hirdetés
2000-10-17 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Már teljesen megszoktuk a kínai termékeket. Kínai ruhák, cipôk, anyagok, de fôleg a kínai konyha ízes termékei meghódították a magyar piacot. A világ legnépesebb országában persze robogók is készülnek, bár sok gyár neve még a legbennfentesebb motorosnak is idegenül hangzik.




Itt van például a Geely Motor. Soha nem hallottak róla? Pedig a mohácsi Polimobil Kft. forgalmazza gépeiket nálunk is, és elsô ránézésre alig különböznek a divatos japán vagy tajvani gépektôl. Mintha egy Yamaha Axist dolgoztak volna át. Az erôforrás is ismerôs, nagyon hasonlít a Yamaha Jog 3KJ változatára. A felszereltség sem marad el a megszokott távol-keleti robogókétól: nagy csomagtér az ülés alatt, külön olajozás, röpsúlyos automata váltó és egy látványos kis mûszerfal kilométerórával és benzinszintjelzôvel. Még néhány krómdíszítés sem hiányzik, és az 50-es robogóknál szinte már ritkaságszámba megy, hogy közép- és oldaltámasza is van a Geelynek. De találunk mást is ami már kevésbé tetszik: szörnyû hegesztési varratokat, kusza kábeleket és pontatlanul illesztett mûanyag alkatrészeket.

A helykínálat és a kényelem megint a japán robogókat idézi, a tükrökben kimondottan jól követhetô a mögöttes forgalom. A rugózás és az üléspárna feszes, és kellô hosszúságúak a rugóutak, hogy a kátyúsabb utakon se üssön fel az egész. A menetteljesítményeit illetôen e gép viszont nem követi olyan híven a japán konkurenciát. Bár a Geely JL 50 motorja a bejáratás során egyre simábban és erôteljesebben ment, a biztos indulás és a stabil alapjárat hiányzott. A fékek sem a mai szintet képviselik.

Kanyarodni sem nagyon szerethetnek a kínaiak, mert már mérsékelt dôlésszögnél leér a váz alja. Hogy a kidolgozás helyenként kifogásolható minôsége mennyire befolyásolja a gép tartósságát, azt csak egy hosszabb teszt tudná igazolni. Egyben azonban verhetetlen a Geely: ennyi felszereltséget 259 000 forintért senki más nem kínál.




2010-03-30 13:49:07

Az rendkívül bosszantó, ha az elindulás nem biztos! Reggel nyomod a gombot, rúgod a kart és semmi? Elindulnék gyalog, aztán mire hazaérek majd csak elalszik, mert felgyújtanám biztos.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Geely JL 50

Geely JL 50

údaje

Hengerűrtartalom: 49,5 cm3

Max. teljesítmény: 5,2 LE (4 KW) 7500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 3,1 Nm 6500/min-nál

Fék elöl: 140 mm-es dobfék, dugattyús

Fék hátul: 140 mm-es dobfék, dugattyús

Gumi elöl: 3.00 – 10

Gumi hátul: 3.00 – 10

Tengelytáv: 1195 mm

Végsebeség: 70 km/h

Egyéb márka
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár