hirdetés
2008-09-10 , Írta: Kovács Patrik, Képek: Paulovits Imre
Bookmark and Share

hirdetés

Sok éve jól ismert már az Aprilia SR 50 DiTech. Most olyan új arcot kapott, amivel könnyen összetéveszthető a gyár legkomolyabb motorával.




-Apa! Elugorhatok a boltba a DiTech Factory R-rel?

-Persze...

-Fiam! Már megint az én RSV Mille Factory-mat indítottad be!!!

-Ja, bocsi Apa! Mindig összekeverem őket…

A párbeszéd kitalált, de könnyen lehet, hogy megtörténik a közeljövőben. A DiTech ugyanis ujjá született, és az SR 50 valamint az Aprilia literes sportmotorja közt nemhogy rokonság lelhető fel, hanem egyenesen szülő-gyermek viszony. Ez a „családi kötelék” SR 50 R Factory-nak mindenképpen az előnyére válik. A motorról már messziről lerí az igényesség; farokidomáról valamint a lámpák melletti kis légterelőkről, mind a Mille jól ismert formái köszönnek vissza. A tervezők az apróságokra is odafigyeltek, pl. az első sárhányó mintázata megegyezik az utasülés bordázatával. Az első villa szára fényes borítást kapott, ezáltal, még 3 méter távolságból is fordított villának tűnik. Az SR-ről tükröződik a gondos tervezés és a minőségi anyagok használata.

Bőséges hely van az ülés alatt húzódó sisakrekeszben, melynek teteje párnázott. Az igen kényelmes nyeregben bőséges a hely, szabadon mozoghatunk előre-hátra, nem esik a térd útjába a gyújtáskapcsoló, mint az elődön. A hátsó ülést kicsit magasabbra helyezték, így ha eltekerjük a gázt és fenekünket hátratolva pucsítunk, az megakad az utas ülés elejében, így tiszta sportmotor érzés nyújtva. A kormány hátrafelé hajlított, csutkakormányszerű, ami nagyon kompakt és kényelmes üléspozíciót és vezetési élményt eredményez. Ennek köszönhetően az új DiTech kisebb testű gép benyomását kelti az elődhöz képest. A szintén új, formatervezett tükrökben remekül látni. A motor nyergében rögvest szembetűnik a vadonatúj digitális műszerfal, mely bekapcsolásnál egy animációval indul, majd a motordiagnosztikától a köridőmérőn át, a maximális sebesség tárolásáig mindenre lehetőséget ad. De igazán sötétben mutat jól, ekkor ugyanis pirosas-narancssárgán világít. Ha már sötétről van szó: az előző modell gyenge fényerejének nyoma sincs. Amilyen bőkezűen megszórták a tervezők a motort designelemekkel, olyan bőkezűen szórja fényét az úttestre a fényszóró is. Akár egy nagymotoré.

Önindítózva rögtön életre kel a második generációs DiTech erőforrás, mely automata szivatóval rendelkezik. A motort átdolgozták, kompaktabb lett a légszűrő, valamint módosult a kipufogó formája és megfelel az Euro 3-mas normáknak. Alapjárattól nagyon dinamikusan húz, nyílként lehet vele kilőni, robbanékony. Nagyon alacsony fogyasztást értek el a befecskendező újrahangolásával, és így az SR-nek több mint 300 km-es lett a hatótávolsága. A szintén új váz nagyon jó egyenesfutást és kezelhetőséget biztosít. A benzin és olajtankot előrébb hozták, ezzel plusz 2% súly jut az első kerékre. Ez szintén a kezelhetőséget javítja, a DiTech minden manőverhez készséggel asszisztál. A rugós tagokat is újrahangolták. Feszesek, de nem kényelmetlenek lettek, és úgy kanyarodik az SR, mintha sínen húznák. Fékei is jobbak a tavalyi modellnél. Kis kézi erővel működnek az új Grimecák, és nagyon jó adagolhatóságuk, és az első-hátsó fék nyomáspontját is kitűnően szinkronizálták.



A DiTech tehát mind külsőleg, mind belsőleg megújult. Ütős designjával, rendkívüli menettulajdonságaival ott áll a robogóknál, mint a küllemét kölcsönző RSV a sportmotoroknál.




2009-12-01 11:25:33

Olyan "mérges vagyok" kinézete van. A fiatalabb korosztálynak biztosan "bejön".

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie! BEJELENTKEZÉS >

Aprilia SR 50 DiTech Factory R

údaje

Hengerűrtartalom: 49 cm3

Max. teljesítmény: 5,4 LE (3,2 KW) 8500/min-nál

Max. forgatónyomaték: 4,7 Nm 7750/min-nál

Fék elöl: 190 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Fék hátul: 190 mm-es tárcsafék, 2 dugattyús féknyereg

Gumi elöl: 130/60-13

Gumi hátul: 130/60-13

Tengelytáv: 1250 mm

Végsebeség: 75 km/h

Aprilia
Kiadja a Media City Magyarország Kft. | 1053 Budapest, Kecskeméti u. 5. | Tel: 225-2390
MediaCity Magyarország Kft.
CHIP Online / Családi Lap / Digitális Fotó / Műszaki Magazin / IPM


Legnépszerűbb motorok: Honda CBR 125 R Aprilia RS 50 Yamaha YZF-R1 2009 Aprilia RS 125 Yamaha XT 660 Z Ténéré Aprilia SR 50 LC - 1997 Suzuki DL650 V-Strom Honda XL700V Transalp Honda CB600F Hornet 2005- Aprilia SR 50 DiTech Factory R Suzuki SV650 2003- Honda CBF 600 S 2008- Yamaha TDM850 1996- Yamaha Vmax 2009- Suzuki GSR 600 Yamaha YZF-R125 Suzuki GSX-R1000 K9 Yamaha XV535 Virago Kawasaki Ninja 250 R Suzuki GSX 1300 R Hayabusa 2008- Honda CBF500 Suzuki DR-Z 400 SM 2005 Honda CBR1000RR Fire Blade 2009 Yamaha XT1200Z Super Ténéré Kawasaki ER-6n Kawasaki Z750 2008 Honda VFR 800 2003- KTM 1190 RC8 R 2009 Honda VTX 1800 BMW R 1200 GS 2010 Suzuki GSX-R600 2006-2007 Kawasaki ZX-10R Triumph Tiger 1050 Moto Guzzi V7 Classic 2008 Honda CBF125 2009 BMW S 1000 RR 2010 Suzuki Intruder C 1800 R Yamaha XJ6 Diversion 2009 Honda Hornet 600 Kawasaki ER-6n 2009 Suzuki GSX-R 600 K8 MV Agusta F4 Derbi Senda DRD Pro SM / Enduro Yamaha SR125 1997- Honda CBR600RR 2005-2006 Yamaha XJ6 2009 Honda VTR250 2009 Kawasaki KLR650 / R Suzuki B-King KTM 990 Supermoto T 2009
És ezt olvasta már?Bezár