hirdetés
2008-07-29 , Írta: Kovács Patrik
Bookmark and Share

hirdetés

Örvendetes hír a Derbi rajongóinak: a teljesen átdolgozott Senda DRD Pro mindenben jobb elődeinél, hogy fényes csillagként ragyoghasson le a paletta legtetejéről a többi ötvenesre.




A DRD Pro, a márka megbízhatóságát és szaktudását hivatott tükrözni, ezért mindent elkövettek a tervezők, hogy az új üdvöske mindkét változata – a szupermotó és az enduro is – a lehető legtökéletesebb legyen. A változtatások mindenre kiterjedtek, ám ezek közül is az új alumínium hídváz és lengővilla, a továbbfejlesztett motor, a fordított 40mm-es Marzocchi elsővilla és a radiális fékek a legszembetűnőbbek.

Az alu hídváz teljesen újra lett tervezve, sokkal merevebb és 8 kg-os súlyával, 2 kg-al könnyebb lett az eddigi acél hídváznál. A szintén alu lengővilla himbarendszert kapott, és az útegyenetlenségek elnyeléséről elől-hátul 250mm-nyi rugóút gondoskodik.

Az enduro (R) és a supermoto (SM) modell közötti legfőbb különbségek a futómű hangolásában, a fékekben, a lábtartókban, valamint az áttételben nyilvánulnak meg. A supermoton 300mm-es, míg az enduron 260mm-es első tárcsa dolgozik, hátul mindkét modell esetében 220mm-es. A cég új féktárcsákat használt ezeknél a modelleknél, melyeknek jobb a hűtésük.



A legtöbb módosításon viszont maga az erőforrás esett át. Ez azért is örvendetes dolog, mert jövőre ugyanez a szív fog dobogni az összes 50-es Derbiben, nem csak a DRD Pro-ban! A fejlesztésnél egy könnyebb, kultúráltabb, csöndesebb és rezonanciamentes erőforrásra törekedtek a tervezők. Ezeknek a kritériumoknak sikerült is eleget tenni, még a váltó fogazását is áttervezték a zajcsökkentés érdekében. A motor immár önindítóval kelthető életre, tökéletesebb a hűtése és kevesebb vibrációt produkál az új kiegyensúlyozó tengelynek köszönhetően. Az erőforrás továbbá új, könnyebb házat kapott és már az Euro 3-mas normáknak is megfelel.

Az önindító segítségével könnyen indul az új Derbi, s már az első néhány kör alatt meggyőzi az embert mind a szupermotó-, mind a krosszpályán. Elképesztő, hogy az 50-es erőforrás milyen sokat javult. Kezdjük ott, hogy alig produkál vibrációt; még a felső tartományban is „nyugodt marad”. A vezetési élménye rendkívüli, ugyanis meghazudtolja kétütemű mivoltát és alulról egészen a tetejéig egyenletes erővel húz. Nincs benne lyuk sehol, egyaránt jól használható minden fordulatszám-tartományban. Az előző Senda blokkok olyan 8000-nél találtak igazán magukra, ám ez már a múlté, mint ahogy az is, ahogy a csúcson hirtelen összeomlott a régi motor teljesítménye. Az új erőforrás úriember módjára érzékelteti, hogy itt a vége, ne tovább, nem pedig „összeesik”.

A kipufogó most már korrózióálló anyagból készül, és már nem lesz rozsdásodásra hajlamos, mint a tartósteszt Sendánké volt.

A futómű nagyon jól végzi a dolgát, bár a szupermotó verzió eleje kicsit lágyra lett hangolva - ez inkább pályán, kemény kergetőzésnél ütközik ki, valószínűleg a magyar utakon ez a beállítás éppen, hogy komfortosabbá teszi majd a kátyúkkal tarkított hosszú utakat. Az R modell keményebb hangolású tagjai első osztályúak, mindkét modell nagyon kezes (ez nagyban köszönhető az új, stabil váznak – ami a tesztpilóták egybehangzó véleménye szerint egy 125-ös blokkal is elbírna). 

A fékek előtt le a kalappal, olyan harapósak, mint egy megvadult dobermann. A hátsó féken érhető tetten a legnagyobb változás, sokkal erősebb, harapósabb és jobban adagolható lett, mint eddig. De nem csak az első fék működtetéséhez elegendő egyetlen ujj ereje, de a kuplung is olyan könnyen jár, mintha nem is kapcsolódna hozzá semmi.

 

Az első fényszóró egy kicsit Mulhacénes benyomást kelt az R fehér fejidomával, és fényereje is számottevő.

A DRD Pro tehát egy csúcskategóriás ötvenes, amibe a gyár apait-anyait beleadott. A fejlesztések magukért beszélnek, a kezessége lenyűgöző, s ebből a kitűnőségből a többi modell is profitálhat jövőre a blokk révén. A Derbi ismét feladta a leckét, nagyon nehéz lesz ennél jobb 50-est gyártani.




2009-12-01 13:49:54

Kicsi, takaros és könnyű is. Biztos nem "nyújtja " a vállizületet, de kezdőknek ideális.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro

údaje

Hengerűrtartalom: 49,9 cm3

Max. teljesítmény: 8,5 LE (6,3 KW) 9000/min-nál

Max. forgatónyomaték: 7 Nm 8000/min-nál

Fék elöl: 260/300 mm-es tárcsafék, radiális, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 220 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 90/90 – 21 (100/80 – 17 )

Gumi hátul: 110/80 – 18 ( 130/70 – 17)

Tengelytáv: 1390 mm

Végsebeség: 110 km/h

Derbi
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár