hirdetés
1999-12-24 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Hallani olyan vélekedést, miszerint az amerikaiak minden rókáról annyi bôrt húznak le, hogy a végén már róka sem marad.

Mindenesetre alighogy az amerikai Texas Pacific Group átvette a Ducati igazgatóságát, máris azt kereste, miként lehet megsokszorozni a jelenlegi sikert, ezért minden sikermodell mellé egy módosított változatot is állított. Különösen a Monstereknél ugrott meg a szaporulat.



Hirtelen annyian lettek a szörny-családban, hogy már egymást sem nagyon ismerhetik. E sorozat legolcsóbbika a 600-as Monster Dark, amely egyben a legkevésbé költséges lehetôség egy új Ducati birtokba vételéhez. Közelebbrôl megvizsgálva kiderül, hogy a tank nem egyszerû mattfekete színû, hanem kristályos szemcsék csillognak benne, különleges árnyalatot adva a fényezésnek. Tehát igazi Ducati és nem olcsó bóvli. Sôt az éjsötét Monster ettôl még „machósabb” jelleget is kapott. A Dark mûszaki szempontból teljesen megegyezik az ismert 600-assal, bár megjelenése óta azért átesett néhány módosításon. Hogy ne csukladozzon hûvös idôben, az olajszivattyú mögül egy vezeték a karburátorok úszójához vezeti a meleg olajat, s hogy ez nyáron ne okozzon gôzképzôdést, egy kis termosztát szabályozza az egész folyamatot. A tank és a légszûrô között félgázos motorozáskor gerjedô kellemetlen rezgô zörejeket kiszûrték egy szivacsbetéttel, amely egyben a hôszigetelô is.

Menetteljesítmény szempontjából a 600-as Monster maradt a régi, és ez így jó. Erôforrása ugyanezekkel az alapméretekkel már csaknem 20 éve ismert, de azóta sokat dolgoztak a finom hangoláson, így lett a bársonyos, mégis határozott V-kettesek példaképe. De arról, hogy ne legyen unalmas, gondoskodik a fémesen zörgô száraz kuplung és az összetéveszthetetlen Ducati-staccato. Fordulatszámmérô nincs, ami nem is baj, mivel az ember az elsô métertôl érzi, hol a legjobb a fordulatszámszintet tartani: a középtartományban. De ha ez alá esik, az sem baj, ráadásul felül is szemtelenül sok fordulatszám-tartaléka van a rövid löketû 600-asnak. A futómû sportosan feszesre hangolt. A széles, lapos kormánnyal és az enyhén hátrahelyezett lábtartókkal streetfighter módján ül a Monsteren a pilóta.

Azért akadnak kifogások is. Ha egyszer már acélsodronyos csöveket kapott a hidraulikus kuplung, miért nem kaphatott ilyet az elsô fék is? Talán azért, hogy még maradjon lehetôsége módosításra a tulajdonosnak is. Mert egyébként a Dark alkotói tényleg nem a rossz helyeken spórolták meg a költségeket.




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Ducati Monster 600 Dark - 1999

Ducati Monster 600 Dark

údaje

Hengerűrtartalom: 583 cm3

Max. teljesítmény: 51 LE (38 KW) 8000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 51 Nm 6000/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es szimpla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 245 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/60 ZR 17

Gumi hátul: 160/60 ZR 17

Tengelytáv: 1430 mm

Végsebeség: 170 km/h

Ducati
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár