hirdetés
2000-09-13 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Ha ez a gép beszélni tudna, talán így indítaná a bemutatkozást: „Anyám triálgép volt, apám enduro – vagy fordítva…”




Mindenesetre elsõ pillantásra a Pampera a triálversenyek telivéreivel mutat hasonlóságot, ezért a triálszakág hazai mezõnyének kiemelkedõ képességû reprezentánsát, Szelei Ferencet kértük fel a motor kipróbálására.

Az ismerkedés gyorsan megtörtént és tesztpilótánk hamarosan valódi örömmotorozást mutatott be az eltérõ jellegû terepszakaszokon. Egy-egy produkciót végrehajtva a kacsavadászok hívójelét idézõ kürt megszólaltatásával adta jelét elégedettségének.

A Pampera inkább triálmotorra emlékeztet, de triáljellegû bemutatókhoz csak az elsõ sebességi fokozat használható, az is pörgetve, bele-belenyúlva idõnként a kuplungba is. Az elsõ kerék gumiabroncsa sem illik az ilyen jellegû motorozáshoz, lecserélve viszont bátran ajánlhatom a motort mindazoknak, akik a triálversenyek hobbikategóriájában szeretnék megtenni elsõ lépéseiket.



De ez a motor nemcsak a triálos-fiókák számára lehet kedvezõ választás. A lefojtott 250-es alapról nem „robban” úgy, mint egy speciál triál vagy endurogép, viszont rendkívül elasztikus, és hosszú sebességfokozatai könnyedén kapcsolhatók. Emiatt és futómûvének jellegébõl adódóan a Pampera kisebb akadályokon könnyebben kezelhetõ, mint egy enduro vagy akár egy speciál triálgép. A rugózása ugratáshoz ugyan kicsit gyenge, ám a sziklákon vagy lépcsõkön történõ „lépegetéshez” tökéletes.

A meglehetõsen merev váznak és a jól hangolt rugózásnak köszönhetõen a gép stabil, a kanyarokban rendkívül jóindulatú, terepen és közúton egyaránt. A ránézésre alulméretezett fékek kiválóan megfelelnek a motor tömegének és teljesítményének. Az ülés – ami triálmotorokon nem létezik – ezen a motoron a vezetônek igen, a pótutasnak azonban már kevésbé kényelmes.

Az alacsony ülésmagasság a kezdõ terepezõnek is megkönnyíti a dolgát, és városi forgalomban sem kényszerít nyújtózkodásra a piros lámpáknál. Összességében ezt a triál küllemû, de enduro lelkületû 250-est jó szívvel ajánlom mindenkinek, aki a legcsekélyebb mértékben is vonzódik az offroad motorozáshoz. Városi forgalomban a fordulékonysága kapóra jön, és akár rövidebb túrákra is alkalmas.

Még az enduroversenyzõket végigkísérõ „zsákosoknak” is jó választás a Pampera 250-ese, hiszen kevésbé megterhelõ ezzel végigkísérni az emeletes endurókon tornázó versenyzõket.     




2010-03-30 13:55:43

Tetszik! Kifejezetten. De kár, hogy ezt a sok sok motort nem tudom kipróbálni, amikről itt olvasok..............

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Gas Gas Pampera 250

Gas Gas Pampera 250

údaje

Hengerűrtartalom: 237 cm3

Max. teljesítmény: 25 LE (16 KW) 6000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 20 Nm 5000/min-nál

Fék elöl: 185 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 180 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 80/90 ¥ 21

Gumi hátul: 100/80 ¥ 18

Tengelytáv: 1335 mm

Végsebeség: 134 km/h

Gas Gas
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár