómû felnô ehhez a teljesítményhez. A tekintélyes, 122 km/órás csúcssebességig, és a nyújtott kanyarokban is stabil marad. A széles 12 colos gumik jól tapadnak és nagyobb talajegyenetlenségekre is csak kurta, hamar lecsengô rándulás a reakció. Az elsô tárcsafék erôs és kiválóan adagolható. A hátsó dob is hatásosan lassít, de nem volna hátrány hátulra is tárcsát tenni. A rugóstagok feszesre hangoltak, a hátsónak még két személynél is van tartaléka. Csak nagyon rossz úton csökken a kényelem, ekkor a rázkódást a vezetô csuklója is megérzi. Hátsó felünk azonban még rossz úton sincs kitéve ütéseknek: az ülés tömör, de vastagon párnázott.

A Runner még a nagy növésûeknek is kényelmes. A vezetô a visszapillantó tükörben vibráció nélkül tekinthet hátra. A Runner 180 menetteljesítményeivel a Piaggio új dimenziókat teremtett robogók világában.




2010-04-28 19:19:51

és még nem sport kipufogó voltrajta hanem oan mint a képen

2010-04-28 19:18:36

nem értem mér 122 kmh írtak végsebességnek?!?!
én mentem a gilera runeer 180 assal és ráelőztem egy kocsira ami ment 130 al és nekem a vége 160 volt ja és a runnerem tuningmentes

2009-11-28 19:42:48

Nem értem én ezt...12colos kerékkel minek száguldozni? Vagy vki szereti a perecet? Najó, alapból nem szeretem a rollereket...

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Gilera Runner 180 - 1998

Gilera Runner 180

údaje

Hengerűrtartalom: 176 cm3

Max. teljesítmény: 21 LE (15 KW) 8000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 19 Nm 7000/min-nál

Fék elöl: 220 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 110 mm-es dobfék, dugattyús

Gumi elöl: 20/70 x 12

Gumi hátul: 130/60 x 13

Tengelytáv: 1303 mm

Hossz: 1780 mm

Gilera
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár