hirdetés
2000-12-05 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

A Gas Gas a 90-es években üstökösként tûnt fel a terepmotorok között.




A kis spanyol gyár elôször Jordi Tarres sokszoros triálvilágbajnok sikerei révén vált ismertté, de hamarosan Paul Edmondson enduro világbajnokságot is nyert a géppel. Tavaly pedig a finn Peteri Silvan nyerte meg fölényesen ezzel a márkával az enduro világbajnokság összevont kategóriáját. Mostantól a dorogi Off Road Motor’s [telefon: (33) 442-428] endurósai forgalmazzák hazánkban is a Gas Gas gépeit.

Az EC – Enducross 250 büszkén hordja Silvan nevét a hûtôborítóján, és már szériakivitelben úgy fest, mint egy világbajnoknak épített egyedi motor. Stabil, krómmolibdén profilokból hegesztett dupla bölcsôváza ugyanúgy krómozott, mint az oldaltámasz. Elöl Marzocchi Magnum, hátul méregdrága Öhlins-rugóstag vasalgatja az útegyenetlenségeket.

Helyet foglalva a gépen, tovább erôsödik ez a különleges élmény. Az üléspozíció tökéletes, minden jól kézre és „lábra” esik, az ülés-tankvonal kiválóan alkalmas arra, hogy testhelyzetünket úgy változtassuk, ahogy a súlyelosztás szempontjából éppen optimális. A negyedliteres, kétütemû erôforrás is mutatja, hogy a Gas Gasnál az enduro mûfaj legjobbjai segítettek a fejlesztésben. Bár nem olyan erôs és pörgôs, mint egy ugyanekkora krosszmotor, mégis szinte alapjárattól veszi a lapot akár a legfelsô sebességfokozatban is. Ugyanakkor a középtartományban akkorát tol, hogy gyôzze tartani, aki a nyergében ül. Még mély homokban sem fordul elô, hogy kifogyva a szuszból, pörgetve és kuplungcsúsztatva elássuk a gépet.

A futómû szintén a nagy tempójú terepezésre született. Nehéz vele a szûk kanyarokra fordulni, viszont akár végsebességnél is, ami az óra szerint valamivel 120 fölött van, sziklaszilárdan tartja az irányt, nem számít, mekkorák a keresztbarázdák. Még ha a nyomon teljesen kibillen is a gép a merôleges vonalból, akkor is magától visszaáll. A kanyarkészségét növeli, ha a lábtartókban állva, elôredöntött felsôtesttel vezetünk, ahogy ez a raligépeken már bevált.

A krosszpályán nem könynyû a szûk kanyarokat venni, és 18 colos hátsó kerekével a Gas Gas a „légiparádé” közben sem manôverezhetô olyan könnyen, mint egy 19 colos kerékkel épített krosszmotor. Tesztasszisztensünk, Lajos Gyula, tavalyi másodosztályú endurokrossz bajnok így nyilatkozott: „Krosszfutamon nem, de endurokrosszban azonnal elindulnék egy Gas Gasszal, mert oda ideális.” Miként az enduroversenyekre is, hiszen onnan származik.

Egyre kíváncsibban várjuk a spanyolok következô lépését: még a nyár elôtt megjelenik saját 250-es és 400-as négyütemû erôforrásuk a két kisebb négyütemû kategóriára. Silvan legalábbis már most rajong értük.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Gas Gas Enducross 250

Gas Gas Enducross 250

údaje

Hengerűrtartalom: 249,3 cm3

Max. teljesítmény: 50 LE (36 KW) 8700/min-nál

Max. forgatónyomaték: 46 Nm 7600/min-nál

Fék elöl: 260 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 80/100 – 21

Gumi hátul: 110/90 – 18

Tengelytáv: 1455 mm

Végsebeség: 150 km/h

Gas Gas
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár