hirdetés
2001-07-30 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Hat éven át, 1994-tõl mostanáig az R 1100 R képviselte a BMW-t a naked bike-ok felsõházában.




Az ifjú titán, amely átveszi a helyét, az R 1150 R, közel sem elõdjének kiretusált és feltupírozott klónja. A hatsebességes váltó és az erõforrás az R 1150 GS-bõl származik, ezzel 45 cm3-rel és 5 lóerõvel szárnyalja túl õsét.

Viszont, ellentétben a GS-sel, az R nem overdrive-ként áttételezett hatodik sebességfokozatot kapott. A futómûvet szemlélve a BMW Telelever új, filigrán térhálós hosszanti tartója ötlik szembe. Emellett a rugóstagokat elöl/hátul teljesen áthangolták, új Brembo-fékeket szereltek fel, majd az egész arzenált dinamikus és funkcionális vonalvezetésû, mindamellett tetszetõs ruhába öltöztették.

A változtatásokkal, akár a GS-nél, most is telibe találtak. A négyszelepes bokszer már 3000 alatt mohón fogadja a gázparancsokat, hogy aztán 4000 fölött erõteljesen, dörmögve és ellenállhatatlanul törjön elõre. Egyenletesen húz egészen a 7500-as piros sávig, de ha úgy adódik, az se baj, ha 2000 alá esik a fordulatszám. A 3000-es fordulat környékén ellenben nem érezte magát igazán jól a tesztpéldány. Enyhén nyitott gázzal, egyenletesen haladva a BMW befecskendezõs bokszereitõl ismert rángatás volt érezhetõ, de szerencsére kizárólag 3000-nél. Aztán 4500-nál egy másik zavaró jelenség lépett fel: itt rezgéseket kezdett kibocsátani a motor, de azokat pedig kizárólag itt.

Hogy az új lengõkar kisebb tömegének vagy az elsõ rugóstag módosított hangolásának köszönhetõ, az nem igazán derült ki, de tény, hogy az új Telelever még a réginél is finomabban dolgozik. Szinte minden egyenetlenséget kivasal, amivel utcán csak találkozhatunk, emellett nagyon pontos visszajelzéseket ad. Ugyanez elmondható a hátsó rugózás kapcsán is: a nagyon progresszíven emelkedõ csillapítóerõnek köszönhetõen még a durva felfagyásokat is szinte kisimítja a Paralever. Akinek minden öröme a száguldás, az talán egy kissé lágynak fogja találni a nyomófokozatot, de a legtöbben mégis elégedetten csettintenek majd afölötti megelégedettségükben, hogy milyen jól eltalálták az egyensúlyt a kényelem és a sportosság között.

Bár némi erõre van szükég a BMW futómûvével való kanyarodáshoz, ám nagyon pontosan követi az ívet. Hullámos felületû kanyarokban, ahol még a legjobb teleszkópvilla is makrancoskodik, a Telelever nyugodtan dolgozik tovább, és fékezés közben is megmarad a teljes tartaléka. Ha már a fékezésnél tartunk: a Brembo új fejlesztése pár grammal könnyebb, harapós, kellemesen, pontosan adagolható és még sportos tartalékai is maradnak. A tesztgépen még nem volt felszerelve a BMW integrál ABS-e, de a szériában azt is lehet majd kapni.

Az új nyereg sajnos már nem állítható magasságú, és akinek hosszú a lába, annak kicsit be kell hajlítani, de ez az ára a bõséges szabadmagasságnak. Az utas kényelmes ülésre találhat, viszont rendes kapaszkodókat hiába is keresne.

Árban az R kedvezôbb mint a GS, legalább olyan élvezetes vele motorozni, és mivel alacsonyabb építésû, bánni is sokkal könynyebb vele.    




2010-01-31 22:13:15

Maradok a külsőségeknél: az a lándzsa szerű idom a tank alatt, na az nem kellett volna rá.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

BMW R 1150 R

BMW R 1150 R

údaje

Hengerűrtartalom: 1130 cm3

Max. teljesítmény: 85 LE (61,2 KW) 6800/min-nál

Max. forgatónyomaték: 98 Nm 5300/min-nál

Fék elöl: 320 mm-es dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 276 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 170/60 ZR 17

Tengelytáv: 1487 mm

Végsebeség: 218 km/h

BMW
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár