hirdetés
2008-07-23 , Írta: Alan Cathcart
Bookmark and Share

hirdetés

Neve kísértet, külleme kísértetes. A New Orleans-i Confederate ismét valami különállót alkotott.




Valószínűleg azt hiszed, hogy Amerika olyan hely, ahol minden egy kaptafára készül; a férfiak a golfpálya és az iroda közt ingáznak, a nők pedig kombi kocsikban fuvarozzák a gyerekeiket föl és alá. Gondold át újra. New Orleans mindig is különös hely volt. A Cajun kultúra és más népek összeolvadása, a lakosság teljes keveredése teszi ma is egyedivé. A Cajunok eredetileg a Mississippi deltájában elhagyott területeken éltek egy francia-ajkú kolónia leszármazottaiként, amit Acadians-nak hívtak. Mikor Napóleon 1803-ban eladta az USA-nak a francia-amerikai területeket, New Orleans külvárosában is megjelentek a hatalmas jenki kúriák, a jellegzetes tölgyfákkal, melyek abszolút nem illettek a városhoz…

Eddig azt gondoltad, hogy az összes Amerikában épült motor, tolórudas V-kettes, retro köntösbe bújtatva, hőskori technikát idézve, amit „életforma kellékként” adnak el a vásárlónak. Gondold csak át újra. New Orleans alapítóinak különös szelleme tükröződik egy cégen, mely az egyetlen motorgyártó üzem a Mason-Dixie vonaltól délre: ők a Confederate Motorcycle – itt New Orlaensban. Már egyszer bebizonyították az F124 Hellcat maxicruiserükkel, hogy ők képesek szembeszállni a dogmákkal. A cég következő dobása a Wraith, ami az év második felében kerül majd piacra. Ez egy merőben radikális motor lesz, amiről ordít a Confederate mottója: „A lázadás művészete”. A Wraith, akár csak a Hellcat, alapjában véve egy cruiser lenne, ha: nem egy „mestergerenda-elsővillát” kapott volna, ha nem új technológiával készült karbon borítaná, és ha J.T. Nesbitt tervezőmérnök nem lázálmában álmodta volna meg. Kinézetével egyébként már egy évvel ezelőtti bemutatásakor felizgatta az amerikai minimalista powercruiser vonal képviselőinek fantáziáját.

Nesbitt 2002-ben kezdett el először dolgozni a motoron. Először egy kilenc incses kis látványtervet készített, majd egy életnagyságút; végül pedig megépítették az első prototípust, melyet 1650 cm3 –es  S&S motor hajtott. Ezzel a motorral először múlt szeptemberben gurultak, majd néhány kilométert tettek vele a közeli autópályán – csak, hogy a váltó megfelelően működik-e. Ezek után egy furgonba pakolták és meg sem álltak vele a Bonneville-i sómezőkig. Itt a Confederate bátor elektromos mérnöke – Chris Roberts – felpattant a gépre és 131 mérföld/órát csavart ki a vasból – bocsánat, karbonból. Ezt követően, a prototípus új gazdát talált; egy Los Angeles-i autókereskedő minden áron meg akarta venni, hiába mondták neki, hogy nincs még kész a festetlen prototípus, ő azt mondta, megelégszik vele, ha csak nézheti a nappalijában. Szóval ezért kellett jómagamnak három napig valami elfoglaltságot találnom, amíg a gyárban összerakták az első, utcára szánt Confederate Wraith-et, hogy kipróbálhassam. Ebben az immár majdnem végleges verzióban egy kisebb, 1490cm3 –es, Revolution Performance motor dolgozik.



Több ezer versenypályán megtett kilométerrel a csuklómban, olyan különlegességeken ülve, mint a Bimota Tesi vagy John Britten számos munkája, remélem eléggé nyitott vagyok, hogy a Wraith-et élvezni tudjam és objektíven megítélni. Mindezek ellenére nagyon elkerekedtek a szemeim, mikor először tettem rá a fenekem az igen alacsonyan fekvő karbon ülésre, melybe úgy belesimultam, mintha ott sem lenne. Ráadásul furcsán is éreztem magam a nyeregben, mert az üléspozíció olyan különleges, amihez foghatót kétkerekűn még nem tapasztaltam. A motor nagyon keskeny és minimalista, ezért mikor az ember ráül, nincs semmi ami a kellemes karbonon kívül szemet szúrna neki – ettől egy csapásra barátságosabbá válik a fenevad. Talán az egyetlen, ami a pilóta látóterében van, az a nagy, fémszínű kilométeróra, amely fel le mozog a vezető előtt, miközben az első Traxxion Dynamics futómű kitűnően kivasalja az út egyenetlenségeit. Mivel nincs tank, vagy airbox, amit megragadhatnál a térdeiddel, úgy érzed, mintha egy mountain bike-on ülnél, a karbon váz pedig egy csontváz lenne, amiben a blokk nyugszik. A lábtartók abszolút nem „amerikaiasan” vannak elhelyezve, de legkevésbé cruiseresen. A széles kormány, melyhez előre kell dőlni és a hátul elhelyezett lábtartók olyan érzetet keltenek, mintha sportmotoron ülnénk, a térd támaszának teljes hiányában… Mindemellett, a kormány túl széles, az ember, szinte tárt karokkal ül a vason. De a feleslegesen kényelmetlen üléspozíciónál nagyobb kettősséget az ülés hordoz magában. Nagyon jól néz ki, cruiseres is, de semmi mozgásteret nem hagy. Ami azért baj, mert egy olyan motoron, ami tapadós Metzeler Sportec gumikon fut, egy kósza gondolatra is kanyarodik és jól tartja az íveket…szóval a Wraithoz inkább egy olyan nyereg illene, ami teret ad jobbra-ballra mozogni, fel-le csúszkálni.

Ez a motor messze jobban kezelhető, mint amire számítottam, majdnem olyan, mint egy verseny V-kettes. A Wraith nem egy sportmotor, de nem is egy cruiser… talán az amerikai alternatívája a „Naked Powercruisernek”.



A motor mégis vezetési élményével és komfortjával nyűgöz le. A rugóstagok hihetetlenül jól vasalnak ki minden úthibát. Még 130 km/h-nál is, mikor az ember egy nagyobb felfagyást keresztez és automatikusan megemelkedik, kormányba kapaszkodik (hogy reflexből mentse férfiasságát) a motor csak huppan egy pirinyót és szinte észrevétlenül tovasiklik. A kormány meg sem mozdul. Hihetetlenül stabil az egész szerkezet, a vázgeometriát és a beállításokat dicséretesen eltalálták. Egyedül talán az első futómű ül össze a kelleténél jobban, amikor a nyolc dugattyú a 320mm-es tárcsába harap a radiális főfékhenger parancsára.

Az első nap a 48mm-es Super G karburátorok elég betegesnek bizonyultak, este le is tépték őket és Dellortokat szereltek fel helyette; így a második napra egy jól gyorsuló, dinamikus gép került alám. A blokkból így is kicsit több vibrációt jön át, mint amire számítottam. Hogy „amerikai maradjon” a motor, muszáj volt V-kettes konstrukciót alkalmazni, de így is kicsit módosítottak a blokkon, ami – jó karburátorral – 125 lóerőt juttat a kerékre. Ez bőven több, mint amit egy ilyen konstrukciótól elvárnánk, de egy modernebb, szélesebb hengerszögű (nem 45 fokos) V-kettes nem ártana meg a Wraith-nek. A hat sebesség kicsit soknak tűnt, ilyen motorkarakterhez, öt, vagy inkább négy lenne az ideális.



A Confederate egy merőben formabontó és különleges motort épített. Méretei és menettulajdonságai egy sportmotort idéznek, formavilága pedig ragaszkodik a cruiserhez. Egy modernebb erőforrás és némi csiszolás az üléspozíción jobban meggyőzné a vásárlót, hogy adjon ki kb. 55.000 Dollárt ezért a műalkotásért… Bár üsse kő! Ez egy ízig-vérig amerikai motor, ami inkább művészien lázadó, mint ésszerű!







2010-01-26 19:42:51

Szerintem FOOO S

2009-12-08 16:59:28

Érdekes forma...nekem tetszik

2009-12-01 13:59:07

Na ez oszt kinéz!!! Ha ezzel végigdörgölnél a városon, rájönnél, hogy milyen nagyon elszaporodtak a kamerás mobilok. . .

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Confederate Wraith

údaje

Hengerűrtartalom: 1490 cm3

Max. teljesítmény: 125 LE (92 KW) 7200/min-nál

Max. forgatónyomaték: 144 Nm 4200/min-nál

Tengelytáv: 1490 mm

Végsebeség: 250 km/h

Egyéb márka
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár