hirdetés
2000-05-31 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Ahogy elõttem állt a két legutóbbi Buell-modell, akaratlanul is visszaemlékeztem egy õszi délutánra. Nyolc éve annak, hogy elõször teszteltem egy Buell motort. Azon túl, hogy minden eltért rajta a megszokottól, a teljesen használhatatlan ergonómiája volt leginkább szembeötlõ. Viszont az erõforrása – amit Eric Buell a Sportster-blokkból varázsolt – lenyûgözött. Nagyon erõs volt, és lélegzetelállítóan karakteres.




A Buellek alapfelépítése a mai napig nem változott, de amint a sárga Cyclone nyergébe pattanok, halovány emlékké válik a múlt. A legújabb évjáratnak nem csak névleges teljesítménye nõtt meg azóta, de a beépített Dynojet-karburátorkit, a Screaming Eagle légszûrõ és a Vance & Hines kipufogó valóban forgószelet varázsolt a Sportster-blokkból. A motor hátulja minden egyes gázlökésre megsüllyed, és a combvastagságú dobból mennydörgés tör elõ.

Az egykori szörnyen aszimmetrikus ergonómiából csak annyi maradt meg, hogy a légszûrõ doboz enyhén kiterpeszti a jobb combunkat, de az ülés, a lábtartók és a kormány már pont oda kerültek, ahol az európai kéthengeres naked bike-oknál is megszoktuk.

A kuplung talán kicsit nagyobb erõt igényel az átlagosnál, az összes többi – japán – kezelõelem azonban könnyen mûködik. A gép az elsõ métertõl kezdve teljesen igénybe veszi a pilóta összes érzékszervét.  Az erõ, amit a gép már üresjáratban sugallt, valóban jelen van, és valami hihetetlen, hogy az 1200-as V-kettes mekkorát ránt a pilóta karján, ha ütközésig nyitja a gázt – és nem csak alapról. Szinte ijesztõ, meddig forog ez az óriási kéthengeres. Igen, ezt az erõt várjuk el egy modern 1200-as sportgéptõl. De hogy ennyi kihozható egy több mint negyvenéves konstrukcióból, az szinte hihetetlen.

A Hosuba Garázs fékpadja igazolja is, amit éreztünk: 97 lóerõt és 125 newtonmétert mozgósít a Cyclone, ami tényleg nem rossz egy nyomórudas hosszú löketû géptõl. A meglepetések a futómûvel folytatódnak. Bár eltelik némi idõ, amíg az ember igazán be meri dönteni az amerikai masinát, de az nyugodtan fogadja a parancsokat. Feszesre hangolt rugóstagjai nagyon direkt módon közvetítik a gumik tapadását. És ami a legjobb: nagyon jól kiegyensúlyozott a gép. Az igen hatékony fékkel könnyen elsõ kerékre emelhetõ, ugyanilyen jól tartható a hátsón is.

A benzinbefecskendezéses Lightning széria állapotú, és szinte a finomság jelképe az ártfésült Cyclone-hoz képest. Tankba süllyesztett légszûrõ dobozával az utolsó ergonómiai hiányosságot is kijavították rajta, a futómûve ugyan- olyan jó, mint a Cyclone-é.

De igazán akkor vált érdekessé a teszt, amikor bevontuk Erdõs Csaba motoros kaszkadõrt és Tóth Ádám négyszeres motokrossz bajnokot. Egy pillanatig sem tudtak „normálisan” menni a két masinával. És ha ilyen kezekbe kerülve helyt-állnak a gépek, akkor a hétköznapi motorosnak is sok örömet okozhatnak.

Mindamellett, hogy a Harley exkluzív varázsa rejlik erõforrásukban, mindkettõ sokoldalúan és dinamikusan használható motor. És mivel még nem tárgyai annak a márkaimádatnak, ami az amerikai õskövületet körülveszi, ezért még árban alig drágábbak az európai konkurenseknél.     




A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Buell X1 Lightning

Buell X1 Lightning

údaje

Hengerűrtartalom: 1199 cm3

Max. teljesítmény: 88 LE (64 KW) 6100/min-nál

Max. forgatónyomaték: 107 Nm 5400 /min-nál

Fék elöl: 340 mm-es tárcsafék, 6 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 230 mm-es tárcsafék, 1 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 170/60 ZR 17

Tengelytáv: 1410 mm

Végsebeség: 207 km/h

Buell
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár