hirdetés
2008-08-19 , Írta: Jacek Ociepko, Képek: Bridgestone
Bookmark and Share

hirdetés

Luxus túraguminak nevezi a Bridgestone az új Battlax BT-021 sport-túragumiját, ami leváltja a sikeres BT-020-at.



Hosszú folyamat eredménye, hogy a Bridgestone ebben az évben dominálja a MotoGP-t és a legtöbb szériamotoron szerepel első felszerelésként. Igaz, csak a veszedelmesen erős négyüteműek megjelenése a királykategóriában tette ismertté a több komponenses futófelületet, de valójában a japán gumigyár már 1985 óta szériában is alkalmazza ezt a technológiát, így hosszú tapasztalatokra támaszkodott, amikor beszállt a motorsport legmagasabb osztályába.

A BT-012 volt a kétkomponensű motorabroncsok úttörője, a Bridgestone vele egy olyan gumit akart, ami hosszú életű, mégis jól tapad a kanyarokban. Így a közepén keményebb, a szélén puhább keverékkel látta el. SACT (Straight And Cornering Technology) névvel jelölte akkoriban ezt az új eljárást. Később a radiál sport-túra gumijainál bevezette a monospirális öv technológiáját (MSB), ezt a HTSPC (High Tensile Super Penetrated Cord) szálanyaggal tökéletesítette. Majd a DBC (Dual Belt Construction) kettős övvel és az OBF (Outside Bed Filler) oldalfal kitöltő anyaggal javította a gumik egyenes futását. Ezeknek a technológiáknak az összegzése vezetett ahhoz, hogy a BT-020 a világpiac egyik legsikeresebb sport-túra gumija lett.



A Bridgestone most bemutatta az utódot. A BT-021 azzal a célkitűzéssel száll ringbe, hogy jó tapadási érzés mellett könnyed, sportos kanyarodást, és minden körülmény mellett stabilitást biztosítson – mindenkinek, aki az új naked bike-okon és túragépeken élvezni akarja a sportos üzemmódot és kényelmet egyaránt. Ezért nevezte el a japán gyár az új gumiját luxus túraguminak. Szerintük mindent jobban tud, mint elődje, és mindezt nagyobb kilométer teljesítmény mellett. Az autópályán jó stabilitás és visszajelzés, az országúton jó tapadás és csillapítás, valamint csökkentett zaj és rezgés mellett.



Az elődnél már használt technológiák mellett a BT-021 kétkomponenses futófelülete az igazi újdonság, mivel a lágyabb gumi nem csíkban lett elhelyezve a keményebb mellé a gumi szélén, hanem a keményebb keverék végigfutja a gumi teljes szélességét, a lágyabb ennek tetejére lett helyezve a tapadó felület szélén. Ezzel csökken a két keverés közötti labilitás, az egyenletesebb kopás mellett pontosabb kanyarodási érzést ígér a gyár.



Szardínián próbálhattuk ki az új BT-021-est. Hogy változékony volt az időjárás, az csak nekünk volt kellemetlen, a gumitesztelés szempontjából viszont előnyös. Kevésbé kedvező volt a mindössze 5 és 10 fok közötti, erre a szigetre egyáltalán nem jellemző hideg. Az első 60 kilométert Ducati ST3-mal mentem szárazon, nagyon jól illett ehhez a motorhoz a Bridgestone új gumija. Könnyedén, határozottan kanyarodott vele és jó visszajelzést adott. Aztán átszálltam a Honda CBF 1000-re, és hamarosan eleredt az eső. Volt jó néhány alattomos folt, ahol minden alkalommal összerezzentem, hogy most csúszni fog a motor, de a BT-021 jól tette a dolgát és minden a zöld tartományban maradt.
Öt első és hét hátsó méretben lesz kapható az új Bridgestone, 110/70 ZR 17 – 120/70 ZR 18-ig, valamint 150/70 ZR 17 – 190/50 ZR 17-ig, és 160/60 ZR 18-ban. Hogy meg tudja ismételni elődje sikerét? A japánok aktuális szárnyalását látva igen valószínű.




2009-12-01 12:12:27

Jónak tűnik!

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár