hirdetés
2001-07-31 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Mikor azt hittük, hogy már minden elképzelhetõt láttunk a robogó mûfajában, jön egy olasz gyártó, és valami eddig teljesen elképzelhetetlent mutat be.




Tavaly a Yamaha olaszországi gyárában kitalálták a Slidert mint pucér robogót, most a Piaggio kontrázott és kihozta a

Gilera Ice-t, amelynek olyanok a formái, akár a jégkristályok az ablakon.
De az Ice legmeglepõbb része a váza. Elõször úgy gondoltuk, hogy alumíniumöntvénybõl van, de most, hogy itt áll elõttünk a tesztgép, meggyõzõdhetünk arról, hogy hátsó része – a legjobb Piaggio tradíció szerint – sajtolt lemezbõl készült, az eleje pedig egy szép vastag központi acélcsõbõl. Így olyan merev lett, hogy minden eddigi robogót – még a Runnert is – simán sarokba szoríthat. De a merevség csak az érem egyik oldala. A másik hihetetlen kezessége, amely annak köszönhetõ, hogy az Ice-ról lehagytak majdnem minden idomot, és a tömege a gép középvonalában összpontosul. Ezenfelül nagyon sportosan haladhatunk az Ice-szal, mivel ballonos, 10 colos kerekei ellenére a futómûve nagyon feszesre hangolt, és nagyon pontos visszajelzéseket ad.

Viszont az ülés párnázása ugyanilyen feszesnek, vagy még inkább keménynek mondható – igencsak pontosan továbbítja a popométernek az útfelület minden minõségi változását, ami hosszú távon minden, csak nem kényelmes. Sportos menettulajdonságaihoz a harapós fékek is jól illenek, kár, hogy a gazdasági osztály drágállotta az eredetileg tervezett hátsó tárcsaféket, mert bizony a dobfék érezhetõen hamarabb elfárad, mint az elsõ hidraulikus tárcsa.



A jég hûsítõ hatásáról ismert, és az Ice is jobban frissít, mint akármelyik másik robogó. A vezetõ lábára egyenesen rálapátolja a menetszelet, és akit zavarna az a kis mûanyag védõlemez az elsõ kerék mögött, hát azt is leszerelheti. Az új Gilera a lábizzadás leghatékonyabb ellenszere az eddig ismert áfiumok közül. Egyben az is biztos, hogy télen a leghatásosabb láblefagyasztók egyike lesz.

Annak ellenére, hogy a jég szilárd halmazállapotú víz, az Ice erõforrásánál mégis a léghûtés mellett döntöttek. De nem valami elfekvõ léghûtéses kétütemût választottak, hanem a Piaggio új generációs, csökkentett fogyasztású erõforrását. Ez 3 literes tesztfogyasztásával igazolta, hogy az olaszok nem csak ígérgetésbõl vizsgáznak jelesre.
 
A felszereltség terén is csak cool megoldásokat találunk az Ice-on. A csomagtartó úgy tûnik nem cool, ezért kihagyták, viszont van egy kis „kesztyûtartó” az orridom bal oldalán, ami a gyújtáskulcs megnyomására nyílik. A mûszerfal meg a kristályok csúcsa – a folyadékkristályoké. A jég is akkor csillog a legszebben, ha megvilágítják, ezért az Ice a robogókon található fényszórók egyik legjobbikát kapta.

Az Ice nem tartozik a józan, praktikus robogók közé, mégis olyan cool, hogy a legforróbb nyárban is üdítõen hat.    




2010-01-31 22:10:25

Szerintem a robogók pont a praktikummal hódítanak, de persze a fiatalabbak nem a praktikumokat keresik,gondolom nekik készült.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Gilera Ice

Gilera Ice

údaje

Hengerűrtartalom: 49 cm3

Max. teljesítmény: 4,1 LE (3 KW) 6500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 4,6 Nm 5750/min-nál

Fék elöl: 200 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 110 mm-es dobfék, dugattyús

Gumi elöl: 120/90–10

Gumi hátul: 130/90–10

Tengelytáv: 1180 mm

Végsebeség: 50 km/h

Gilera
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár