hirdetés
2000-11-16 , Írta: Motorrevü, Képek: Motorrevü
Bookmark and Share

hirdetés

Szörnyû hideg van. A fedélzeti komputer számlapja mínusz négy Celsius-fokot mutat. De egy BMW K 1200-as nyergében ülök, az egyetlen olyan motoron, amely még ilyen idôben is képes jól bánni motorosával. Legmagasabbra állítva az elektromosan állítható szélvédôt, teljesen szélvédetten és légörvénymentesen utazunk. A többi BMW-motorral ellentétben az LT-nél a markolatfûtés szériatartozék, és még az ülés is fûthetô, ez viszont csak felárért.




A tempomat igazán érdekes játékszer. Fôleg akkor izgalmas, ha kanyargós úton hagyjuk rajta… A K 1200 LT tele van technikai csemegével. Zenérôl kazettás rádió gondoskodik: nyolc hangszóróval, felár ellenében hatszoros CD-váltóval. A fedélzeti komputer a környezet hômérsékletén kívül a pillanatnyi átlagfogyasztásról is tájékoztat, valamint arról, hogy meddig juthatunk ilyen fogyasztás mellett. A 24 literes tank csaknem 500 kilométerre elegendô.

Annak, aki ekkora utat akar megtenni egyszerre, kényelmesen kell ülnie. A puhán párnázott, nagyon ergonomikusan kialakított és magasságban könnyen állítható ülések akár porckorongsérülteknek is ajánlhatók terápiaként. Az utas kényelme még a pilótáét is felülmúlja, hisz még az ülés háttámlája is fûthetô.

Az összes zár egy kulccsal mûködik, a hátsó rugóstag állítókereke kihajtható az ülés alól. Nem kevesebb, mint 120 liternyi a rakodótér térfogata, és mivel a motor megengedett össztömege 600 (!) kiló, a Honda Gold Winghez hasonlóan az LT-t is ellátták tolatófokozattal. Üres fokozatban az idom bal oldalán elfordítjuk a megfelelô kapcsolót, megnyomjuk az önindítógombot, és enyhén megemelkedett alapjáraton 1,2 km/h-val tolatni kezd az óriás.

Minden luxus és a gép tömege ellenére az LT-vel motorozni is nagyon jól lehet. 202 km/h-s végsebessége mellett is biztos a nyomtartása, úthullámokon egy személlyel legfeljebb szemrebbenésnyire, két személlyel és megrakodva viszont egyáltalán nem inog meg. Súlyához képest országúton hihetetlenül engedelmesen veszi a kanyarokat, és 40 fokos dôlésszög-határa igazán húzós tempót tesz lehetôvé. Rossz útfelületen viszont ugyanazt a kellemetlen jelenséget produkálja, mint az azonos erôforrással készült K 1200 RS – fémes kattogások hallatszanak a hajtóegységbôl. Ez egyáltalán nem illik az LT amúgy tökéletes luxuskiviteléhez. Hegynek lefelé a fékek sem igazán meggyôzôek. Megrakodva, az elsô féket még satuval sem lehet az ABS kioldásáig vinni, a hátsó fék hatása pedig még ennél is gyengébb.

Annál jobb az erôforrás. 50 km/h-tól gyakorlatilag csak az ötödik fokozatot használjuk, már 2000-es fordulaton 100 Nm a nyomaték, és ezért csak ritkán használjuk ki a 8600-as felsô fordulatszámhatárt.

Összegezve, felszereltségben és kényelemben az LT könnyen felveszi a versenyt akár a márka luxuslimuzinjaival is. Mindemellett hihetetlenül élvezetes motorozást tesz lehetôvé, csupán a fékeket és az erôátviteli egységet kéne átdolgozni a szériagyártás megindulásáig.




2010-03-30 13:50:43

Szóval egy nyomatékkirály, fűthető kétkerekű hajó? Értem én.

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

BMW K1200 LT

BMW K 1200 LT

údaje

Hengerűrtartalom: 1171 cm3

Max. teljesítmény: 98 LE (72 KW) 6800/min-nál

Max. forgatónyomaték: 115 Nm 4800/min-nál

Fék elöl: 305 mm-es dupla tárcsafék, 4 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 285 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 120/70 ZR 17

Gumi hátul: 160/70 ZR 17

Tengelytáv: 1633 mm

BMW
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Figyelő / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Kawasaki ER-6n Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár