hirdetés
2008-08-24 , Írta: Paulovits Imre, Képek: Mike Tamás
Bookmark and Share

hirdetés

Ki nem akarná magát úgy érezni, mint a világbajnok. Legalább is külsőre megoldható, Magyarországon készül James Toseland motorjának tökéletes hasonmása.



Azért túlzásba nem akartam vinni. Szerezhettem volna egy Toseland Replica sisakot, Toseland Replica ruhát, aztán kezdhettük volna a népszerű képjátékot hogy „találják meg az öt különbséget”. Valójában sokkal több különbség van az Andy Meklau és csapata által felépített Ducati 999 S és a gyári 999 F05 között, de a legfőbb az, hogy utóbbihoz halandó nem tud hozzájutni, előbbihez – a kellő anyagiakat feltételezve – bárki. És ha világbajnoki futamokat nem is lehet vele nyerni, de a 999 S Xerox Racing kiváló alap ahhoz, hogy nemcsak megcsodáljanak, de pályanapokon, vagy akár amatőr bajnokságokon jót motorozzunk, és akár nyerjünk is vele.

Mielőtt Meklau a Suzuki Motor Europe gyári versenyzője és a magyar Ducati vezérképviselet részese lett (micsoda kombináció!) évekig Ducatival versenyzett, legutóbb pont a 999 S-sel a Német Superbike Bajnokságon, ahol a vb-vel ellentétben szinte széria motorokkal kell indulni. Persze ott annál fontosabb, hogy magát a széria gépet minél jobban tökéletesítsék, és az ott szerzett tapasztalatokat használták fel a Xerox felépítésénél is.



Eddig két példány készült el, a másodiknál már több magyar beszállító is dolgozott rajta. „Az elsőnél az ismert olasz és osztrák forrásokat jártuk végig, de miután az a gép elkészült, néhány alkatrésszel nem voltunk igazán megelégedve. Azóta megismertünk néhány magyar kisiparost, aki nemcsak szívvel-lélekkel, de komoly szakértelemmel is dolgozik. Ezért a második gépnél, felhasználva az elsővel szerzett tapasztalatokat, náluk készítettük el őket.”

Először lecsupaszították a 999-et, leszedtek és lekötöttek róla minden a pályához nem szükséges alkatrészt – a világítást, az indexeket, a tükröket, a rendszámtáblatartót, majd a drága és törékeny tartókat könnyebbre, de gazdaságosabbakra cseréltek. Az első idomtartó a lámpaházzal közös magnéziumöntvény alkatrész, ezt a Ducati Performance katalógusból származó, vékonyfalú alumínium csőből készített darabra cserélték le. Az idomot és ülésidomot szénszálassal pótolták, ezeket Dúzs Péter Polidom cége készítette. Vonalvezetése a gyári Superbike versenygépével egyezik, tehát nincs benne kivágás az oldaltámasznak, és alul zárt. Egy gond azért akadt. Amikor a méreteket vették, még nem volt meg az 57 mm csővastagságú Termignoni rendszer, ugyanaz, ami a verseny Superbikehoz tartozik, ami viszont nem fér el az első Xerox felépítésénél használt méretekben, ezért az idomot utólag kellett hozzá illeszteni.



A teljesítményt a kipufogón kívül Ducati Performance Racing chippel növelték, viszont a leszabályozási fordulatot nem emelték fel (igazán nincs is szükség rá), így a gép megőrzi a gyári garanciáját. Elöl 14, hátul 39 fogas lánckerék került fel (széria 15 és 36), szintén a Ducati Performance alkatrésztárból. Ez jó kompromisszum versenypálya használatra, versenykörülmények között a Pannonia-Ringre 41 fogas lenne optimális.

Meklau állítható Ducati Performance lábtartókat szerelt fel, elöl-hátul keményebbre cserélte a rugókat, megemelte a motor farát 25 mm-rel, és úgy hangolta a csillapítást, hogy két perc alatti köröknél sem ússzon nála a motor a Pannonia-Ringen.

A széria 999 S-hez fűződő viszonylag friss emlékekkel vágtam neki a Xerox próbaútjának a az Ostffyasszonyfai pályán. Kevés módosítás, óriási hatás – ez az első, és a végén is összefoglaló benyomás. Miközben a szériát könnyedén, lágyan lehetett terelgetni kerek íveken, és ezeken is volt a leggyorsabb, a Xeroxot majdnem úgy kell vezetni, mint egynégyhengeres superbike-ot. Könnyű szűk ívre terelni, de aztán azon kell tartani, minél hamarabb felállítani, majd kihasználva bőséges nyomatékát, keményen kigyorsítani vele. Keményebben veszi a gézparancsokat, a teherváltások is sokkal keményebbek, mint a szériánál, ami annál az országúton annyira kellemes, folyékony stílust segíti. De itt a köridő számít, és azt így lehet lefaragni. A széria 999 S teljesen kivasalta a Pannonia-Ring összes úthullámát, a bekeményített futóműnél az összes megint előjön, viszont fékezésnél és főleg kigyorsításnál így sokkal stabilabb a motor. A célegyenesen ismét több figyelmet igényel, mert a visszavett utánfutással nagy tempónál sokkal érzékenyebb a gép, és ha túl görcsösen kapaszkodunk a kormányba, elkezd szitálni.



Összegezve nemcsak úgy fest a 999 S Xerox Racing, mint a vb-motor replikája, de igazi versenymotor is lett belőle. Nehezebb vele gyorsan menni, mint a szériával, viszont lehet igazán gyorsan. Hogy miként lehet ezt még fokozni? Megjött az a tuning kit, amivel a három évvel ezelőtti Racing szintjére lehet emelni a teljesítményt, annak behangolásával fogják tölteni a telet.



2009-12-01 11:48:29

Hm. Vagy Hmmmmm?!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Ducati 999 S Xerox Racing

údaje

Hengerűrtartalom: 998 cm3

Max. teljesítmény: 150 LE (110 KW) 10000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 109 Nm 8000/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 240 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 190/50 ZR 17

Tengelytáv: 1420 mm

Végsebeség: 286 km/h

Ducati
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár