hirdetés
2008-08-07 , Írta: Roland Brown, Képek: Milagro
Bookmark and Share

hirdetés

Ezúttal tényleg sikerülni fog! Ahogy a Desmosedici RR elképesztő sebességgel végigsöpör a Mugello-i pálya célegyenesén, minden idegszálammal arra koncentrálok, hogy „most megcsinálom, most megcsinálom"!



A fenébe… megint nem sikerült. Sokkal később is fékezhettem volna, mert sokkal nagyobb kanyarsebességre is képes ez a motor, hiszen a MotoGP gépek szintjén áll. Így is 300 km/h fölött száguldottam a kanyar előtt, no és persze egy kb. 16 millió forintos motort nem lenne szép lezúzni. Persze a Mugelloi célegyenes a Desmosedici legszebb pillanatait idézi, ugyanis 2003-ban a 990-es V4-es Capirossival a hátán itt előzte meg Rossi és Biaggi Hondáját, 332.5 km/órás világrekordot elérve.

Furcsa ránézni ennek a szörnynek az utcai változatára. Ahogy a boxban a gumimelegítőkben feszít, szinte észre sem veszi az ember a kis tükröket az indexeket vagy a lámpákat. Ez kérem egy vérbeli versenymotor. Az apró részletek az exkluzivitás talajáról az utánozhatatlan különlegesség szintjére emelik a vörös csodát. A varázs persze a részletekben rejlik. Az Öhlins FG353P villa egyedülálló az utcai motorok között, hiszen magán hordja állító-tartályát, melynek szabályzóját a kormányra vezették ki, így a pilóta menet közben állíthatja az első futómű csillapítását. Valamint meg kell említeni az önhordó karbon segédvázat, melynek vége kerámia, hogy bírja az ülés alá húzott kipufogóból kiáramló forróságot.

A motor idomai egy az egyben a MotoGP gépről származnak, szintúgy, mint az alattuk megbúvó erőforrás nagy része, ugyanakkor a 90 fokos, dohc V4-es gázai egy Euro 3-mas katalizátort rejtő kipufogón távoznak. A motor 13 800-as fordulaton így nem kevesebb, mint 188 lóerőt produkál – noha a tesztmotoron a pályázásra tervezett verseny kipufogó és a gyári tartozékként hozzáadott és behangolt ECU kombinációja 200 lóerőre duzzasztotta a teljesítményt.



Ahogy az ember a nyeregbe ereszkedik, az üléspozíció nem más, mint egy hyper-sport Ducatin. Behúzom a vaj puha kuplungot és bepöckölöm egyesbe a finom váltót, a könnyen járó gázkart puhán csavarom, s máris gurulok. Az RR a maga 171 kg-jával nem drámaian könnyebb, mint a 1098-as, mégis az egész olyan csodálatos harmóniában áll önmagával – a kezelhetőség, a kanyarpontosság, az egyenesfutás –, hogy már az első kanyart teljes magabiztossággal tudom bevenni. Ami pedig a gázkar teljes elfordításakor történik az nem csak villámgyors, de lélegzetelállító is. A 200 ló olyan gyorsan kergette végig a sebességfokozatokon az RR-t, hogy sokszor bele is szaladtam a leszabályozásba. A tökéletes gázreakció és a Magneti Marelli befecskendező csak hab a nyomaték tortáján. Olyan széles tartományban használható a motor (már alulról kiválóan tol), hogy szinte meghazudtolja verseny telivér mivoltát – de pont ezért alkalmas karaktere a forgalomba is. 



A rendkívül hosszú mugellói célegyenes végén az irtózatos sebességekről való lassítás tökéletes tesztalapot szolgáltatott a fékeknek is. A 1098-aséval megegyező Brembo monobloc hatalmas erővel és pompás adagolhatósággal lassította az RR-t – de ami még ennél is fontosabb, hogy a fékek ereje soha nem fakult el, nem fáradt el a rendszer. Ez a motor annál jobb, minél keményebben hajtják. Mindez nagyban köszönhető a 1098-asénál kétszer merevebb és fele olyan könnyű váznak (mely négyféle acélcső kombinációjából épül fel), valamint a MotoGP alapú futóműnek.

A kezelhetősége egyszerűen mesés, s egy „mezei pilóta” jobban elboldogul vele, mint a MotoGP géppel, mivel a motor átlagemberre és nem egy ultrakönnyű MotoGP lovasra van hangolva. A motor hihetetlen kiélezettsége, szinte túl jó, egy kis mozdulat és az ultrapontos reakciónak köszönhetően máris letért az ívről; vagy elég volt kicsit erősebben fékezni és máris lassabban értem a kanyarba, mint szerettem volna. Hiába. Ez a motor nem játékszer.

Soha ilyen közel nem állt még versenygéphez utcai modell, soha ekkora vezetési élménnyel és race-feelinggel nem örvendeztetett még meg embert egy motor.




2009-12-01 12:24:49

Brutális motor - brutális áron!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Ducati Desmosedici RR

údaje

Hengerűrtartalom: 989 cm3

Max. teljesítmény: 200 LE (147,1 KW) 13800/min-nál

Max. forgatónyomaték: 116 Nm 10500/min-nál

Fék elöl: 330 mm-es úszóágyazású dupla tárcsafék, 4 dugattyús Brembo féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es úszóágyazású tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120

Gumi hátul: 200

Tengelytáv: 1430 mm

Végsebeség: 300 km/h

Ducati
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár